Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 2.7.
Patricie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Víra v lék
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 28.4.2005 (20:00:00), v časopise 17.5.2005


Emmet_RAY (Občasný) - 17.5.2005 > Rony Rubinek: "mě bylo řečeno, že na chyby se tu zas tolik nehledí, protože každý spisovatel, pokud se jím stane, má svého korektora."

Tak doufám, že tohle jsem neplácnul někdy já, samozřejmě, že je to pravda, nicméně lidé, kteří rozhodují o vydání textů, jsou lidé s jazykovým citem a pokud je text plný hrubek, tak je to velmi vytrhává od čtení a mnohdy text odepíšou i díky tomu.

pro autora: To není příklad této povídky, ale pro mne už to bylo velmi na hraně. Tvou obhajobu že ti "gramatika nikdy moc nešla" moc neuznávám - dlouhé pasáže máš zcela bez chyb a jinde naopak kupíš chyby zcela školácké. Přikládám to spíš tvé roztěkanosti a únavou nad dlouhým textem. Myslím, že trocha pečlivosti a zpětné opravy by textu rozhodně prospěla. Ze začátku působí velmi vypracovaně, ovšem postupně pomalu sklouzává k diletantství - slušná stylistika se mění na nesouvisející věty, přibývá překlepů, hrubek. Co se v celém textu nezhoršuje jsou dialogy, ty jsou špatné již od začátku - zmatené, toporné, velmi neživé.

Naopak poměrně reálné a zajímavé jsou úvahy vypravěče - opravdu jsem si připadal jako v něčí hlavě, vnímal jsem jeho myšlenky, atmosféra pracovala, jen škoda těch již zmíněných slabých míst.

Žel, text je příliš dlouhý na to, abych to vypisoval konrétněji

Rozhodně si myslím, že jde o velmi zajímavou povídku, autor umí vyprávět natolik, že by snad byl i schopen napsat přitažlivý román podobného zaměření, toto téma je dosti atraktivní, ono koneckonců nelze nevzpomenout na Jméno Růže, třeba..

Změnu rozhodně potřebují dialogy, textu by prospěla pořádná korektura a pečlivější dodržování toho "zdání archaického jazyka".

A hlavně - pokud takto neopravenou povídku pustíš ven, tak to působí jako neúcta nejen ke čtenářům, ale i k vlastnímu textu.. a ten si to nezaslouží.

/především za to strhávám ty dva body/

Protože jde ale o příspěvek, který se té většině z poslední doby (v rubrice próza) vymyká, tak jej zviditelňuji v redakčním výběru

PS: Nechci se tady hádat o historických faktech, ale to co píšeš o Rosekruciánech je až příliš zjednodušené.


Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Emmet_RAY
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter