Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 30.6.
Šárka
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Fatamorgána
Autor: Claw (Občasný) - publikováno 26.8.2005 (11:16:45)

Fatamorgána

 

 

 

Nebe je dnes

jen odraz v řece

 

Obloha si asi

oblékla kabát naruby

 

Stačí jen hodit strašně vysoko kamenem

a udělá to: "Žbluňk"

 

 

Hvězdy dnes nepadají ale tečou

vrací se proti proudu

a pramení, kde voda ukrývá svou horkost

 

 

Obloha si oblékla kabát naruby

a proto je jen odrazem v řece

 



Poznámky k tomuto příspěvku
cit-i-zen (Občasný) - 26.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
fff (Občasný) - 26.8.2005 > ješišmarjá:o))))
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > zkrveživ> až tak?
<reagovat 
 fff (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> no fakt! takový hezký koukání na svět... pětiletýho dítěte...

a oprav si oblohu:o)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > zkrveživ> 

To koukání na svět očima pětiletýho dítěte, je pro mě ta největší poklona, jakous mi kdy mohl dát. Myslím si, že je to ten nejkrásnější pohled.

A nečti věci od Claw, když už dávno víš, že ji nemáš rád.

Děkuju.


<reagovat 
 fff (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> já to ale jako poklonu myslel, dámo.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > zkrveživ> ...já to ale za poklonu považuju, pane.
<reagovat 
 fff (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> to je dobře.
<reagovat 
tchenda (Občasný) - 26.8.2005 > hezkááááááá moc moc
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 26.8.2005 > žluňk
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 26.8.2005 >

"kde voda ukrývá svou horkost" ani ne - možná bez toho svou

"strááášně" jo!

 

a hvězdy se vracejí, páč zařvu "vracej se!", ne "vrac se!"


Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 28.8.2005 >
Body: 4
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 26.8.2005 > Tekoucí hvězdy jo, jinak ne. Nevím jestli dětskej pohled na svět je ten nejkrásnější. Děti jsou většinou sadistický kruťasové, co se uměj perfektně schovat za roztomilé žvatlání...
Body: 2
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > Leodegrance> 

sadistický kruťasové?

 

tys byl malej kruťas?

 

já byla slaďoučká blondýnka (ostříhaná na kluka)


<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> 

Byl jsem malej kruťas, teď jsem velkej kruťas

 

To já jen aby se dětství neidealizovalo, někdo ho prožil jako selanku, někdo má dodnes noční můry...


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > Leodegrance> Nesnažím se ho idealizovat. Snažím se idealizovat dětský pohled na věc.
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> Tím hůř. Dětský pohled na věc je chiméra. Ten by muselo vyjádřit samo dítě. Autentický dětský pohled si málokdy vyslechneme, protože už i děti, které sotva začínají mluvit, zatraceně dobře vědí, co chtějí slyšet výše postavení ve smečce nebo třeba jakými komunikačními způsoby se likviduje konkurence.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > Leodegrance> 

tys musel být zvláštní dítě...

odečti si od dítěte lidi kolem (rodiče, sourozence atd)

všichni to občas děláme - jsme sami.....

(a čumíme třeba na hvězdy, nebo na padající sníh apod)


<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> Já nejsem proti. Jen chci říct, že to, co říkáš, není dětský pohled na svět (na věc), alébrž to, co si myslíme, že je dětský pohled na věc. Prostě že to není nic než šablona, ale skutečnost že je jiná. Prostě mýtus, třeba jako když se říká, že Vikingové nosili do bitev přílby s rohama. Nebo že templáři prznili děti. Nebo že Wolker byl básník.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > Leodegrance> 

1. ..dětský pohled na věc - já to tak prvně nenazvala...

2. Šablona že není skutečnost? - rozhlídni se kolem, můj drahý


<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> 

1. O to nejde. Sama ses nadšeně chytila toho, co řek zkrveživ.

2. Komunikujeme spolu pomocí znaků, a některé mohou být šablony. Že by všechny?

A za 3. Kdybych byl Tvůj drahý, necítil bych v tom oslovení ironii  Ale hádat se nechci.


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > Leodegrance> 

1. co mi zbylo, že? - jediné jeho "pochvaly" jsem se prostě nemohla jen tak zříct

2. hezké, ale dívej se kolem častěji a víc

3. jsi můj drahý (máš snad něco proti tomu, drahý?)


<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 26.8.2005 > Claw> 

1. Jo, beru to.

2. Myslíš jako "a kdo se rád dívá, hezké věci uhlídá"? (Řek bych to je od Hrubína, taky pěknej prznitel dětskejch duší...)

3. Velice rád jsem Tvůj drahý, má drahá!


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.8.2005 > Leodegrance> 

2. no, to já pořád o těch šablonách (nic hlídat nechci)

3. Velice ráda jsem taky Tvá drahá, můj drahý!


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 27.8.2005 > Leodegrance>  Krutost nělterých dětí ještě nevylučuje jejich dětský pohled na svět. Chiméra to není, což je známé už dlouho. Jako že nemůžeš naznačovat tak sebejistě, že např. Wolker a Hrubín jsou špatní básníci. Psát nebo kreslit pro děti je ostatně velmi těžké. ( Pokud to nemá být profláknutý kýč atd. , nebo komerčně líbivé odvary atd. ......... ) Tato báseň se mi líbí, ale myslím si, že Claw má i lepší ....
Body: 5
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 29.8.2005 > Barča> 

No já myslím, žes mi neporozuměla. Existenci dětského pohledu na svět nepopírám, jen jsem chtěl říct, že mnozí z nás dospělých mají tendenci ho idealizovat a oslavovat, a tím se dopouštějí velikého klamu i sebeklamu. V tom je ta chiméra.

Hrubína jsem neoznačil za špatného básníka, alébrž za prznitele dětských duší. A Wolker dle mého básníkem vůbec nebyl. A tyto dvě předešlé věty nejsou tvrzeními, ale pouze mými názory.


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.9.2005 > stráááášně vysoko mě dooooost irituje ;o)
Body: 3
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 21.9.2005 > Kelly> mě zase irituje to dooooost;o)

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter