Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Poslat mail správci

Podpořte nás, chcete-li

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
FK ČVUT - aktuální sezóna
Autor: Richard (Občasný) - publikováno 4.10.2001 (00:11:23)
          
Filmový klub ČVUT

XX. SEZÓNA - JARO 2002

začátky projekcí vždy v 19.45 hodin
Fakulta elektrotechnická ČVUT, posluchárna č.256 (2. patro)
Technická 2, Praha 6 – Dejvice (metro Dejvická)

VSTUPNÉ 50 Kč + legitimace Asociace českých filmových klubů (cena 40 Kč, prodej před představením)

Kratke filmyPřečtěte si více o krátkých filmech Kratke filmy

 


čtvrtek 28. února 2002

PROKLETÍ ŽLUTOZELENÉHO ŠKORPIÓNA     (The Curse of the Jade Scorpion)
Režie: Woody Allen, USA (2001) ,  103"

W.A. jako oslizlý pojišťovák, rajcující se ošmatáváním dámských bot nebo eso oddělení pro vyšetřování pojišťovny Northcoast Insurance?
Poslední režisérův snímek vyniká skvělou atmosférou, pečlivou hudebně swingovou dramaturgií a trefně, na míru napsanými dialogy, pročež se stává kultovní lahůdkou pro všechny sběratele Woodyho bonmotů.
Prostřednictvím zvlášť podařených titulků Dany Hábové je příběh výborně převeden do našich dnešních poměrů a lze ho chápat i jako moralitu o tom, jak vše může vypadat, když žena dostane možnost rozhodovat, a to ještě o důležitých věcech.
Lektorský úvod Dana Hábová

Hrají: Woody Allen, Helen Huntová, Dan Aykroyd, Charlize Theronová, David Ogden Stiers
Krátký film: Řepa, cukr a lidé (kinožurnál) 5 min
Hudba před filmem: Bullets over Broadway (Dick Hyman-hudba z filmu)


čtvrtek 7. března 2002

MŮJ BRATR TOM     (My Brother Tom)
Režie: Dom Rotheroe, Velká Británie (2001) ,  110"

Láska má tisíce podob. A někdy může být pořádně divná.
O dvou, jež spojuje touha po svobodě a svobodném chování zvířat.
O dvou, pro něž les stal se úkrytem před zlým světem.
Emocionálně hutný příběh, který strhuje svým syrovým zpracováním, extrémní smyslovostí a posedlostí v chování dvou hlavních postav.
Režijní debut renomovaného britského dokumentaristy je zachycený pro větší sílu a intimitu zpovědi na digitální videokameru proslulým kameramanem Robby Műllerem (Prolomit vlny, Tanec v temnotách, Mrtvý muž, Ghost Dog-Cesta samuraje, Buena Vista Social Club,
Za mraky) a svým zpracováním silně připomíná díla filmařského manifestu Dogma 95.

Hrají: Jenna Harrisonová, Ben Whishaw, Honeysuckle Weeksová, Adrian Rawlins.
Krátký film: Zasadil dědek řepu (J.Trnka 1956) 9 min
Hudba před filmem: Local Hero (Mark Knopfler)




čtvrtek 14. března 2002

OSPALÁ DÍRA     (Sleepy Hollow)
Režie: Tim Burton, USA-SRN (1999) ,  102"

...a budou padat hlavy aneb podezřelí jsou úplně všichni.
Bravurní adaptace americké „čítankové“ četby Washingtona Irvinga od kontroverzního režiséra Tima Burtona (Batman, Mars útočí, Ed Wood), jež se stylem filmu inspiroval tentokrát u německých expresionistů 20. a 30. let a v pokleslých béčkových hororech.
V uzavřené komunitě holandských přistěhovalců vytvořil ironicky temný svět vesnice ochromené hrůzou a obklopené nepřátelskými lesy, v nichž řádí šílené monstrum Bezhlavý jezdec.

Hrají: Johny Depp, Christina Ricciová, Miranda Richardsonová, Christopher Lee, Jeffrey Jones, Christopher Walken, Martin Landau
Krátký film: Havran v panelovém domě (M.Peer 1984) 12 min
Hudba před filmem: Danny Elfman (profil skladatele)




čtvrtek 21.března 2002

KAPKY DEŠTĚ NA ROZPÁLENÝCH KAMENECH     (Gouttes d´eau sur pierres brulantes)
Režie: François Ozon, Francie - Japonsko (1999) , 

Nesnesitelný puntičkář, padesátiletý pojišťovací agent Léo tyranizuje ve společné domácnosti svého mladičkého milence Franze.
Film se odehrává v 70. letech v Západním Berlíně a jako jeho předloha posloužila divadelní hra proslulého německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera, v níž zachycuje následky vypjatých sexuálních vztahů a skrytých vášní. Režisér Ozon pokorně akceptuje citlivost tématu i poetiku slavné hry a místy dusivou atmosféru odlehčuje jemnou ironií.

Hrají: Bernard Giraudeau, Malik Zidi, Ludivine Sagnierová, Anna Thomsonová
Krátký film: Podojená kráva (D.Doubková 1984) 9 min
Hudba před filmem:Segas de Classic




čtvrtek 28.března 2002

FÁDNÍ ODPOLEDNE    
Režie: Ivan  Passer, ČSSR (1965) ,  15"

Nudné nedělní odpoledne v jedné předměstské hospodě podle povídky Bohumila Hrabala.
Vysoce ceněný režijní debut Ivana Passera (Intimní odpoledne) původně zamýšlený jako součást hrabalovských Perliček na dně - manifestu české nové vlny.

NEJKRÁSNĚJŠÍ VĚK    
Režie: Jaroslav Papoušek, ČSSR (1968) ,  75"

Život podle Jaroslava Papouška, režiséra proslulé trilogie o trampotách rodiny Homolkových a scénáristy filmů Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky a Hoří má panenko. Snímek s četnými autobiografickými prvky a "hvězdným" hereckým obsazením známých tváří ze všech filmů proslulé trojice Forman-Passer- Papoušek, se odehrává v sochařském ateliéru AVU, kde právě začíná kariéru modelky představitelka Formanovy "plavovlásky" Hana Brejchová.

 
Hrají: Hana Brejchová, Josef Šebánek, Milada Ježková, Jan Stöckl, Ladislav Jákim, Věra Křesadlová, Vladimír Šmeral
Krátký film:
Hudba před filmem: Used People (Rachel Portmanová)


Představení uvede a o české nové vlně 60.let promluví spisovatel a publicista A.J.Liehm, který nás přijede navštívit z Paříže.


čtvrtek 4. dubna 2002

RAP MALÉHO PRINCE     (The Little Prince´s Rap)
Režie: Paulo Caldas, Marcelo Luna, Brazílie (2000) ,  75"

Začátek v 18:15 hod. Vstupenka platí na film hlavní a naopak.

Ozvěny mezinárodního festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět 2001. Na obrazu každodenního života předměstí brazilského přístavu Recife je vyprávěn příběh dvou kamarádů – člena ozbrojeného pouličního gangu a bubeníka rapové kapely.

BEZ STŘECHY I BEZ ZÁKONA     (Sans toit ni loi)
Režie: Agnes Vardová, Francie (1985) ,  101"

V sychravé vinařské krajině jižní Francie je objevena zemědělci mrtvola neznámé mladé ženy. V retrospektivě sledujeme její příběh: Mona se s batohem a stanem toulá po venkově, potkává řadu podivných lidí, navazuje řadu povrchních známostí. Všechna jsou však jen náhodná, krátká, prchavá.
Dokumentárně laděný film o vzpouře proti společenským konvencím vyvolal nadšení jak u diváků, tak u kritiky a byl oceněn Hlavní cenou Zlatým lvem na MFF v Benátkách 1985.

Hrají: Sandrine Bonnaireová, Macha Merilová, Yolande Moreauová, Stephane Freiss
Krátký film: Accord Parfait (J.Weinfeld) 7 min
Hudba před filmem: Arizona Dream (Goran Bregovic)



čtvrtek 11. dubna 2002

ARIZONA DREAM     
Režie: Emir Kusturica, USA-Francie (1991) ,  141"

motto: "THE FISH DOESN´T THINK BECAUSE THE FISH KNOWS... EVERYTHING"

O snech, rybách, eskymácích a létajících strojích nás v magickém stylu vyprávění Kusturica zavádí do odlehlé arizonské pustiny. Tam před realitou utíká mladík Axel do svých představ a fantaskních snů, které se snaží převtělit i do druhých spřízněných lidských duší.
Film je lahůdkou nejen pro milovníky bizarností a odkazů na stará filmová díla, ale i ctitele balkánské dechovky, kterou se režisérovi s pomocí svého dvorního skladatele Gorana Bregoviće a zpěváka Iggyho Popa, podařilo přenést v jímavě průzračnou hudbu až na americký středozápad.

Hrají: Johny Depp, Faye Dunawayová, Lili Taylorová, Jerry Lewis, Paulina Porizková, Vincent Gallo
Krátký film: Kohout a zlaťák (R.Bačvarová, BLR 1971) 7 min
Hudba před filmem: Goran Bregovic (profil skladatele)



čtvrtek 18. dubna 2002

NEBE NAD BERLÍNEM     (Der Himmel űber Berlin ( Les ailes du désir))
Režie: Wim Wenders, Německo-Francie (1987) ,  122"

Alegorický příběh dvou novodobých andělů a jedné touze po věčnosti. "Andělská" schopnost sledovat myšlenky lidí, dovoluje režisérovi vyprávět v nezvykle širokém záběru nejen drobné lidské osudy, ale i osud tehdy ještě rozděleného Berlína, který se jim jeví jako syntéza reality a symbolu nejen Německa, ale i celého světa. Dějem se navíc originálně prolíná natáčení filmu z období nacismu, jehož hlavní protagonista, známý herec Peter Falk, hraje sám sebe i jednoho z andělů.

Hrají: Bruno Ganz, Solveig Dommartinová, Otto Sander, Peter Falk, Nick Cave
Krátký film: Narostl mu hřebínek (Zd.Svěrák-J.Mimra 1988) 11 min
Hudba před filmem: Faraway, So Close (hudba z filmu)



čtvrtek 25. dubna 2002

400 RAN (NIKDO MNE NEMÁ RÁD)     (Les quatre cents coups)
Režie: François Truffaut, Francie (1959) ,  95"

Čtrnáctiletý Antoine je svým okolím posuzován jako problémové dítě. Jeho jedinou oporou je kamarád, se kterým chodí za školu a spáchá několik drobných deliktů, které ho přivedou do konfliktu se světem dospělých.
Zásadní filmové dílo francouzské nové vlny, vyznačující se úsilím o osobní výpověď a vyhraněný autorský styl. Pro formu vyprávění je charakteristický improvizovaný dokumentární charakter. První celovečerní Truffautův film rezonuje s jeho vlastní životní zkušeností a patří mezi mistrovská díla 60. let. Po režisérově smrti se k němu a jeho vlivu přihlásila řada filmových tvůrců.
Na MFF v Cannes 1959 byl film vyznamenán Cenou za režii.

Hrají: Jean Pierre Leaud, Patrick Auffay, Claire Maurierová, Albert Rémy
Krátký film: Nový svět (J.L.Godard Francie 1962) 15 min
Hudba před filmem: Les Aventures d´Antoine Doinel (hudba z filmů Fr.Truffauta)

 

Poznámka: simultánní překlad


čtvrtek 2. května 2002

EXTASE    
Režie: Gustav Machatý, ČSR (1933) ,  86"

Lze sáhnout po štěstí zaplacené lidským životem?
Film je na onu dobu ztvárněn neobvyklými výrazovými prostředky moderní filmové řeči: skryté symboly, minimální dialogy, ruchy a původní hudba Giuseppe Becceho jsou zcela podřízeny prokomponované skladbě scén, připomínající jiný Machatého slavný němý film Erotikon (1929).
Mezinárodní proslulost tohoto díla je značná a téměř se podobala skandálu. Na festivalu v Benátkách získal film ocenění za režii, zároveň byl však prohlášen Vatikánem za nemravný a škodlivý. Začínající rakouská herečka, jejíž nahé scény byly tehdy senzací, se stala ve 40. letech hollywoodskou star Hedy Lamar.

Hrají: Hedy Kieslerová, Zvonimír Rogoz, Aribert Mog
Krátký film: Ferda Mravenec (H.Týrlová 1944) 13 min
Hudba před filmem: Elmer Gantry (André Previn)


 


čtvrtek 9. května 2002

ZA MRAKY     (Al di la delle nuvole ( Par-dela les nuages))
Režie: Michelangelo Antonioni, Wim Wenders, Itálie-Francie (1995) ,  109"

Povídkový snímek je společným dílem dvou velikánů světové kinematografie. Čtyři epizody vznikly podle pěti Antonioniho povídek Kouzelník u Tiberu. Jednotlivé části, kromě četných odkazů na dřívější tvorbu, spojuje postava filmového režiséra, v jehož mysli se události odehrávají nebo kterých je mnohdy přímým účastníkem. V každé z nich se přitom realizuje zvláštní, křehký milostný vztah mezi mužem a ženou-ať naplněný, platonický nebo uvadlý.

Hrají: John Malkovich, Sophie Marceauová, Vincent Perez, Irene Jacobová, Marcello Mastroianni, Fanny Ardantová, Jean Reno, Jeanne Moreauová
Krátký film: Potíže s kulturou (P.Schulhoff 1962) 11 min
Hudba před filmem: Zabriskie Point (Pink Floyd-hudba z filmu)




čtvrtek 16. května 2002

NEŽ SE SETMÍ     (Before Night Falls)
Režie: Julian Schnabel, USA (2000) ,  125"

Vynikající kubánský literát a disident Reinaldo Arenas jako umělec, jenž potřebuje umění pro inspiraci, ve filmu natočeném podle vlastní autobiografie. Pomocí citací z literátova odkazu a kultivované vizualizace sugestivně přibližuje chvíli, kdy se imaginace a realita protnou, poezie se setkává se vzpomínkami a skutečnost uzavírá příměří s fikcí.
Malíř Julian Schnabel, režisér filmu Basquiat, dokáže i v tomto snímku obrazy používat jako slova a slovům dodat obraznost, a na příběhu jednoho osudu, tak podat svědectví o svobodě osobní, profesionální i sexuální.

Hrají: Javier Bardem, Johny Depp, Olivier Martinez, Sean Penn, Michael Wincott
Krátký film: Na zdravých rukou záleží (kinožurnál) 6 min
Hudba před filmem: Carter Burewell (profil skladatele)



středa 22. května 2002

BESÍDKA FILMOVÉHO KLUBU ČVUT

Proběhne od 18:00 v kinosále Maďarského kulturního střediska v Rytířské ulici 25, na téma český film včera, dnes a zítra: aneb od Extáze po. . .
Vstup jen pro členy FK ČVUT.  


začátky projekcí vždy v 19.45 hodin
posluchárna 256 (2. patro), fakulta strojní a elektrotechnická ČVUT
Technická 2, Praha 6 – Dejvice (metro Dejvická)

VSTUPNÉ 50 Kč + legitimace Asociace českých filmových klubů (cena 40 Kč,
prodej před představením)

mail: fkcvut.riko@telecom.cz

 

Chceš se podílet na vytváření této stránky ???
Ozvi se nám na
e-mail nebo ZDE.

Viděl(a) jsi zajímavý film ??? Poděl se o své dojmy,
nebo dej tip ostatním a napiš do
fóra nebo časopisu

          


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter