|
|
|
|
| popleta79 (Občasný) - 18.1.2013 > Světlonoška> Krásné páteční odpoledne Ti přeji, jako vždy milá a vtipná Světlonoško. Svatý Ján pod Skálou je malebná víska, v Českém Krasu. Je tu několik baráku popisného, takže si to zdejší lidé, pěkně opečovávají. Tato ves leží na nejstarší, značené turistické trase. Která vede z Berouna na Karlštejn, vzároveň je to NPR Karlštejnsko. Organizace KČT byl založený roku 1888, a v roce 1889 zahájili značení této trasy. Moc dobře věděli proč, je to nádherný kus přírody nedaleko Prahy. Vřele můžu doporučit rozhodně je o co stát, nejlepší je to však na jaře. Ještě se na chvíli vrátím, do Svatého Jána pod Skálou. Největším lákadlem však není tato kaplička, ale klášter sv. Jana Nepomůckého. Podle legendy v těch místech pobýval, poustevník Ivan. Později svatořečený sv. Ivan, který tu byvakoval ve skále. Měl jen ochočenou srnku, která mu dávala mléko. Celé dny se oddával modlitbám. Legenda je rozsáhlejší ale to se dozvíš až tam přijedeš, pokuď jsi tam už nebyla. Chtěl jsem ještě říct že v klášteře, kde se nachází Ivanovo lože, je největší Traventinova jeskyně ve střední Evropě. Nad klášterem se tyčí vysoká skála z křížem, odkud je nádherný výhled na celou ves a nejblizší okolí.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|