Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Poslat mail správci

Podpořte nás, chcete-li

 
FK VŠE - březen
Autor: Dusan (Občasný,Správce) - publikováno 8.4.2002 (21:41:09), v časopise 8.4.2002

vždy v úterý v 19,45 - ve staré aule - info na vrátnici
1.st.tramvaje za Hlavním nádražím - Husinecká
cena vstupenky 40 Kč

Co se promítlo v tomto semestru ???
březen 2001

05. 03. 2002, 17:00, KUCHAŘ, ZLODĚJ, JEHO ŽENA A JEJÍ MILENEC
05. 03. 2002, 19:45, ZEMĚ
12. 03. 2002, 17:00, SATYRICON
12. 03. 2002, 19:45, MILLION DOLLAR HOTEL
19. 03. 2002, 17:00, SEN NOCI SVATOJÁNSKÉ
19. 03. 2002, 19:45, AMORES PERROS
26. 03. 2002, 17:00, NACHOVÉ PLACHTY
26. 03. 2002, 19:45, PŘEDFILM: EVANGELIUM PODLE PAPUANCŮ
26. 03. 2002, 19:45, PORNOGRAFICKÝ VZTAH


05. 03. 2002 od 17:00

KUCHAŘ, ZLODĚJ, JEHO ŽENA A JEJÍ MILENEC (The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover)

Velká Británie 1989,124 minut
Scénář: PETER GREENAWAY
Režie: PETER GREENAWAY
Hrají: Richard Bohringer, Michael Gambon, Helen Mirren, Alan Howard, Tim Roth, Ciaran Hinds, Gary Olsen, Ewan Stewart…

Provokativní dílo vytvářející sugestivní mozaiku barev a hudby.

Snímek P. Greenawaye Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec nese všechny znaky tvůrcova originálního rukopisu. Děj makabrózního příběhu se odehrává v rozmezí osmi dnů v prostředí luxusní restaurace. Pravidelně sem dochází gangster Albert Spica se svou manželkou Georginou a svou suitou. Žena si tu pod nenápadnou patronací majitele podniku, francouzského šéfkuchaře Richarda, najde milence, s nímž se zde miluje na nejrůznějších místech. Její nevěra je však odhalena a gangster muže zabije. Konečné slovo má však mstící se manželka a další Spicovy oběti… Greenaway předvádí chmurný spektákl, kterému vedle krvavé zápletky dominuje dokonalé výtvarné pojetí a hudba. Celý film je ponořen jakoby ve tmě a jednotlivá místa děje mají vlastní barevné řešení. Tvůrce se opět inspiroval díly slavných malířů, kromě holandských mistrů Rembrandta, Franse Halse či Van Eycka jsou to také Arcimboldo nebo Andrei Del Castagna.


05. 03. 2002 od 19:45

ZEMĚ (Tierra)

Španělsko 1995, 117 minut
Scénář: JULIO MEDEM
Režie: JULIO MEDEM
Hrají: Carmelo Gómes, Emma Suaréz, Karra Elejalde, Silke, Nancho Novo, Txema Blasco, Ane Sánchéz, Juan José Suáréz, Ricardo Amador, Cesare Vea, Pepe Viyuela, Alicia Agut, Miguel Palenzuela, Vincente Haro Marón…

Země - příběh muže, který je napůl člověkem a napůl andělem, nebo jenom citlivým schizofrenikem.

Vizuálně působivá esej, připomínající svou barevností a erotickým nábojem filmy Pedra Almódovara. Cizinec Angel přijíždí do vyprahlého kraje, aby tu z vinic vykouřil vinného brouka, který ovlivňuje chuť tamního vína. Ocitá se však mezi dvěma ženami: Angelou, jež je ztělesněním andělské nevinnosti a Mari, představující ďábelskou smyslnost. Snímek obsahující nenápadný humor a ironii spojuje vesmírné dálky, jejichž součástí je i naše Země včetně každého z nás, s půdou, z níž vychází život.


12. 03. 2002 od 17:00

SATYRICON (Fellini – Satyricon)

Itáloe 1968, 129 minut
Scénář: F. FELLINI, B. ZAPPONI, B. RONDI
Režie: F. FELLINI
Hrají: : Martin Potter, Hiram Keller, Salvo Randone, Max Born, Fanfulla, Mario Romagnoli, Capucine, Alain Cuny, Pasquale Baldassare, Giuseppe Sanvitale, Hylette Adolpheová, Donyale Lunaová, Magali Noelová, Gordon Mitchell...

Vizuálně působivý moderní příběh na motivy Petroniovy starověké předlohy.

Z Petroniova Satyriconu se zachovaly jen zlomky – nejpověstnějším segmentem je Hostina u Trimalchiona, která posléze také tvoří součást Felliniho filmu, avšak vůbec ne jedinou. Hrdinou je bezstarostný mladík Encolpio, potloukající se po světě spolu s přáteli Asciltoem a Gitonem. Petronius prolíná satirický přístup s líčením vážných i komických situací. Fellini uvažoval už v roce 1939 o tom, že by s přáteli natočil podle Satyriconu muzikál jako satiru na fašismus, nikdy mu však nešlo o žádné analogie mezi dneškem a starým Římem. V Satyriconu vypráví tvůrce se zřetelným potěšením o konci jedné prohnilé společnosti – o rozkladu ideologií a ustrnulých životních konvencí.


12. 03. 2002 od 19:45

MILLION DOLLAR HOTEL (The Million Dollar Hotel)

USA 1999, 122 minut
Scénář: NICHOLAS KLEIN
Režie: WIM WENDERS
Hrají: Jeremy Davies, Milla Jovovichová, Mel Gibson, Jimmy Smits, Peter Stormare, Amanda Plummerová, Gloria Stuartová, Tom Bower, Donal Logue, Bud Cort, Julian Sands, Conrad Roberts, Harris Yulin, Charlayne Woodardová, Tim Roth, Ellen Cleghorneová, Richard Edson, Tito Larriva …

Dramatický příběh o lásce, zradě a zločinu na půdě jednoho zastrčeného hotelu podle námětu a scénáře U2 Bono Voxe.

Námět ke “krásně smutnému” příběhu lidí, žijících v roce 2001 ve zpustlém The Million Dollar Hotelu v centru Los Angeles, napsal již před léty zpěvák irské skupiny U2 Bono Vox . V neutěšeném prostředí kdysi luxusního hotelu, ve kterém dnes přežívají různí “zatracenci”, zemře jeden z duševně chorých obyvatel a na místo přijíždí rázný agent FBI Skinner (Mel Gibson), aby případ vyšetřil. Wendersovsky “pomalé” tempo filmu přináší magický vizuální zážitek. Ten je navíc zvýrazněn hudbou, kterou pro film zkomponovali Jon Hassell, Bono, Daniel Lanois a Brian Eno. Snímek obdržel Cenu poroty, Stříbrného berlínského medvěda na MFF v Berlíně. Vynikající herecké výkony (mj. Petera Stormara, Amandy Plummerové, Juliana Sandse a překvapivě i Mela Gibsona) jsou dalším důvodem k návštěvě tohoto podivného hotelu.


19. 03. 2002 od 17:00

SEN NOCI SVATOJÁNSKÉ

ČSSR 1959, 75 minut
Scénář: JIŘÍ TRNKA, JIŘÍ BRDEČKA, JOSEF KAINAR
Režie: JIŘÍ TRNKA
Hrají:

Klasický loutkový film na motivy dramatu Wiliama Shakespeara s hudbou Václava Trojana.

Sen noci Svatojánské natočil Jiří Trnka se svým kolektivem v roce 1959 a je určitě vrcholem jeho tvorby. Trnka své loutky v Shakespearovské komedii povýšil na úroveň živých herců. Výprava filmu je ohromující stejně jako výborná hudba Václava Trojana. Trnka ve svém filmu použil mnoha animátorských postupů vůbec poprvé. Film drží hned několik rekordů, bylo v něm použito nejvíc triků, největší počet loutek a obsahuje například zaručeně nejdelší záběr v dějinách animace. Ve světě vysoce ceněný film získal např. i cenu na MFF Cannes v roce 1959.


19. 03. 2002 od 19:45

AMORES PERROS (AMORES PERROS )

Mexiko 2000, 153 minut
Scénář: GUILLERMO ARRIAGA
Režie: ALEJANDRO GONZÁLEZ INÁRRITU
Hrají: Emilio Echevarría, Gael García Bernal , Goya Toledo, Álvaro Guerrero, Vanessa Bauche…

Láska. Zrada. Smrt. Filmový adrenalin s oscarovou nominací.

Co mají ty tři příběhy společného? Psy, bojové i rozmazlené, nečekanou autonehodu, kterou vyvrcholí zběsilá honička velkoměstem a především spalující vášeň vlastní všem hrdinům filmu. Spojnicí příběhů je bezdomovec El Chivo, který kdysi opustil rodinu i bohatství, aby se stal revolucionářem. Po dvaceti letech skončil na ulici s výnosným vedlejším příjmem jako nájemný zabiják likvidující bez milosti stejně bohaté obchodníky, jakým byl kdysi on sám. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara.


26. 03. 2002 od 17:00

NACHOVÉ PLACHTY

ČR 2001, 80 minut
Scénář: MIROSLAV JANEK
Režie: MIROSLAV JANEK
Hrají: Divadlo bratří Formanů a Cabaret Théatre Dromesko

Sen o lásce a kráse ve světě zloby a nenávisti.

Volání mořských dálek. Touha po dobrodružství a nespoutané svobodě. Běsnění mořských živlů. Kořenitá vůně přístavišť. Omamný zpěv sirén. Záhadné jevy pod mořskou hladinou. Divoké pitky. Bujné a drsné přátelství mezi námořníky ze všech koutů světa. To vše a možná více lze prožít na povodí Vltavy a Labe v sedmdesátimetrové železné nákladní lodi, která byla úsilím několika snílků proměněna v divadelní loď TAJEMSTVÍ. Přípravy na divadelní podívanou se odehrávají před očima diváků filmu za doprovodu překrásné hudby literárních textů Alexandra Grina. „Vidím lidi neuspěchané... s moudrým a harmonickým rytmem bohatých životních sil... Nespěchají, protože cíl mají na dosah ruky. Jsou klidní, protože cíl jim dává uspokojení. A jsou krásní, neboť vědí po čem touží.“ (Alexandr Grin)


26. 03. 2002 od 19:45

PŘEDFILM: EVANGELIUM PODLE PAPUANCŮ (The Gospel according to the Papuans)

Francie 1999, 52 minut
Scénář:
Režie: Thomas Balmes
Hrají:

Prezentace mezinárodního filmového festivalu s tematikou lidských práv JEDEN SVĚT.

Papuu Novou Guineu, která leží severně od Austrálie, obývá více než 900 kmenů, z nichž každý má vlastní kulturu a jazyk. Od počátku století se západní misionáři různých vyznání předhánějí v tom, kdo obrátí na svou víru kmeny v horách. Hulové, kteří prvního "bílého muže" viděli v roce 1955, jsou jedním z mála kmenů, jež na křesťanskou víru dosud nepřestoupily. Po třech letech existence se stal Jeden svět jedním z největších a nejdůležitějších festivalů dokumentárních filmů s lidsko-právní tematikou v Evropě. Je otevřen tvůrcům z celého světa a při výběru filmů je přihlíženo stejnou měrou jak k umělecké, tak k obsahové stránce filmů. Pořadatelem festivalu je nezisková organizace - Společnost Člověk v tísni při České televizi.


26. 03. 2002 od 19:45

PORNOGRAFICKÝ VZTAH (Une liaison pornographique)

Francie/Švýcarsko/Belgie/Lucembursko 1999, 81 minut
Scénář: PHILIPPE BLASBAND
Režie: FRÉDÉRIC FONTEYNE
Hrají: Nathalie Baye, Sergi López, Jacques Viala, Paul Pavel

Muž... Žena... Sexuální fantazie.

Komorní psychologický snímek Frédérica Fonteynea (nar. 1968) je křehkým milostným příběhem dvojice na prahu středních let, ve kterém se původní, ryze sexuální setkání mění ve vzájemný cit. Žena a muž nezávisle na sobě vyprávějí neviděnému tazateli o tom, jak se seznámili, jak se milovali, jak se rozcházeli a zase setkávali. Dominantní ve vztahu byla zjevně žena, která se rozhodla uskutečnit své sexuální představy, a podala si proto inzerát. Setkala se s mužem, který na něj odpověděl, šla s ním do hotelu a tam svůj záměr skutečně realizovala. Oba se začali scházet, nadále však zůstávali jeden pro druhého anonymní Tvůrci dovedně pracují s tajemstvím, film je však zároveň až překvapivě vyzrálou, nemilosrdnou i neokázale poctivou sondou do smyslu vztahu moderní partnerské dvojice. Jednomu z nejhodnotnějších dnešních evropských filmů, který se dotýká přímo podstaty partnerské koexistence, dominují vynikající herecké výkony Nathalie Bayeové (na MFF v Benátkách 1999 získala za roli právem Volpiho pohár za ženský herecký výkon) a španělského herce Sergiho Lópeze.


Jak se k nám dostanete?

Promítá se ve "staré" aule VŠE, nám. W.Churchilla 4, Praha 3. Tram 5, 9 a 26 - stanice Husinecká.

Cena vstupenky 40 Kč,-

Využijte možnosti zakoupení průkazky opravňující ke vstupu na 5 představení a to za cenu 4 vstupenek (140,- Kč)!!! Průkazku je možné zakoupit v předprodeji i před samotným představením.

Využijte předprodeje v recepci knihovny! Nebudete muset stát frontu před představením.

Žádáme diváky bez vstupenky zakoupené v předprodeji, aby chodili dříve. Stará aula bude zpřístupněna nejpozději 15 minut před začátkem představení.
Pokud není uvedeno jinak, všechny filmy jsou v původním znění s titulky. Jakékoli dotazy Vám zodpovíme na e-mailu
vse@filmklub.cz či na telefonu 0606/151735.

Těšíme se na Vás.



NÁŠ ARCHÍV

Archív - podzim 2001 ? Archív - podzim 2001
Archív - duben-květen 2001 ? Archív - duben-květen 2001
Archív - únor 2001 ? Archív - únor 2001
Archív - listopad a prosinec 2000 ? Archív - listopad a prosinec 2000
Archív - říjen a listopad 2000 ? Archív - říjen a listopad 2000
Archív - duben a květen 2000 ? Program duben a květen 2000
Archív - únor a březen 2000 ? Program únor a březen 2000
Archív - listopad a prosinec 1999 ? Program listopad a prosinec 1999

Těšíme se na Vás

Viděl(a) jsi zajímavý film ???
Chceš se podělit o své dojmy ?
Napiš o něm do
fóra nebo časopisu

  
  Napsat autorovi (Občasný,Správce)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter