|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Hromadné samovraždy a vraždy z lásky k blížnym Autor: Divinatoire (Občasný) - publikováno 23.3.2010 (11:17:29)
|
| |
Uplynulo 47 minút a 32 sekúnd od začiatku premietania filmu v prírodnom kine na ktorý som sa strašne tešila. Teraz som si držala deku nad hlavou, veľké dažďové kvapky mi dopadali na nos a mala som sto chutí začať priasť. Postupne vymizli ľudia z lavičiek a kamarátka mala po treťom akčnom vyžmýkaní deky tiež zajačie úmysly. -Ja predsa len pôjdem domov, nechcem prechladnúť, ty tu vážne chceš ostať? -Ten dážď nádherne doplňa film. Vieš ako málo ľuďom na svete sa naskytla príležitosť pozrieť si ho v monzúne? Si veľmi nevďačná. Pamätám si málo lepších nocí. -Pozri sa, komu sa tu okrem teba ešte páči.
Ukazovala dozadu, tak som sa otočila a uvidela som divného samotárskeho chlapíka, ktorého sme poznali z videnia. Viem, že pracoval pre technické služby ako šofér. Nad hlavou držal nafukovaciu matrac. Jeho poznávacím znakom boli maskáče, dlhé tmavé vlasy a fúzy. Vlastne som ho za celý život nevidela v ničom inom okrem maskáčov. Mohol mať nejak medzi 25 a 30. Všetci si z neho robili srandu vrátane mňa, lebo keď si ostrihal vlasy a mal ich po bradu, bolo to všetko len nie pohľadné, ale vážila som si ho pretože sa staral o túlavé mačky. Stretla som ho občas, keď som nosila konzervy k pivniciam neďalekých bytoviek. -Neboj sa, nespravím z neho obeť svojich zvrhlých chúťok. Sľubujem, že mu neublížim. -Ja by som mala strach ostávať tu s ním sama. -Však v areáli nie sme sami. No tak choď už, chcem pokračovať v krmení sa umením. -Prezvoň ma, až sa dostaneš domov. -Pááá
Vo filme práve prebiehali výjavy zobrazujúce účinky smrtonosného atentátu. Bolo nutné vymačkať vodu z deky pritom som vrhla pohľad dozadu a všimla som si na perách chlapíka úsmev. Spokojný úsmev malého chlapca pri sledovaní večerníčka. Všimol si, že sa namáham a moknem a zrazu stál pri mne aj so svojou matracou. -Nepremoká cez ňu. V topánkach som už mala jazierka, vedela som, že je mĺkvy a nebude ani vyrušovať a tak som vďačne prijala jeho pohostinnosť a sucho pod jeho matracou. Sedeli sme vedľa seba s rukami nad hlavou, držali matrac a pozerali film. Pri erotických scénach klopil zrak. Ďalšie masakry a vrátila sa mu farba do líc. A zrazu.. -Všetci lutujú Haiti, pritom by sme mali závidieť. -Prečo? -Keby ľudstvo vedelo, čo je na druhom brehu, tak by zanikol život ľudí v priebehu pár dní. Teroristi a vrahovia by sa stali spasiteľmi. Boli by to hromadné samovraždy a vraždy z lásky k blížnym. Pozrela som sa udivene a on na to hneď zareagoval. -Ja verím v dobrých ľudí. A preto nesmieme vedieť, čo tam je. Ale ja to viem. Reflexívne som sa od neho odsunula. Nevnímala som však strach. V očiach sa mu odrážala krotkosť. A nedalo mi to. -Odkiaľ to viete, ak sa smiem spýtať. -Keď som mal 5 rokov, bolo to pred Vianocami, vtedy bola veľmi tuhá zima. Šli sme s rodičmi na prechádzku. Boli sme na Hlavnej a kde bolo predtým hračkárstvo na pravej strane, už ho zrušili, teraz tam stojí obchodný dom. Rozbehol som sa k výkladu hračkárstva a šmykol som sa na ľade. Nalomila sa mi lebka a upadol som do kómy. Prežil som klinickú smrť. Pamätal som si to. Skúšal som sa tam vrátiť, ale prežil som a teraz sa musím starať o matku. Strašne sa tam túžim vrátiť. Veľmi. Raz sa tam vrátim. Preto to nesmieme vedieť. Potom už nič nepovedal. Ani ja a zvyšok filmu som si nepamätala.
|
|
|