Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Strach o dědu od smrtky
Autor: smrtka (Občasný) - publikováno 7.7.2006 (13:04:31)

Strach o dědu

 

Když se ti rozsypou všechny korálky pak už nevidíš naději ani při otevřeném okně...

 

    Zavřela za sebou dveře a počítala do desíti... Zda vůbec mohla dýchat si uvědomovala až potom. Její oči se zalily slzami a tiše se svezla na zem. Topila se v sladkém moři beznaděje a sama sebe přesvědčovala o své vlatní duševní síle. Brzy potom se jí přestaly z tváří koulet ohromné kapičky slz a dokonce se pohrdavě usmála směrem ke dveřím. Promla si oči a snažila si uspořádat myšlenky... Musela začít tím co se stalo... aby v závislosti na čase začala vnímat sebe...?

 

     Vrátila se z oběda a lehla si na postel. Unaveně zvedla svůj mobilní telefon a vytočila číslo své nejmilejší babičky se kterou vyrůstala a byla to její druhá matka. Za chvíli jí volala zpět...  ,,Ahoj Veru, přeješ si něco... nebo se snad něco stalo?" ,, No, chtěla jsem se ozvat, když ty vůbec nevoláš... a co je nového?" ,,Děda je na tom špatně... " ,,A co se stalo???" řekla do telefonního sluchátka poněkud nervózně. ,,Ochrnula mu část těla, teď je u lékaře a asi pojedeme do nemocnice..." Zpočátku si to vůbec nepřipouštěla a v odlescích Slunce se dokonce i usmívala... Sedla si na postel a sklopila oči k zemi. Zcela pohlcena vlastním strachem o rodinného příslušníka. Bála se tak moc až přemýšlela, zda nemůže náhodou zemřít... Vzpomínala...

 

     Byl to klasický ochlasta... celý život co ho znala a věděla že se to do jeho smrti nezlepší. Své manželce byl často nevěrný a ta si svým vnučkám po té stěžovala na nevěru... ač správně neměla... Ale dejme to mu, že jí to odpustila v návalu emocí. Když se dozvěděla, že děda má cukrovku... tak jí to ani moc nepřekvapilo... Byl už to starší pán a v jeho věku to je naprosto normální. Měla ho přesto ráda. Vždyť člověk se musí jednou naučit odpouštět a ona se to ve svých šesnácti letech naučila...

 

     V záchvatu smutku si uvědomovala podstatu světa a snažila se být silná. Utřela slzy nějakým hadrem a vydala se ke schodům...



Poznámky k tomuto příspěvku
zirael (Občasný) - 7.7.2006 > začátek se mi zdál nadějný, ale pak se to tak nějak utopilo.. (je fajn psát jedním dechem, ale též je fajn to potom na týden odložit a pak si to přečíst a opravit - a to nemyslim jen překlepy).
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter