Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šampionky překvapí
Autor: čaro (Občasný) - publikováno 9.11.2009 (16:07:30)

Šampionky překvapí

Zdařilým počinem Studia Saint-Germain klubu Rock Café v Praze na Národní třídě je hra od Clauda Confortese "Šampionky", která je dámskou variantou slavné hry stejného autora "Maraton". Hra je plná humoru, ale dojde k jejímu zásadnímu obratu do filosofující polohy. Start se stal symbolem pro začátek života a vytoužený cíl smrtí-koncem života i závodu.

Účastnice k závodu svolává v roli hlasatele a komentátora Michal Malátný, původně vystudovaný herec, nyní spíše více známý jako frontman kapely Chinaski. Na startovní čáře se setkávají tři rozdílné ženy – naivní mládě-začátečnice, vytrénovaná atletka a nejstarší a zároveň nejmazanější veteránka. V rafinovaném provedení se nám postupně dávají poznat závodnice, které se umí zhostit řevnivé atmosféry. Motivuje je k tomu touha po vítězství, nechtějí se „válet v bahně porážky“. Taktizují, odrazují, poučují, varují třeba před zrnkem písku, předvádějí sedm maratónských běžeckých stylů. Udržují svůj vlastní rytmus – herečky na jevišti běží a nelze se ubránit pocitu divákovy lenosti. Nohy maratónských šampionek jsou jako „prsty klavíristy“ nebo „malířovy oči“. Už se neběhá, jak se dřív běhávalo – hořekují závodnice, které, ač kují pikle, nesou si s sebou také krásné ideály. Po opakujících se zákulisních bojích, předbíhání a loučení „sbohem, maličká“, anebo „počkej na mě, má milá, … ta svině“, postupem zjišťujeme, že se běží hra, která se jmenuje Život. Hra se dramaticky proměnila ve chvíli, kdy rivalky ponechají stranou intriky a podrážení nohou, ale uzavřou spojenectví. Zpovídají se, čím jsou, jaký byl jejich dosavadní život a čím by chtěly být. A blížící se konec závodu znázorňují jako úbytek sil, jako první, druhé, třetí uklouznutí, jako stárnutí.

Fyzicky náročnou roli, která upevňuje kondici hereček, přijaly: Simona Postlerová v alternaci s Pavlou Rychlou, Kateřina Janečková – seriálově proslavená jako ošklivka Katka, Zuzana Katolická alternující s Monikou Höppner, zpívají písně Mikyho Jelínka spolu s Michalem Malátným, v režii Jaromíra Janečka. Další repríza bude uvedena v pondělí 23. listopadu v 19 hodin.

 

Radana Šatánková

Foto: Rock Café



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter