Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Poslat mail správci

Podpořte nás, chcete-li

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Archiv FK VSE - podzim 2001
Autor: Dusan (Občasný,Správce) - publikováno 21.2.2002 (00:39:37)

vždy v úterý v 19,30 - ve staré aule - info na vrátnici
1.st.tramvaje za Hlavním nádražím - Husinecká
cena vstupenky 35 Kč

Archív podzim 2001

09. 10. 2001, 17:00, ZAVĚSTE ČERVENÉ LAMPIONY
09. 10. 2001, 19:45, VOLNOBĚH
09. 10. 2001, 19:45, POWERS
16. 10. 2001, 17:00, VODA, VÍTR, PRACH
16. 10. 2001, 19:45, DIVOKÉ MUŠLE
30. 10. 2001, 17:00,
 TŘI BARVY: ČERVENÁ 
30. 10. 2001, 19:45, V ČERVENCI 

07. 11. 2001, 19:45,
 LÉTO ZTRACENÝCH POLIBKŮ 
13. 11. 2001, 19:30,
 JACKIE BROWN 
20. 11. 2001, 19:45, ZEMĚ
27. 11. 2001, 19:45, POHÁR


02. 10. 2001 od 17:00

SILNICE (La Strada)

Itálie 1954, 94 minut
Scénář: FEDERICO FELLINI, ENNIO FLAIANO
Režie: FEDERICO FELLINI
Hrají: Giulietta Masini, Anthony Quinn, Richard Basehart…

Klasický snímek Zlatého fondu světové kinematografie.

Kočovný artista Zampano, kterého hraje Anthonny Quinn, koupí za 10 000 lir naivní Gelsominu (Giulietta Masinová). Chce, aby ho doprovázela při vystoupeních. Přestože se Gelsomina snaží, Zampano s ní jedná jako s otrokyní. A tak pouze ve společnosti provazochodce blázna Gelsomina pozná, co je cit a vřelost a zažije vzácné okamžiky štěstí. Zampano však Blázna zabije v hádce a zbaví se i Gelsominy, protože ta je pro něj přítěží. Teprve o několik let později si s bolestí uvědomí, jaké city ho s Gelsaminou spojovaly. Tento poetický film z roku 1954 byl prvním "velkým" Felliniho filmem a byl oceněn na mnoha mezinárodních festivalech.


02. 10. 2001 od 19:45

MIFUNE (Mifunes Sidste Sang – Dogma 3)

Dánsko 1998, 90 minut
Scénář: SÖREN KRAGH-JACOBSEN, ANDERS THOMAS JENSEN
Režie: SÖREN KRAGH-JACOBSEN
Hrají: Anders W. Bertelsen, Iben Hjejleová, Jesper Asholt, Emil Tarding…

Třetí snímek natočený podle přísných pravidel uměleckého manifestu Dogma 95.

Smutná komedie Mifune nese označení "Dogma 3". Ve filmu (opět oficiálně neuvedeného) režiséra Sorena Kragha-Jacobsena (nar. 1947) se sice naplňují pravidla známého manifestu Dogma, ale rozhodně nejsou dodržována dogmaticky. – Ambiciózní Kresten musí hned po svatební noci nečekaně odjet na rodinnou farmu, kde zemřel jeho otec. Domnívá se, že se obratem vrátí zpět. Nezbývá mu však, než se postarat o retardovaného bratra Ruda. Proto na inzerát najme pomocnici do domácnosti. Tou se stane lepší prostitutka Liva, která chce uniknout z dosavadního způsobu života… Tvůrci s ohromným citem a pochopením rozvíjejí v zásadě prostý příběh, do něhož se ale hrdinové vlastní vinou stále víc zaplétají. Důležitou roli hraje atmosféra zpustlého stavení a krajiny ostrova Lollandu i nevšední jemný humor. Přesvědčivý dojem završují civilní a autentické herecké výkony. Překlad původního názvu zní "Mifuneho poslední píseň". Jméno slavného japonského herce Tošira Mifuneho, resp. jeho postava v Sedmi samurajích (režie Akira Kurosawa), je součástí hry mezi bratry. Na MFF v Berlíně 1999 obdržela komedie Mifune Velkou cenu poroty Stříbrný medvěd.


25. 09. 2001 od 17:00

ILUMINACE (Iluminacja)

Polsko 1980, 87 minut
Scénář: KRYSZTOF ZANUSSI
Režie: KRYSZTOF ZANUSSI
Hrají: Stanislaw Latallo, Malgorzata Pritulak, Monika Dzienisie, Edward Zebrowski…

Filosofická esej o podstatě lidského bytí, obrazově složená ze série hraných, ostře stříhaných sekvencí, dokumentárních záběrů z laboratoří, továren, přírody, z diskusí studentů i z výroků autentických vědeckých osobností.

Zanussiho charakterizuje v nejvýznamnějším období jeho tvorby věcně analytický přístup ke skutečnosti, poznamenaný skepsí a nedůvěrou k suverénním soudům. Intelektuální obezřetnost spojuje s respektem k základním mravním hodno-tám, ústícím do obhajoby člověka jako individuality. Iluminace je filosofická esej o podstatě lidského bytí, obrazově slože-ná ze série hraných, ostře stříhaných sekvencí, dokumentárních záběrů z laboratoří, továren, přírody, z diskusí studentů i z výroků autentických vědeckých osobností. "Iluminace" - zážitek náhlého porozumění, osvícení pravdou, láká hrdinu, který neuspokojený studiem bez kontaktu se skutečnou vědou, jde vlastní cestou: přes fyzikální pracoviště a biologické kabinety, neobejde astrofyziku, zavadí o astrology, zúčastní se hypnotických seancí, hledá odpovědi na mučivé otázky v psychiatrických nemocnicích i v rozhovorech s mnichy - chce poznat přirozenost a podstatu člověka, aby si správně zvolil své místo. Stav milosti nenachází, jeho několikaleté hledání končí rezignací, vzbuzující smutek, ne však zoufalství. K smíření se životem dospívá až po mnohých vlastních rozhodnutích, uskutečněných s plnou odpovědností a s pocitem povinnosti vůči manželce a dítěti.

 


25. 09. 2001 od 19:45

MRAKY ODTÁHLY (Kauas pilvet karkaavat)

Finsko 1996, 96 minut
Scénář: AKI KAURISMÄKI
Režie: AKI KAURISMÄKI
Hrají: Kati Outinen, Kari Väänänen, Elina Salo, Sakari Kuosmanen…

Vyprávění Akiho Kaurismäkiho o několika staromódních lidech tohoto moderního světa.

Restaurace "Dubrovník", ve které pracuje Ilona Melartin jako vrchní číšnice, je zavřena. Spolu se svým mužem náhle pocítí tvrdou realitu nezaměstnaných. Nerezignují a pokoušejí se zvládnout situaci, i když je zpočátku ze dne na den spíš horší než lepší. Pak přichází nápad a mihotavé sny o budoucnosti dostávají pevné kontury. Jak prosté.... Režisér a scénárista Fin Aki Kaurismäki (Leningradští kovbojové dobývají Ameriku, Bohémský život) je znám jako žijící klasik nezávislé filmové scény. Bylo by ale chybné tvrdit, že právě proto jsou všechny jeho filmy plné dlouhých statických záběrů a příběh má tak pomalé tempo, že příznivci filmů s dynamičtějším průběhem ze sálu záhy odcházejí, je ale prav-dou, že film Mraky odtáhly takový rozhodně je. Kdo však vydrží a dokáže se přenést do světa na plátně, aby tam po celý film rozjímal o svých vlastních vyhlídkách do budoucnosti, tomu sympatických 96 minut uteče velmi rychle. Zásluhu na tom má i Kaurismäkiho schopnost rozesmát diváky krátkymi vtipy, které se v jeho filmovém vyprávění z ničeho nic objeví a hned zase zmizí, aniž by narušili vážnost příběhu.


09. 10. 2001 od 17:00

ZAVĚSTE ČERVENÉ LAMPIONY (Ta-chung teng-lung kao-kao kua)

Čína/Honkong 1972, 126 min
Scénář: ČANG I-MOU
Režie: ČANG I-MOU
Hrají: Kung Li, Ma Ťing-wu, Che Cchaj-fej, Cchao Chuej-feng, Ťin Šu-juan, Kchung Lin…

Komorní snímek o postavení žen v čínské polygamní rodině.

Honkongský historicko-psychologický film režiséra Čanga I-moua Zavěste červené lucerny se odehrává v severní oblasti Číny ve dvacátých letech. Líčí příběh devatenáctileté dívky Sung-lien, která musí z vůle macechy opustit životní perspektivu spojenou se vzděláním a stát se čtvrtou konkubínou bohatého muže. Popis rodinných zvyků, poměrů uvnitř neprodyšně uzavřeného mikrosvěta a krutého nerovnoprávného zacházení se ženami (jež patří prakticky k majetku pána domu, podobně jako domácí zvířata) tvoří pozadí tragického osudu individua-lity, jež se ocitá v drtivé mašinerii samoúčelných "společenských" pravidel a jež je k vlastní hrůze schopna nahlédnout nicotnost okleštěné, nenaplněné existence. Kromě jiných cen byl nominován na Oscara za nejlepší cizojazyčný film.


09. 10. 2001 od 19:45

VOLNOBĚH (V leru)

Slovinsko 1998, 90 minut
Scénář: JANEZ BURGER, JAN CVITKOVIČ
Režie: JANEZ BURGER
Hrají: Jan Cvitkovič, Nataše Burger, Janez Rus, Mojca Fatur, Matjaž Javšnik, Drogo Milinovič, Polona Lovšin…

Věčný student Dizzy si užívá rutinního života v pokoji na studentských kolejích v Ljubljaně. Nepřipomíná Vám to něco…?

Nikdo ho nikdy neviděl studovat, místo toho Dizzy spí, hraje karty, sleduje televizi, filozofuje na téma život a fotbal či popíjí s kamarády. „Film začíná monologem Dizzyho, který tvrdí, že jakýkoliv pokus změnit svět je marný a že nejlepší filozofií je nedělat nic,“ popisuje úvod filmu Mile Klindo pro World Socialist Web Site. Dizzyho idylu zkazí až nově příchozí spolubydlící Marko, který mu jeho stereotyp naruší. Nejenže Marko hodlá poctivě studovat a stát se inženýrem, ale aby toho nebylo málo, přivede si na pokoj svou těhotnou přítelkyni Annu. S příchodem Anny se situace ale mění a z Marka se začíná pomalu stávat líný povaleč, zatímco z Dizzyho cílevědomý muž. Důležitou roli ve filmu hraje i Dizzyho přítelkyně Marina, která už má dost jejich bezvýchodného vztahu, a i ona má zásluhu na Dizzyho proměně. Slovinský film VOLNOBĚH by se dal nazvat i „filmem debutantů“, poněvadž pro naprostou většinu tvůrců a protagonistů filmu byl tento snímek jejich premiérou. Přesto sklidil ohromnou pochvalu u diváků nejen ve Slovinsku, ale například i u festivalového publika na MFF v Karlových Varech, kde byl film roku 1999 uveden v soutěži. O příznivém ohlase v anglosaských zemích zase svědčí třeba věta nadšené recenzentky časopisu Senses of Cinema: „Je to realistický příběh, legrační, někdy emotivní a je v něm jedna z nejerotičtějších scén, které jsem kdy viděla.“


09. 10. 2001 od 19:45

POWERS

ČR 2000, 28 MINUT
Scénář: PETR ZELENKA
Režie: PETR ZELENKA
Hrají: Ivan Trojan, Tomáš Pavelka, Nella Boudová, Zuzana Šulajová, Ivana Chýlková , Pavel Kříž, Petr Forman…

Lehce erotický příběh o varietním kouzelníkovi, který náhle získal nadpřirozené schopnosti a jeho sestře, která nemůže najít toho pravého.

Půlhodinový autorský snímek režiséra Petra Zelenky nazvaný Powers vznikl na objednávku ze strany německé společnosti Regina Ziegler Filmproduktions jako součást přibližně pěta-dvacetidílného cyklu erotických povídek (jsou do něj zapojeni různí režiséři, mimo jiné Mika Kaurismäki, Ken Russell, Hal Hartley, Bob Rafelson nebo Fridrik Thór Fridriksson). Roztomilá groteska o varietním kouzelníkovi, jenž celý život nechtěl mít nic společného s magií a přesto – nebo právě proto – se u něj neočekávaně projevily „nadpřirozené schopnosti v rozvinutém stádiu“, navzdory několika víceméně samoúčelným „obnaženým“ scénám své erotické zadání příliš nenaplňuje, respektive jím spíš jenom povinně rámuje kuriózní eskamotérskou hříčku.


16. 10. 2001 od 17:00

VODA, VÍTR, PRACH (Ab , bad, chak)

Írán 1985/1989, 74 min
Scénář: AMIR NADERí
Režie: AMIR NADERí
Hrají: Madžíd Nirúmand…

Pouť desetiletého chlapce, který se po dně obrovského vyschlého jezera vydal hledat svou rodinu.

V obrazu se ve zvláštním napětí stýká triumfující žár se stopami zmizelé vody, již připomínají loďky „utonulé“ ve vyschlých písečných krách, podobajících se rozpukaným vyprahlým rtům, anebo v pozůstatcích ryb, jež mají vzhled archeologických zkamenělin. Poušť v prudkých nárazech neustále bičuje písečný vichrů; děs vyprahlých koryt nebo sypkých dun si však uchovává plastickou krásu, třeba v obrazech konvic, jež rychle zanáší ničivý „pompejský“ vítr. Hoch putuje pouští, zdá se, v zmatených kruzích, nepodlehl však úzkostnému egoismu jiných nomádů, snaží se ještě pomoci potřebným a v klíčové chvíli, kdy je nutné sehnat vodu pro umírajícího muže, podaří se mu vykopat studni až k vodnímu zdroji – tehdy zalijí obraz mohutné vlny, spíš snové než reálné, ale je zřejmé, že poutník nalezl: svůj pramen.


16. 10. 2001 od 19:45

DIVOKÉ MUŠLE (Wilde Mossels )

Holandsko 2000, 115 minut
Scénář: ERIK DE BRUYN, PAUL RUVEN
Režie: ERIK DE BRUYN
Hrají: Freek Brom, Fedja van Huet, Melek Karasu, Will van Kralingen, Frank Lammers, Angelique de Bruijne…

Štěstí je vzdálená krajina, ale pivo je pivo.

Leen - divoký, drsný, neklidný, ale citlivý, pracuje v doku u svého otčíma. Je nespokojený se svým jednotvárným zaměstnáním a sní o lepší existenci. Není ale schopen odloučit se od svých kamarádů, ale ani od ostrova jehož scenerii má rád. Jeho přátelé jsou lépe připraveni čelit každodenní realitě. Daan je vyrovnaná osobnost, spokojený se svou prací na rybářské lodi. Volný čas tráví v lokálním klubu motocyklového gangu. Hraje na bubny v hard-rockové kapele a experimentuje s halucinogenními sušenými mušlemi. Jacob, nejmladší ale i nejodpovědnější z trojice. Místní motorkářský gang ho přijímá dost zdráhavě a fakticky jen proto, že je výborný kytarista a skládá pro jejich kapelu. Jeho snem a ambicí je hudba, která mu má otevřít cestu do nového života.


16. 10. 2001 od 17:00

VODA, VÍTR, PRACH (Ab , bad, chak)

Írán 1985/1989, 74 min
Scénář: AMIR NADERí
Režie: AMIR NADERí
Hrají: Madžíd Nirúmand…

Pouť desetiletého chlapce, který se po dně obrovského vyschlého jezera vydal hledat svou rodinu.

V obrazu se ve zvláštním napětí stýká triumfující žár se stopami zmizelé vody, již připomínají loďky „utonulé“ ve vyschlých písečných krách, podobajících se rozpukaným vyprahlým rtům, anebo v pozůstatcích ryb, jež mají vzhled archeologických zkamenělin. Poušť v prudkých nárazech neustále bičuje písečný vichrů; děs vyprahlých koryt nebo sypkých dun si však uchovává plastickou krásu, třeba v obrazech konvic, jež rychle zanáší ničivý „pompejský“ vítr. Hoch putuje pouští, zdá se, v zmatených kruzích, nepodlehl však úzkostnému egoismu jiných nomádů, snaží se ještě pomoci potřebným a v klíčové chvíli, kdy je nutné sehnat vodu pro umírajícího muže, podaří se mu vykopat studni až k vodnímu zdroji – tehdy zalijí obraz mohutné vlny, spíš snové než reálné, ale je zřejmé, že poutník nalezl: svůj pramen.


23. 10. 2001 od 19:45

TOKYO EYES (TOKYO EYES )

Japonsko 1998, 97 minut
Scénář: JEAN-PIERRE LIMOSIN
Režie: JEAN-PIERRE LIMOSIN
Hrají: Shinji Takeda, Hinano Yoshikawa, Tetta Sugimoto, Kaori Mizushima, Takeshi Kitano

Lehkou parodie na gangsterské filmy a existenciální výpověď o životě v přetechnizovaném světě velkoměsta na konci tisíciletí.

Tokio na sklonku století. Policie je na stopě zločince, zvaného "Slepec". Mladá dívka Hinano se setkává s tajemným "K", který se rozhodl vzít spravedlnost do vlastních rukou. Přes silné dioptrické brýle míří na svoje oběti, které však pokaždé mine. Opravdu je míjí? Ve filmu Tokyo Eyes, stejně jako v životě, není nic tak, jak si myslíme. Brýle slouží k tomu, aby přes ně nebylo vidět a revolver není smrtící zbraň. Vedle nové a čisté Hinano "K" pomalu upouští od své hry na spravedlivého hrdinu a od svých videoher a vrací se do reality. Zasáhne ho střela. A zasáhne ho žena.


23. 10. 2001 od 17:00

ZA MRAKY (Par-delŕ les nuages)

Francie/Itálie/Německo 1995, 113 minut
Scénář: WIM WENDERS, M. ANTONIONI, TONINO GUERRA, SOHEIL GHODSY
Režie: WIM WENDERS, MICHELANGELO ANTONIONI
Hrají: Marcello Mastroianni, Jean Reno, John Malkovich, Sophie Marceau...

Povídkový snímek s hvězdným hereckým obsazením je společným dílem dvou významných evropských režisérů.

Povídkový snímek Za mraky (1995) je společným dílem dvou významných evropských režisérů. Wim Wenders je autorem vypravěčského rámce (prologu, meziher a epilogu), Michelangelo Antonioni natočil jednotlivé příběhy. Ty vznikly podle jeho povídkové knihy Kuželník u Tiberu, z níž vyšel v češtině výbor. Těžce nemocný třiaosmdesátiletý tvůrce přitom řídil natáčení s pomocí manželky Enricy. Film Za mraky se skládá ze čtyř (neoznačených) epizod, jejichž předlohou ovšem bylo pět povídek; příběh podle povídky Nehledej mě se totiž prolíná s příběhem z povídky Kolo, v níž vystupují manželé Patricie a Roberto a mužova milenka Olga. Jednotlivé části spojuje (kromě četných odkazů na dřívější Antonioniho tvorbu) postava filmového režiséra, v jehož mysli se události odehrávají, ale jenž je také někdy jejich svědkem či přímo účastníkem. V každé epizodě se realizuje zvláštní křehký milostný vztah mezi mužem a ženou, ať už naplněný (Dívka, zločin...), platonický (Kronika lásky, která nikdy neexistovala, Tohle nečisté tělo), či dávno uvadlý (Nehledej mě). S výjimkou jasně vypointovaného příběhu Tohle nečisté tělo je ve hře vždy nevyslovené nutkání či tajemství hrdinů, jež vztah zásadně ozvláštňuje. Paralelně s filmem vznikl i padesátiminutový dokument o Michelangelu Antonionim Per me fare un film č come vivere (Dělat film je pro mě jako žít), který natočila režisérova žena Enrica.


30. 10. 2001 od 17:00

TŘI BARVY: ČERVENÁ (Trois coulers: Rouge)

Francie 1994, 96 minut
Scénář: KRYZSTOF PIESIEWICZ, KRYSZTOF KIESLOWSKI
Režie: KRYSZTOF KIESLOWSKI
Hrají: Irene Jacobová, Jean-Louis Trintignant, Frederique Federová, Jean-Pierre Lorrit…

Třetí část volné trilogie – vrcholného díla K. Kieslowského.

Komorní psychologický snímek Tři barvy: Červená je závěrečným dílem volné trilogie Krzysztofa Kieślowského, inspirované barevnou symbolikou francouzské trikolóry. Mladá švýcarská modelka Valentine se náhodně seznámí s bývalým soudcem Josephem. Zatrpklý stařec v důchodu se celé dny zabývá odposloucháváním telefonních hovorů svých sousedů. Cynicky a se stoprocentní přesností předvídá jejich osobní a rodinné trampoty. Setkání se sympatickou a "nezkaženou" dívkou ho však přiměje k pokusu o nápravu... Ve výtvarné stránce filmu dominuje červená barva, jež se pojí právě s motivem "očištění", a jejími nositeli jsou jen ti hrdinové, kteří se dovedou vymanit ze svých osudových daností. Film získal mj. Césara 95 za nejlepší hudbu (Zbigniew Preisner) a byl nominován i na Oscara za režii a za scénář, na němž kromě Kieślowského spolupracovali K. Piesiewicz, A. Hollandová, E. Zebrowski a S. Idziak. V hlavních rolích uvidíte Irene Jacobovou, Jeana-Louise Trintignanta, Fréderique Federovou, Juliette Binocheovou a další.


30. 10. 2001 od 19:45

V ČERVENCI (Im Juli)

Německo 2000, 99 minut
Scénář: FATIH AKIN
Režie: FATIH AKIN
Hrají: Moritz Bleibtreu, Christiane Paulová, Branka Katicová, Idil Ünerová, Mehmet Kurtulus…

Svěží letní road movie atmosférou připomínající Svěrákův film Jízda.

Celý Hamburg se chystá na letní prázdniny, jen Daniel, učitel němčiny a fyziky, jakoby na blížící se volno zapomněl… Jeho totiž čekají jen 2 měsíce nudy. Nemá kam jet, nemá žádnou přítelkyni, žádné kamarády. Na trhu si Daniel koupí spíše z donucení prstýnek s aztéckým symbolem slunce. Děvče, které mu prstýnek prodá, mu tvrdí, že mu jistě přinese štěstí – brzy prý potká dívku, která bude ta pravá. A skutečně se večer Daniel setká s krásnou tureckou dívkou jménem Melek. Když ráno Melek odjede, rozhodne se Daniel, že ji nalezne a vydá se na dlouhou cestu do Turecka. Zcela náhodou ho stopne dívka Juli, která mu o den dříve prodala prstýnek… V této náhodě Juli spatří vhodnou příležitost seznámit se blíž se sympatickým Danielem a rozhodne se, že s ním pojede až do Turecka. Jejich cesta je poměrně dramatická – auto, kterým jedou, se rozbije ještě daleko před německými hranicemi, cestují stopem, na lodi, ukradeným autem i pěšky… Danielovi ukradnou doklady i veškeré peníze, celníci ho nechtějí pustit přes hranice, Juli ho opustí a Dan si stopne mladíka, který v kufru veze mrtvolu… Nic ale nakonec není tak tragické, jak se zdá a do vytouženého Turecka nakonec dorazí jak Juli, tak i Daniel… Film původem tureckého režiséra Fatiha Akina svou uvolněnou atmosférou připomíná Svěrákův film Jízda. Odehrává se v parném červenci a záměrně ho uvádíme do kin 29. března jako návnadu na pomale se blížící letní prázdniny. Popularitu filmu v Německu lze přičíst na vrub i tomu, že režisér do filmu obsadil už poměrně známé německé herce. Mnohé z nich ostatně zná i české publikum z filmů Lola běží o život, Klepání na nebeskou bránu a Život – stavba povolena. O oblibě snímku svědčí nejlépe to, že ačkoliv film dosud neobdržel žádnou cenu od oficiálních porot, získal již tři Ceny publika a to na festivalech v Paříži, Viareggiu a na přehlídce německých filmů v Los Angeles.



07. 11. 2001 od 19:45

LÉTO ZTRACENÝCH POLIBKŮ (Summer or 27 Missing Kisses)

Velká Británie, Francie, Gruzie, Německo 2000, 96 minut
Scénář: Irakli Kvirikadze, Maria Svereva, Nana Džordžadze
Režie: Nana Džordžadze
Hrají: Nuza Kuchianidze, Shaco Iashvili, Jevgenij Sidichin, Amalia Mordvinova, Pierre Richard…

I ruské léto může být žhavé! Film, fascinující bezbřehou imaginací a poetickým humorem, byl v premiéře uveden na letošním MFF v Cannes.

V zapadákově kdesi v Rusku panuje chronická společenská nuda a erotické vakuum. Tohle léto bude ale jiné. Do městečka s malebným názvem „Krásné Kachny“ přijíždí na prázdniny čtrnáctiletá Sibyla. Dívka se šíleně zamiluje do čtyřicetiletého vdovce Alexandera, astronoma z místní zapomenuté observatoře, zatímco jeho čtrnáctiletý syn Míša na oplátku beznadějně touží po Sibyle. A tak, zatímco kultivovaný gentleman Alexander statečně vzdoruje temperamentu mládí a jeho rafinovaným výzvám, Sibyla si krutě pohrává s city jeho syna. Podobný milostný trojúhelník může, ale nemusí dopadnout dobře. Už proto, že po Alexanderovi hází očkem všechny ženy v městečku a jindy uondané emoce jeho obyvatel jsou rozohněny tajným promítáním staré dobré Emmaneulle v místním kasinu. Nový film gruzínské režisérky Nany Džordžadze (nominace na Oscara za Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře), který fascinuje bezbřehou imaginací a poetickým humorem, byl v premiéře uveden na letošním MFF v Cannes.



13. 11. 2001 od 19:30

JACKIE BROWN

USA 1997, 150 minut
Scénář: Quentin Tarantino, Elmore Leonard
Režie: Quentin Tarantino
Hrají: Samuel L. Jackson, Chris Tucker, Robert De Niro, Pam Grierová, Robert Forster, Bridget Fondová, Michael Keaton…

Gangsterská komedie natočená Quentinen Tarantinen, který se proslavil dnes už kultovním filmem Pulp Fiction - historky z podsvětí.

Příběh letušky Jackie (Pam Grierová), která si přivydělává praním peněz, respektive ilegálním převážením hotových částech pro lokálního obchodníka se zbraněmi Ordella Robieho (Samuel L.Jackson), je více než co jiného především neobvyklým milostným příběhem, a takto žánrem, do kterého se Tarantino jako režisér ještě nepustil. Z celé poměrně konvenční gangsterské komedie o dvou outsiderech, uvadající černé letušce a ošumělém "bailbondsmanovi" (muži, který za poplatek vyřizuje skládání kaucí) Maxovi Cherrym (Robert Forster), kteří ve složitém podvodu a s minimálními prostředky napálí jak nelítostné gangstery, tak neméně tvrdou ruku zákona, zajímá Tarantina nejvíc právě vztah těchhle dvou unavených, životem nemilovaných lidí. A právě ve scénách jejich setkání lze autorovi přitakat, že Jackie Brownová je vlastně opravdu velmi tichý, citlivý film. Čímž ovšem není řečeno, že bude divák v jiných scénách ušetřen typicky tarantinovských gangsterských výjevů, včetně střelby a nezaměnitelných dialogů.



20. 11. 2001 od 19:45

ZEMĚ (Tierra)

Španělsko 1995, 117 minut
Scénář: Julio Medem
Režie: Julio Medem
Hrají: Carmelo Gómes, Emma Suaréz, Karra Elejalde, Silke, Nancho Novo, Txema Blasco, Ane Sánchéz, Juan José Suáréz, Ricardo Amador, Cesare Vea, Pepe Viyuela, Alicia Agut, Miguel Palenzuela, Vincente Haro Marón…

Země - příběh muže, který je napůl člvěkem a napůl andělem, nebo jenom citlivým schizofrenikem.

Představte si nekonečné vinice po kterých prohání svůj stroj svérázný traktorista, malou vesničku a v ní malou hospůdku, ve které svůdná a nezkrotná dívka Mari hraje kulečník. Jen to víno je nahořklé, v zemi je brouk a na brouka platí jenom chemie. A tak přijíždí Ángel, obávaný deratizér. Seznamuje se s Mari a jejím milencem (traktoristou) a jeho ženou Ángelou. A od této chvíle je to pro Ángela vášeň ničící brouky, milující Ángelu a Mari... a s tím vším má neskutečné problémy, stávkujou cikáni, traktorista a střelenej kanec a ... všechno je tak trochu zvláštní a taky je to sci-fi. No viděli jste někdy v traktoru stereo a chladící boxy ?


27. 11. 2001 od 19:45

POHÁR (Phörpa)

Bhútán , Austrálie 1999, 94 minut
Scénář: Khyentse Norbu
Režie: Khyentse Norbu
Hrají: Orgyen Tobgyal , Neten Chokling , Jamyang Lodronudi , Kinsang , Kunsang Nyima…

Mistrovství světa ve fotbale v prostředí tibetského buddhistického kláštera.

Komedie Pohár je v mnoha ohledech kuriózní záležitostí: je celovečerním debutem bhútánského scenáristy a režiséra a zároveň tibetského lámy Khyentseho Norbua, jenž je zasvěcenější veřejnosti znám také jako Jeho Excelence Dzongsar Jamyang Khyentse Rinpoche. Film je zároveň prvním snímkem v historii, na jehož produkci se podílelo nevelké himálajské království Bhútán a také prvním celovečerním filmem, natočeným v tibetském jazyce. Příběh o tom, jak do striktně svázaného života v tibetském buddhistickém klášteře v Indii proniká divácká horečka ze světového fotbalového šampionátu, vznikl podle skutečných událostí. - Čtrnáctiletý Orgyen, který žije a studuje v klášteře v indickém exilu, je fotbalovým nadšencem. Jeho hlavní starostí je sledovat právě probíhající mistrovství světa. V klášteře se však samozřejmě nevyskytuje nic tak moderního a pozemského jako televizor, a tak se musí malý mnich uchylovat k porušování tamního přísného řádu... Nenápadný snímek, jehož příběh „funguje“ i navzdory absenci záporného hrdiny, získal ocenění mj. na filmovém festivalu v Mnichově či na MFF v Torontu. Byl také nominován na Cenu pěti kontinentů (Evropské filmové ceny). U nás se poprvé promítal na letošním MFF v Karlových Varech.



Jak se k nám dostanete?
Promítá se ve "staré" aule VŠE, nám. W.Churchilla 4, Praha 3. Tram 5, 9 a 26 - stanice Husinecká.

Cena vstupenky 35 Kč,-

Využijte možnosti zakoupení průkazky opravňující ke vstupu na 5 představení a to za cenu 4 vstupenek (140,- Kč)!!! Průkazku je možné zakoupit v předprodeji i před samotným představením.

Pouze před představením je též možné zakoupit průkazku AČFK, opravňující ke vstupu na všechna klubová představení v ČR. Její cena je 30,- Kč.
Využijte předprodeje v recepci knihovny! Nebudete muset stát frontu před představením.

Žádáme diváky bez vstupenky zakoupené v předprodeji, aby chodili dříve. Stará aula bude zpřístupněna nejpozději 15 minut před začátkem představení.
Pokud není uvedeno jinak, všechny filmy jsou v původním znění s titulky. Jakékoli dotazy Vám zodpovíme na e-mailu vse@filmklub.cz či na telefonu 0606/151735.

Těšíme se na Vás.



NÁŠ ARCHÍV

Archív - duben-květen 2001 ? Archív - duben-květen 2001
Archív - únor 2001 ? Archív - únor 2001
Archív - listopad a prosinec 2000 ? Archív - listopad a prosinec 2000
Archív - říjen a listopad 2000 ? Archív - říjen a listopad 2000
Archív - duben a květen 2000 ? Program duben a květen 2000
Archív - únor a březen 2000 ? Program únor a březen 2000
Archív - listopad a prosinec 1999 ? Program listopad a prosinec 1999

Těšíme se na Vás

Viděl(a) jsi zajímavý film ???
Chceš se podělit o své dojmy ?
Napiš o něm do
fóra nebo časopisu



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Správce)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter