Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Medvídek
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 19.11.2007 (23:15:50)

Režisér Jan Hřebejk přichází v posledních letech téměř každý rok s novým filmem. Po loňské Krásce v nesnázích, laděné poněkud vážněji, se ve filmu Medvídek vrací k příběhu s humorným nádechem, který ale neztrácí kontakt s realitou.

Vidíme tu tři manželské dvojice, každou v jiné životní situaci. Tři muži-čtyřicátníci, bývalí spolužáci ze střední školy (Jiří Macháček, Roman Luknár a Ivan Trojan) a jejich manželky (Tatiana Vilhelmová, Anna Geislerová a Nataša Burger) řeší životní i pracovní problémy a přitom si vždy najdou čas na popodívání se starými přáteli. Pozorujeme, jak se v průběhu přibližně dvou let jejich vztahy mění - některé páry se rozejdou, jinde přibydou děti, dojde na odhalení milenek i jiných dávných tajemství, úplně jiné to bude i s prací.  

Medvídek, jehož jméno je odvozené od názvu medového dortu, je spíše vyprávěním o vztazích než souvislých příběhem. Především o síle přátelství, protože i když se manželství rozpadají, kamarádství mezi muži i jejich (bývalými) partnerkami funguje dál. To je zřejmě hlavním poselstvím filmu, kde příběhy nekončí žádnými zvláštními pointami, nikdo nedochází k mimořádnému prozření ani zásadnímu rozhodnutí – tak jako když se díváme na osudy lidí kolem nás. Události zkrátka přicházejí a odcházejí, zatímco život jde dál. Provázený  nenásilným humorem, který jej činí snesitelným.

Medvídek stojí za vidění především proto, že hlavním postavám věříme. Všichni herci portrétují přesvědčivé, životné figury, které nás zajímají, se kterými můžeme soucítit nebo nesouhlasit, ale které nás nenechají lhostejnými. Můžeme se jen dohodovat, nakolik tu představitelé „hrají sami sebe“ (někteří mají stejná křestní jména jako jejich postavy a někdo hraje i otce vlastnímu dítěti), tato autenticita ale nijak nevadí, spíše naopak.

Stejně tak se můžeme dohadovat, nakolik sem Hřebejk sám vložil své osobní zážitky na prahu čtyřicítky. Ať je tomu ale jakkoli, řada jeho vrstevníků se ve starostech hrdinů určitě pozná. Otázku, zda je to dost nebo málo, už ponechme na každém jednotlivém divákovi.



Poznámky k tomuto příspěvku
kalais (Občasný) - 21.11.2007 > medvídek byl tak strašnej že jsem měla problém to dokoukat
<reagovat 
celulosa (Občasný) - 21.11.2007 > Hřebík přichází v posledních letech se stále většíma a dražšíma píčovinama, vystrčím na něj kundu a do ruky mu dám kladivo, protože na srp by neměl
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 20.11.2007 > Zkus to nějak zařídit, abych nepatřilo do tvého plurálu.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 21.11.2007 > Královna amazonek> figury nás zajímají, postavám věříme apod.

bylo bych rádo, kdyby tam bylo napsáno postavám (až na amorfní hovado) věříme, figury nás zajímají, jen amorfní hovado na ně peče. nebo tak nějak.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 21.11.2007 > Královna amazonek> pěkná vidlička
<reagovat 
 čtenář Aleš - 21.11.2007 > Královna amazonek> Jakési divoké tady. Já co mám xenofobii, tj. strach ze Xeny a jiných Amazonek, jdu raději pryč.
<reagovat 
 čtenář Aleš - 21.11.2007 > Královna amazonek> Jsem si něco přečetl. "Podle některých pramenů musí amazonka v boji nejdřív zabít alespoň tři muže. Teprve pak smí přijít o panenství, snad aby nepodlehla dostatečně nezdrsnělým citům. Podle jiných pramenů dokonce musí bojovnice zůstat pannou po celou dobu své služby ve vojsku." Jak jsi na tom ty?
<reagovat 
 čtenář Aleš - 21.11.2007 > Královna amazonek> Já myslím, že tímto můžeme debatu uzavřít. :))
<reagovat 
Gene Hunt (Občasný) - 24.9.2008 > Charaktery a postavy jsou opravdu zcela verne, coz pochopi a oceni hlavne divak po tricitce. Potud skvele a spokojenost, ovsem filmove, co se celkoveho uchopeni Hrebejkem tyce, jsem byl po zaverecnych titulcich absolutne zklaman az nastvan a beru to jako katastrofalne zpracovany a poslepovany namet, kde dosla invence a cit velmi zahy a na konci nezbude nez si zalkat, ze si pan reziser tenhle opus mohl uplne odpustit a bylo by to lepsi pro nej a pro divaka predevsim. Tohle uz zavani filmovym nadenicenim, jeden film za druhym, dokavad to sype. Herecke vykony dobre, ale zbytek - hruza.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter