Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 3.6.
Tamara
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tyra
Autor: Zrzohlávka (Občasný) - publikováno 5.11.2005 (18:22:40)


Damianus (Občasný) - 13.11.2005 > Máš tam věci, u kterých se tají dech, ale taky hodně vaty. Totiž tak: dovedeš se vyjadřovat květnatě, když chceš, ale je to jen přízdoba, nenese obsah. Sdělení je obyčejné a jen se tak rozvíří vlnobitím slov, která jsou někdy nastavovaná a hlavně ROZPTYLUJÍ - to je nejdůležitější.*
Píšeš-li pro sebe, není hranic. Ale chceš, myslím psát pro druhé (ostatně chceš jim, tedy nám, vylíčit ten pocit tanečnice, tu moc, kterou to má v sobě...ne?) - pak je třeba vidět jako cizíma očima. Pouhý popis ten pocit nepředá, ostatně taky by nikoho nevylámalo např. moje líčení toho, jak je ladící mechanika na baskytaře sexy masivní. Čtenáři musíš umožnit, aby se na chvilku stal Tanečnicí (nebo Hlupcem) - ve své básni jako bys ho nechávala přede dveřmi: tanečnice vláčí hlupcem a my se díváme na to jako třetí osoba. Dokonce i ty stojíš jakoby mimo: Kelly například nepostřehla žádnou spojitost mezi tebou a tanečnicí; nazvala to dokonce pózou, protože ten tvůj osobní vztah tam vůbec není popsaný.
Nakonec nemám z toho ani jasný pocit vztahu Divák-Tanečnice. Divák jen sedí a čumí, jak je zahřebíkovaný, ale myslím, že veskutečnosti kvasí, taví se uvnitř, je v něm jak ve slévárně, horko se tetelí a límeček sákne potem: to by nikdy neřek', ale líbí se mu to, i když to nepřizná. Tanečnice zasejc vypadá jen pyšně a manipulátorsky, což jsou povrchní vlastnosti; myslím ale, že ti šlo spíš o sílu, co kypí z vnitřku. Suma sumárum je ten vztah strašně plochý, jen popsaný, ne předaný. Mohlo by tam být třeba vytavení hlupění z hlupce, na konci by to z něj vyteklo jak struska, ani tleskat by nemoh... nebo co já vím!?
S hudbou je to dobrý, ale potichu spíš zajímavá snůška materiálu.
V rozporu s Kelly ti neradím odstup a nadhled, ale ponoření, pohlcení a urputnost. Ale rozvahu taky. A hlavně PŘEČTI SI J. KOLÁŘE "MISTR SUN O BÁSNICKÉM UMĚNÍ".

A ještě: všimla sis už, že pod tvými příspěvky bývají nadprůměrně dlouhé reakce? Ty nás dráždíš! :) Co bude příště?

A ještě: taky by už někdo (ty, například) mohl prolomit místní zvyk, že se vytknou v básni konkrétní nedostatky, ale autor to většinou nevylepší, nechá to ležet. Třebas u tohohle námětu by to byla škoda.

* ostatně v Čapkovi je o tom něco utroušeno, na konci Války s mloky, myslím, teď to nemám u sebe, ale je to cosi ve smyslu "fantazie - té vám přidám, kolik jen chcete, na té nezáleží". Protože důležitější jsou myšlenky, které směřují. Myšlenky jak blesk.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Damianus
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter