Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Proč?
Autor: Michelle (Občasný) - publikováno 27.7.2001 (22:08:35), v časopise 1.8.2001
Proč zrudne bílý satén
sotva na něj hlavu položím,
jsem katovou nevěstou
nebo ještě sním?

Proč vždycky znovu lidem uvěřím,
ač se po sté brodím blátem směšných lží,
kam mě krutost "přátel" porazí,
když si myslím, že jim věřit smím.

Proč se na mě ďábel mile usmívá,
když mi číši plnou jedu uchystá,
a proč ženský šat jeho tělo zakrývá,
když do duše mi střípky zloby zabodá?

Kolikrát ještě budu schopná vstát,
když mi bolest oči zavírá
a kovář smutku v mém srdci nový oheň rozdmýchá,
kolikrát ještě a... proč já?


Poznámky k tomuto příspěvku
EmptyRoom (Občasný) - 29.3.2012 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
EmptyRoom (Občasný) - 29.3.2012 >
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 28.7.2001 > Skoro by se chtělo odpovědět, "protože život bolí," ale nebudu dělat chytrýho... hodnotit obsah nehodlám, je maximálně osobní a tímhle jsme nejspíš prošli, procházíme a procházet budeme všichni. Zbejvá jen držet palce a zůstat poblíž...
Na týhle básničce mi ze všeho nejvíc vadilo slovo "zabodá" na konci předposlední sloky, ono je takový ďouný, nečeský... jinak kdyby byla ta věcička rytmicky sevřenější a ozdobená blejskavějšíma perlama metafor, byla by to událost... takhle cítím jen bolest.
Což je přirozeně jen moje subjektivní záležitost...
<reagovat 
Ilona (Občasný) - 28.7.2001 > Mně trochu nesedí spojení "kam mě krutost porazí". A mám dojem, že je tu zbytečně moc patosu. I život, přestože jde o vcelku vážnou záležitost, potřebuje nadhled.
Body: 3
<reagovat 
Cid (Občasný) - 31.7.2001 > Jo, asi máte pravdu, ale je to dobrý. Takový čtivý.
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 31.7.2001 > Já taky ale netvrdil, že je to blbý (a Cide, znáš mě dostatečně na to, aby ti bylo jasný, že kdybych si to myslel, hned bych to řekl).
<reagovat 
Cid (Občasný) - 31.7.2001 > Já taky nic takové netvrdil. To je Tvůj vlastní výrok. Jinak Tě opravdu znám dostatečně dlouho a stále mě překvapuješ.:)))
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 31.7.2001 > Cide, tak nevím, jestli to mám brát jako kompliment, nebo urážku ;) tos myslel v dobrým, nebo ve zlým? (chudák Michelle, co si všecko pod příspěvkem nepřečte) Jinak k věci: když mi někdo (zjednodušeně) řekne, že sice mám pravdu, ale je to dobrý, pak to chápu tak, že... no prostě tak, jak jsem si to vyložil já.
<reagovat 
Cid (Občasný) - 31.7.2001 > V dobrým chlapče. Cák mě znáš. Já chtěl pouze říci, že přez všechny vaše námitky, je to dobré dílko. Inu tak a nic víc.

PS: Michelle doufám, že se Ti náš dialog líbil. To mi rádi.:)))
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 6.8.2001 > Och chlapci, jsem poctěna, že tu vedete takové pře pod mým skromným dílkem :o) Jinak díky za hodnocení.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter