|
cvakal (Občasný) - 11.12.2009 > Skvrna na zemi není žádná skvrna, ale sluncem osvětlený sníh. Jak jsem to udělal? Jednoduše. Jel jsem na kole lesem, s sebou jsem měl samozřejmě i stativ, na stromech byla námraza, začal foukat vítr, rozehnal mraky a vysvitlo slunce. Vítr shazoval námrazu se stromů, bylo to krásně v protisvětle. Jasné byly dvě věci: musím fotit dlouhým časem, aby se námraza hezky rozmázla a nemám čas rozdělávat stativ. Rozhodovaly vteřiny, protože námrazy na větvích moc nebylo. Opřel jsem si lokty o řidítka kola a exponoval. Udělal jsem tři fotky, pak došla námraza a chvilku na to vítr ještě přihnal mraky a bylo po slunci. Celé to trvalo asi minutu.
Tato fotka: čas 1/8 vteřiny,clona 11.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| cvakal (Občasný) - 10.1.2010 > sikat> Přemýšlel jsem proto, že si nemyslím, že by byla tak výjimečná. Není špatná, ale mám lepší, které zdaleka takový úspěch neměly. Ve vší skromnosti se domnívám, že fotkám rozumím lépe než ty, soudím tak podle tvého hodnocení jiných fotek.
Ještě k té borové kůře. Samozřejmě bys tam nějaký záchytný bod našla. V takovýchto abstraktních tvarech se vždy něco najde, nemusí to být nic konkrétního, ale také může. Třeba ti tam něco bude připomínat nějaké zvíře, nebo co. Jestli se domníváš, že abstraktní obraz nemusí mít dobrou kompozici, dokazuješ tím, že tomu vůbec nerozumíš. Abstraktní obraz podléhá stejným zákonitostem jako realistický obraz. Od realistického se liší jen tím, že tam nejsou žádné nám známé tvary, věci, zvířata apod. Před mnoha lety jsem viděl abstraktní obraz, který jmenoval Odpoledne s Martinou (teď trochu kecám, to jméno si nepamatuji, ale bylo to odpoledne s dívkou). Bylo to malováno teplými barvami a přestože jsem tam neviděl žádného kluka s holkou, krásně to vyjadřovalo jejich pocity. Od těch dob mám rád abstraktní obrazy i fotky. V tomto je dobrá Janahe, občas se něco povede Rohe-mu, ale Rohe je patloň, on něco vyfotí náhodou, ani neví, že ta fotka je dobrá. Na Totem dá směsku fotek velmi různorodé kvality, někdy je mezi nimi dobrá fotka, Rohe už jiný nebude.
| | | <reagovat |
|
| sikatka (Občasný) - 10.1.2010 > cvakal> To všechno je věc názoru, všimla jsem si, že se lidem líbila jako mě, takže mi nepřipadá, že tvoje rozhodování bylo na místě. Vím dobře co je abstraktní obraz nebo fotka, to mi vysvětlovat nemusíš, tys psal, že to je o ničem, já ne, každý si tam něco najde a nebo třeba jen ta barevnost upoutá. Prostě pořád to bude o tom samým a to mě nebaví, pořád se řeší "moje je OK ostatní dobrý nejsou" a ty děláš to samý, bohužel.
| | | <reagovat |
|
|