Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 4.6.
Dalibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Fialové pole čehosi z kolekce Jižní Čechy
Autor: dawe.zb (Občasný) - publikováno 1.3.2006 (15:24:10)


Minimalista (Občasný) - 1.3.2006 > Pěkný obrázek, zase se mám o čem rozepsat. Barevně zajímavý obrázek, fialová barva mi nevadí, je zajímavá, ozvláštňuje celý výjev. Líbí se mi okolí louky u levého horního okraje a taky ta nezvyklá fialová barva. A teď po uších: Dawe konečně vzal na vědomí stavbu obrazu ze tří prostorových plánů. První plán-cesta v popředí, střední plán-fialové pole, třetí plán(pozadí)-domky s oblohou. A jako obvykle zase něco pomíchal, převrátil. Detaily-ty nejlépe rozeznáváme v popředí, kde je také zobrazujeme - zde je popředí pouze nahozené, skoro bez detailů, nevýrazné. Naopak pozadí, kde se dá očekávat, že rozeznáme toho už málo, detaily přímo překypuje, je na obraze dominantní. Správně to má být naopak. Nejlépe vychází střední plán s dobře vystiženým klesáním povrchu. V popředí u cesty chybí něco dominantního - např. keř, vysoké bodláčí, divizna, patníky, postava,..... Vzdušná perspektiva - opět převrácená. Popředí, kde by měly být nejsytější barvy, je mdlé, zatímco pozadí, které by nemělo mít rozhodně syté barvy, je má. Čím dále od pozorovatele, tím barvy ztrácejí na své intenzitě a dostávají vlivem vodních par a různých nečistot ve vzduchu šedomodrý nádech. Zde nikoli. Tímto je prostorový dojem zcela potlačen. Pozadí se dere dopředu a pouze rozumem jej vnímáme tam, kde má být. A to hrozné "drátování" černou barvou! To tam vůbec nemá být. A navíc je ještě na pozadí, kde zdůrazňuje obrysy (kontury) a objem, až v dáli se objem zčásti ztrácí, předměty se jeví plošší, vzdušnější, s neostrými konturami. To vše má být zdůrazněno v popředí, kde bohužel není. Co s fialovou barvou? Jeví se mi příliš izolovaná. Každá barva na obraze se musí objevovat na různých místech. Například zelená je vhodně zastoupená na všech plánech. Žlutá - např. na průčelí domlu vpravo, vlevo na louce a v popředí na okraji cesty - to je dobré. Červená je taky zobrazená na vícero místech. Akorát fialová je izolovavná - potřebovalo by ji použít v popředí na cestě, na pozadí, na obloze - ale ne jako syté čáry, pouze náznak! Oko diváka toto všechno spojí dohromady a výsledný dojem je, že tam ta fialová rozhodně patří. Teď se dívám pozorněji - a objevuji vpravo a uprostřed na okraji pozadí s oblohou náznaky vzdálených stromů zobrazené správně namodralou barvou. Zde autor opět přesvědčuje, že má dobrý cit pro barvu, ale s pastelem stále nezachází jemně, nepouští mezi jednotlivé barevné plošky světlo a vzduch. Obojí pracně vymodelává barvou. Ale kupodivu se na obrázek celkem dá dívat.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Minimalista
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
3 (8)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter