|
|
|
| |
O garderobě..
Jednou za čas je každý asi něčím přinucen věnovat speciální a nekaždodenni pozornost svému šatniku. Obvykle to je když si najednou vzpomene, že přece kdysi měl tak pohodlné kalhoty, které by se dneska zrovna hodily na štípáni dřeva, na motorku, k výletu s prutem k vodě a nebo na maškarní bál..
A obvykle si je velice jistý, kde ty kalhoty vždycky byly a tedy i budou a jde, nic zlého netuše, tedy na jisto..Chodí na to jisto nejméne 10 minut a zjisti, že si ty kalhoty musely záhadným způsobem někde opatřit i nohy a odešly někam jinam.
Ovšem zároven' přitom zjistí, že ty šaty, které už měl za darované Armáde Spásy před pěti lety, stále visí v šatníku. Ale na zcela neobvyklém místě, kde přeci odjakživa viselo to proužkované sako s hnědými kalhotami, které se tenkrát tak líbilo té, co mu pak k němu koupila tu kravatu. A ta kravata by měla být také tam kde odjakživa.. a neni.. Po vyzkoušeni těch šatů pro Armádu Spásy, které ještě naštěstí zůstaly pořád v šatníku a které tenkrát měl na schůzce s tou co měla tak pěkné nohy, jak se kruci jmenovala?..zjistí že by bylo škoda je už z melancholických důvodu věnovat nějakému bezdomovci. Pak začne usilovně hledat tu kravatu.
Kravatu nenajde, ale najde klobouk, který přece o Silvestra před kolika roky zapomněl v baru, najde jiné kalhoty, které zřejmě nejsou jeho, začne podezřívat manželku a nacházi dalši části garderoby, která se najednou změní v téměř živého pamětníka spousty veselých i smutných zážitků, ve svědky příhod, které by chtěl opakovat i těch, které by chtěl zapomenout..
S překvapením zjistí, že do těch šatů, které měl u promoce a do kterých si myslel že se už nikdy nevejde by se zase vešel a že ty kalhoty se záložkami by se ted' daly zase docela dobře nosit.
A také, že má 36 kravat a ani jednu, kterou si může vzít zítra na večírek, že manželka zřejme vyměnila spoustu jeho garderoby za tu svého milence, o kterém do ted' nevědel, že.....
Ale ty kalhoty na to štípání právě ne a ne najít...A i když jich najde 5 podobných, které by asi splnily ten účel také, po jejich vyzkoušení zjistí, že prostě musí mít ty, které začal původně hledat, jinak z toho dříví prostě nic nebude. Ale zároven' zjistí, že ty předposlední kalhoty co zkoušel, by se nesmirně hodily na večer s kluky na pivo.. a ono je vlastně na to dřívi stejně už pozdě.. tak co.
A jde se na pivo...
Ono totiž všechno naše oblečení má velice přímý vliv na náš život.. Nejenom na tu příjemnou změnu programu.. pivo místo štípání dřeva.. Oblékneš třeba jedny kalhoty a zjistiš, že jsi jaksi vlezl někam, kde asi zrovna dnes nejsi očekáván.. máš prostě takový pocit, že jses bud' v cizích kalhotech, a nebo že to nejsi ty, co do těch kalhot patří.. A přece jsi ty kalhoty měl jen před pár týdny a jak jsi si v nich vyšlapoval.. Jsou to zřejmě kalhoty náladové, nebo kalhoty jen pro určitou příležitost, čas a nebo i náladu.. Jsou to kalhoty, ve kterých by ses ani na přehlídce nejoblíbenějších komiků dnes nezasmál. Jsou dnes smutné a ten smutek přenášejí i na Tebe..
A tak člověk pomalu poznává, že je obklopen nejenom lidmi, které mění nálady až moc často, ale i věcmi, které umí najednou ožít.. a být náladové také...A nebo je to vlastně on..?
A pak svádí tu náladovost, svou vlastní, ne jenom na ty šaty ve skříni ??
|
|
|