|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Lumiik (Občasný) - 20.11.2005 > kill art> Ale jo, muzu neco napsat - budou to jen osobni pocity - ja si u te fotky vzpomnel na spoustu lavicek - stejnych, tehle starsich, na ruznych mistech, kde uz treba nejsou a ja bych rad aby tam stale byly. Taky mne u toho napada - byla driv betonova/panelova/ stena, asi spis ne, asi ji nam nekdo napral az potom co tam byla lavicka, ale zas mel tolik ohledu za tam nechal starou lavicku /nebo obracene, zbytek rozumu aby k te stene lavicku dal/ ..a z ty fotky vidim, ze je to fuk, ze i lavicka i stena jsou vrostly do travy je to vzajemna symbioza na kterou je spousta lidi co lavicku znaji asi zvyklych a malo z nich se pozastavi nad tim jak to asi vzniklo..a spousta dalsiho si predstavuju ...
Tak doporucuju za tu symbiozu a za predstavy co to ve mne vyvolalo.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Janahe (Občasný) - 19.11.2005 > Mishka> Regia jsem netrumfla, ten je skutečně skvělý, Miřin příspěvek je inverze obrázku, který tu už byl - mně osobně se víc líbí původní obrázek, třeba je takových lidí víc.
Chceš, abych hlasitě odsoudila všechny, kteří té lavičce dali doporučení? Mám ti vyjmenovat všechny obrázky, které dostaly přes dvacet doporučení a kterým bych já nedala ani pět bodů? Že ta kvanta doporučení jsou trochu jako laviny, u kterých nikdo nemůže přesně říci, co je spustí, to jsem já už kdysi psala. Ano, já tu lavičku nepovažuji za superdílo, mnohem víc si cením toho předchozího Labe - to taky nemělo tak úžasný úspěch. A doporučení za to odpudivé maso mě taky šokovalo. Není ten Totem ideální zpětnou vazbou, ale lepší nějaká než žádná.
| | | <reagovat |
|
|
| Ewonne (Občasný) - 20.11.2005 > Mishka> souhlas.
ja osobne tam postradam nejaky klicovy prvek...takhle je to [sic] unyle
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
| Janahe (Občasný) - 20.11.2005 > kill art> No dobrá, problém je v tom, kdo rozhodne, co je slabší. A my dva se v tom určitě neshodneme (soudím podle tvých příspěvků i podle toho, jak hodnotíš jiné), což neznamená, že by tvůj názor nemohl být pro mě přínosný (pokud ovšem prohlásíš, že sem dávám sračky, tak na tom nic podnětného není, to je jen uplivnutí), kdybychom oba vybrali pět nejlepších z mých fotek, jsem přesvědčena, že bychom se neshodli ani na jedné. A kdybych si byla já zcela jistá, tak nepotřebuju Totem. Nechápu Totem jako výstavní síň, kam dám jen taková superdíla, aby ostatní oněměli úžasem, pro mě je Totem poradní hlas. Někdy mě přesvědčí, jindy ne. A kvanta fotek sem dávám prostě proto, že ještě mnohem větší kvanta fotím, opravdu sem nedávám všechno. Je v tom naopak jistá nevýhoda pro mě, někdy dobrá fotka nevzbudí reakci prostě proto, že se týká tématu, které tu už bylo. Nevím, proč si myslíš, že to se nesmí, to je naopak normální, že si člověk zkouší variantu toho, co sem dali jiní nebo on sám, a ptá se, co ostatní na to. Proto taky zaškrtává, že chce podrobnější kritiku, že? Tahle fotka rozhodně taky není sračka, jsem přesvědčena, že je to standard, a dala jsem ji sem proto, že jsem měla takovou náladu. Doporučení jsem nečekala - ale já přece nemám žádnou morální povinnost dávat sem jen věci na doporučení, já jsem amatér, který nefotí nijak dlouho, a dělá spoustu chyb. A uči se mimo jiné i napodobováním.
Jinak jsem zvědavá na výsledky tvé ankety, proč kdo dal doporučení. To by se mohlo zavést - každý den by byl namátkou osloven někdo, kdo dal někam doporučení, a musel by to obhájit, hehe, to by jich bylo hned podstatně míň.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
| Janahe (Občasný) - 20.11.2005 > seth> Člověče, teď jsem zabloudila do nějakých fotek - tam ti je laviček, to jsem ani netušila. Skutečně nic originálního.
Ale když o tom tak přemýšlím, tak k vyjádření pocitů je možná i vhodné použít něco neoriginálního, alespoň ten neoriginální předmět nestrhává divákovu pozornost na sebe a dává prostor tomu, co je za tím.
Třeba by se tu mohla vyhlásit soutěž typu: Pomocí dvou obrázků lavičky vyjádřete radost a smutek.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
| drobček (Občasný) - 21.11.2005 > kill art> Rada odpoviem. Priznám sa, spociatku mi bolo divné, preco sa kazdého pýtas, preco doporucil fotku. Teraz mi je to uz jasné. Tebou vyprovokované odpovede som si neprecítala, aby som pri svojej odpovedi nebola ovplyvnená interpretovaním ostatných.
Malá technická poznámka: fotografovaniu sa nevenujem. Na fotky sa pozerám z pohladu, co tá fotka "hovorí". Janahenina fotka ma oslovila práve kvôli jej kompletnosti. Názov, obsah, a trúfam si povedat, aj technika fotky tvoria jeden celok. Lavicka vo mne evokuje predstavu oddychu, staroby, potreby rozmysliet si, ako dalej, mozno potreby zastavit sa aspon na chvílu. Obitá stena za lavickou dotvára celú atmosféru, ktorou fotka dýcha. Fotka by netvorila celok bez tohto názvu a bez tejto sedosti.
Dakujem, ze si ma vyprovokoval napísat môj pohlad na túto fotku. Priznám sa, mnohokrát mi chýba slovné hodnotenie fotiek. Nejaké strucné "páci sa mi to" , "super", "perfektné" je málo. Mnohé fotky si zaslúzia podrobnejsiu kritiku (kritika moze byt aj pozitívna).
P.S. Takýto "provokatér" sa tu zíde.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
onestone (Stálý) - 23.11.2005 > Napisem aj ja svoj nazor. Musim povedat ze pocet bodov a doporuceni ktore Janahe pravidelne ziskava, pocet jej umiestneni v oboch rebrickoch je prinajmensom prekvapujuci. Sam som si to vsimol asi po polroku od mojej prvej navstevy. Uprimne pisem ze tomu jednoducho neverim. Videl som na Toteme velmi vela dobrych fotiek od Janahe (dolu klobuk pred jej produktivitou, kreativitou a technickou brilanciou) - mozno vobec najviac od jedneho autora. Nespochybnujem teda jej kvality. Zaroven si myslim ze mnohe napaditejsie kusy inych autorov boli prave vdaka jej "akustickej bombe" prehlusene. Neviem kde je pricina, mohli by sme vymysliet viac scenarov. Ale som presvedceny ze nieco nie je v poriadku. Tolko k Janahe.
Dalej mi neda nenapisat, ze si myslim ze hodnotenie na Toteme sa dostalo do falosnej roviny (sam sa konfrontujem a obvinujem z urcitej subjektivnosti). Napriklad absencia nizsich hodnoteni (1, 2, 3), ak je fotka slaba - nehodnotime bodmi, spriaznenym pridelujeme obligatne body. Ano aj toto je Totem. Je teraz otazne ci tato debata vyprovokuje v nas snahu o hodnotenie primeranejsie urovni nasich diel. Urcite by prisnost pomohla nasej autoreflexii ale aj urovni Totemu.
Osobne si myslim ze jedna lastovicka jar neprinasa. Ale fandim vsetkym akterom aby sa veci dostali na spravnu mieru.
Dobre svetlo vsetkym Totemakom.
onestone
| | | <reagovat |
|
|
|