Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
o
Autor: Satyam (Občasný) - publikováno 14.5.2007 (00:48:21)


Poznámky k tomuto příspěvku
Prokletí (Občasný) - 14.5.2007 > škoda, a já se těšil na tu v náhledu
<reagovat 
 caesarborgia (Občasný) - 14.5.2007 > Prokletí> :D já taky ..už sem si říkal že sem dlouho neviděl spektrální kruh :)))
<reagovat 
 Satyam (Občasný) - 14.5.2007 > Prokletí> som to dobabarala, chcela som tam obidve naraz.. vitaj Prokletí :-)))))))- počítala som si o pánovi Drtikolovi.. veľmi dobrý - zacitovať ti ho?
V Roce 1924 začíná František Drtikol provádět pravidelná meditační a koncentrační cvičení, aby tak dosáhl poznání. "Život pojímá jako otevřený tvůrčí prostor pro rozvíjení transcendentna - vidět věci takové, jaké jsou. Jakákoliv činnost se stává součástí duchovní praxe a jednotlivé denní situace zdrojem obrovské inspirace." Vlastními slovy Františka Drtikola: " …přestal jsem myslet na Něj a začal jsem myslet Jím, jednat Jím, mluvit Jím."

Mandaly a abstraktní malby

Z konce třicátých let a z první poloviny let čtyřicátých pochází mnoho maleb barevných mandal, kruhů otáčejících se kolem svého středu. Sloužily nejspíše jako pomůcky ke koncentraci a k vyvolání stavu rezonance s určitými oblastmi. Důležitou roli zde hraje světlo ztvárněné mandaly v podobě magických kruhů dávají úžasnou sílu pro hledání vnitřního světa a jeho imaginárního středu, jsou vnější pomůckou pro vyvolání určitých vizí a k dosažení tajných zkušeností. Tento motiv najdeme už v dávné historii jako motiv vnitřní reslity, zobrazující určitý stupeň duchovní realizace. Spojovaly se středem mimo čas a prostor, jak je popisovaný ve všech mystických učeních.

Našla som len jedinú jeho mandalu na nete :-( a maľby.. tie maľby osvietených sú si veľmi podobné...
Táto Om mani padme hum bola asi prvá.. ako pokus.. :-) nie som buddhista, len sa mi páči tá mantra, tak som skúsila... vypadá ako keď dieťa nakreslí kvietok... chich
<reagovat 
 Prokletí (Občasný) - 14.5.2007 > caesarborgia> 

že jsi to ty ;o)


<reagovat 
 caesarborgia (Občasný) - 14.5.2007 > Prokletí> omg :) vyhrkly mi slzičky dojetím..vzpomínky na školku ..takový krásný s receptorama sme ani tam neměly :)
<reagovat 
 Prokletí (Občasný) - 14.5.2007 > caesarborgia> to víš, taková já jsem ;o)
<reagovat 
Satyam (Občasný) - 14.5.2007 > no - asi nakreslím ruku či portrét, aby ste boli spokojní :-)))))) spektrální kruhy majú čosi do seba..keď ich rozhodíte, mňam...
<reagovat 
 caesarborgia (Občasný) - 14.5.2007 > Satyam> jasně že maj neco do sebe..já kupříkladu bych jako moderní grafiku přijal třeba RGB nebo CMYK škálu ..to sem viděl na různých výstavách různě prezentovaný a přišlo mi to míň ukecaný a víc inspirativní než tyto mantry a mandaly apod. sry ;) ..takže Prokletí má zatím lepší práci než ty tady :))
<reagovat 
 Satyam (Občasný) - 14.5.2007 > caesarborgia> experimentujem...uvidím čo ďalej.. teraz som v hodváboch..
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 15.5.2007 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter