Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 12.5.
Pankrác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mandlová
Autor: amiris (Občasný) - publikováno 20.3.2006 (15:39:13)
Zaprášená místnost, zaprášená kočka, zaprášené sako, které si dosud nesundal. Seděl s rozkročenými nohami v mírném předklonu na rozvrzaném gauči, na němž byl hnědý přehoz s velkými zešedlými květinami v barvě shnilého vejce. Před ním červené víno. Levné červené v plastové láhvi. Nalil si do sklenky – tímto chtěl navodit téhle chvíli atmosféru luxusu. Chtěl ji tam, kde nikdy nemohla být.
Jeho oči ukradly lesk červené hladině ve skleničce, když se ona objevila ve dveřích. Vlastně její úsměv prozářil na chvíli tu ponurou šeď. Stála tam a on se na ni díval, byla mu tak blízká, ale zároveň odporná a krásná. Uvědomoval si, kolik kontrastů v něm umí vyvolat.
Povzdechl.
Měla na sobě vybledlou slavnostní halenku. Ze second handu . Dala si na sobě záležet. Chtěla, aby byla neodolatelná nejen pro něj, ale pro každé mužské oko, které na ni spočine. Chtěla, aby žárlil.
Trapnost chvíle.
Šouravě k němu přistoupila. Lehce, pomalu.
„Mám tě ráda, když mi lžeš, miluji tě, když mluvíš pravdu,“ prohodila a přitiskla se k němu. Tak blízko, že se ho dotýkala svými ňadry, které přikrývala ona sepraná halenka.
Neodpověděl jí, nestála mu za to, jen ji ze sebe sestrčil.
Projížděl svým pohledem všechny čtyři rohy v malé místnůstce - teskně, lenivě. Všímal si prasklin, pavučin, kterých by si nikdy nevšiml, kdyby tam nebyla ona. Uviděl aloe, uschlou aloe. Jak dlouho ji nikdo nezaléval. Je pozdě, už nevyléčí žádnou ránu, nic nezahojí. Zvláštní, že jde takhle uvažovat o rostlině, podivil se sám sobě. Ale už nad tím nehodlal přemýšlet déle.
Projel si rukou vlasy.
Dívala se do svých mandlových očí, které viděla v odrazu v zrcadle. Milovala mandle. Škubla sebou. Málem vylila šálek s kávou, který držela ve své pravici. Rychle se ale uklidnila, nechtěla, aby ji viděl rozčílenou, nechtěla mu dávat sebemenší důvod, který by jí mohl později vyčítat.
Rychle dopila kávu a přisedla si k němu na gauč.
Už mu zase lezla na nervy, rozčilovala ho.
Radši rychle vstal a běžel na záchod.
Věděla to, věděla, že pro něj není dost dobrá. Věděla také, že pro dnešek stačilo času, kdy byli spolu. Byť byla to jen půlhodina.
Sundala svůj kabát z věšáku a zatímco on byl na záchodě, zmizela za dveřmi. Než je zabouchla, zavolala: „Ještě není čas,“ – tu druhou půlku věty si už ale dořekla sama v chodbě, v mysli – pohřbít naší lásku.
Chtěla, aby měl pocit, že ji uloví sám, i když věděla, že sama si ho už chytla. Neměl důvod ji nechávat být a to jí dělalo ohromnou radost. Svírala otěže. Ne zkrátka, ale pevně. Byla si jistá skrze všechny pochybnosti.
Paradox.
Seběhla rychle ze schodiště, rukou otřela prach na dřevěném zábradlí a rozrazila dveře se skleněnou výplní.
Musela stihnout autobus.
Začala mávat, ale řidič si jí nevšiml, přidala…
Bylo slyšet jen skřípání brzd, náraz.
Muž, který k ní doběhl úžasem oněměl. Držel v náručí křehkou dívku s velkýma očima. Zašeptala: „Ještě není čas…“ a usmála se.
Doktor konstatoval na místě smrt - doktor s odrazem lásky dívčiných očí v očích svých.

Poskládal týdeník a položil ho vedle sebe na noční stolek. Ten novinový článek mu připomněl osobu schovanou na starých fotkách v šuplíku, ze kterého sálala vůně času. Teď, po mnoha letech, ho otevřel. Byla půlnoc a přitom svítalo.


Poznámky k tomuto příspěvku
Bell (Občasný) - 20.3.2006 >

Bez toho konce to mohlo být lepší.

Tahle věta by chtěla upravit, moc to nezní : byla mu tak blízká, ale zároveň odporná a krásná

 

Tady buď čárku a pokračovat malým písmenem, nebo tečku a velkým : když mluvíš pravdu“ prohodila.


Body: 5
<reagovat 
 amiris (Občasný) - 20.3.2006 > Bell> S tím koncem souhlasím. Taky mi příjde, že je trochu "jiný" než celý zbytek a ani tam nešlo o tu její smrt, že. Děkuju za poznámky a chyby se budu snažit opravit.
<reagovat 
Lola (Občasný) - 20.3.2006 > hm...
Body: 4
<reagovat 
 amiris (Občasný) - 20.3.2006 > Lola> děkuju za poznámku. jen - tak trochu váhám, jestli to hm... bylo spíše pozitivem nebo negativem
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 20.3.2006 > amiris> vyjadřuji tím, že jsem nad tím přemýšlela;)



odporná a krásná se mi líbilo :)

<reagovat 
 amiris (Občasný) - 21.3.2006 > Lola> když přemýšlela, tak jednoznačně pozitivem (pro mě), moc děkuju
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 21.3.2006 >
Body: 3
<reagovat 
 amiris (Občasný) - 21.3.2006 > Quotidiana> dík za bodíky, ale zajímal by mě i názor, pokud by to šlo? :)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 22.3.2006 >

Dává to hlavu a patu, na začátku vyloženě pěkný vykreslení situace a popis - ale celá ta plytká pointa to sráží. On ji nechce, ona ho miluje, pak ona zemře (ještě takovýmhle melodraamtickým způsobem) a on na ni pořád myslí - to ten text sráží o dvě třídy níž.  


Body: 4
<reagovat 
 amiris (Občasný) - 23.3.2006 > zklamala> moc děkuju :) za názor, je fakt, že jsem ten konec nemusela vůbec tak rýsovat. A ani tak nešlo o to, že ho ona chce, a on ne. Třeba to bylo naopak :)
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 4.4.2006 > "Zvláštní, že jde takhle uvažovat o rostlině.."..-tohle se mi líbilo.
Má to na jedničku zvládnutý plynulý a pohodově čtivý popis.
Ten závěr s fotkama po mnoha letech byl zajímavý..-měl atmosféru, ale řekl bych, že se tam moc nehodil. Ten závěr si myslím je u takových to povídek nejdůležitější..Ale tady bych volil něco zcela jiného, aby tahle dobrá povídka s ezvládnutým slohem nějak vyzněla..a'T už tak a nebo tak. S pozdravem Stín. Přeju hodně inspirace v další próze.
Body: 4
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 12.4.2006 >

joj... názor...

takže, myslím, že je to taková průměrná (rozuměj průměrně dobrá) povídka, která má spoustu zajímavých momentů (zaprášená kočka, například) ale chvilkama mi přišlo, že je to moc patetické, ten konec obzvlášť...(navíc se tam moc často opakuje rychle, běžela, běžela rychle... takové detaily, za které srážím body, aby tu všichni neměli průměr 5+D )

ps v mém pojetí je 3 body ještě dost... pokud se díváš na součet....


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter