Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Film Králova řeč – to je inspirace skutečným příběhem anglického krále
Autor: čaro (Občasný) - publikováno 9.3.2011 (11:48:43)

- aneb jak se herec Colin Firth „prokoktal až k Oskarovi“

 

I když premiéra filmu Králova řeč (The King´s Speech) je v českých kinech datována až  10. březnu, už nyní je jasné, že se diváci můžou těšit na historické drama neobvyklé kvality. Jako námět si jeho tvůrci vypůjčili docela malou, ale zvláštní část anglické historie – koktavého anglického krále Jiřího VI. – s jehož osobou se na filmovém plátně dokonale ztotožnil Colin Firth. Tak dokonale a přesvědčivě upoutal herec Firth v hlavní roli coby Jiří VI. a film samotný taktéž, že za něj sklidili Oskara za rok 2010 (dále ještě v kategoriích Film roku a Původní scénář)!

           

Připomeňme si ale hlavní dějovou linku zfilmovaného historického námětu, jehož knižní předlohu vydává nakladatelství Mladá fronta stejnojmenně jako Králova řeč od dvojice autorů Mark Logue - Peter Conradi. Po smrti krále Jiřího V. nastoupí na trůn Eduard VIII., který skandálně abdikuje a na jeho místo nastoupí jeho mladší bratr – sice zodpovědný, ale trochu vyplašený Jiří VI., který trpí vadou řeči a na veřejné projevy nebyl nijak připravován… Jeho noční můrou je tedy mluvit před veřejností a navíc ještě nově do přímého rozhlasového přenosu…

           

Situaci vezme do svých rukou nejprve králova manželka Alžběta (Helena Bonham Carter). To ona vyhledá specialistu a přiměje krále, aby na svéráznou „logopedii“ docházel za mužem, jehož způsob léčby je poněkud zvláštní. Terapeut řeči Lionel Logue (Geoffrey Rush) a král (Colin Firth) k sobě zprvu hledají složitě cestu. I přes strasti, které výrazným osobnostem ztrpčují práci na zásadním králově projevu, dojde mezi terapeutem a „neobvyklým pacientem“ k důvěře. Král tak vadu řeči s pomocí terapeuta Loguea, rodiny, vlády i Winstona Churchilla, nakonec překoná. Dokáže obstát i ve chvíli, kdy je třeba, aby v rádiu přednesl zásadní projev celému  anglickému národu, který se právě ocitl na prahu druhé světové války…

 

 

 

   

FOTO (c): Bonton FILM

 



Poznámky k tomuto příspěvku
čaro (Občasný) - 9.3.2011 > POZN.foto nelze přiložit, dořeším :-)
<reagovat 
čtenář jafa - 9.3.2011 > To jsem náhodou viděla. Já nevim, nechci být nespravedlivá, ale mě přijdou všechny tyhle mistrovský komerční filmy tak nějak stejný...
<reagovat 
čtenář čaro - 9.3.2011 > Martine, díky za vložení fotek...
Jinak Královu řeč vřele doporučuji. Je to před hranicí toho, co má asi jafa na mysli. Já osobně mistrovsky komerční filmy nemusím...
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 9.3.2011 > čtenář> stejně si furt drze myslím, že je to jen m. k.

a mnohem víc než to, cos o něm výše psala, by mě zajímalo, proč ho doporučuješ a díky čemu ti teda přijde dobrej. Je možný, že bych se třeba i nechala částečně přesvědčit.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 9.3.2011 > ((ale pořád lepší než ta kýčovitá Černá labuť - imho))
<reagovat 
anae (Občasný) - 10.3.2011 > recenze nemastná neslaná, ale film po anglicku uměřenej, dobrej, klasika, dobrý nepřepálený herecký výkony s dobrým anglickým suchým humorem, žádný hraniční pominutosti jako v černý neurotičce (ač ta scéna baletu černé labutě byla jediná z celého filmu skutečně strhující)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 13.3.2011 > Spíš než recenze upozornění na film a pozvánka, recenze by musela být propracovanější, to autorka ví... Viděly jsme shodou okolností spolu a pak si o tom dlouho povídaly u kafe. Líbilo se mi, jak je to typicky britské a celé potemnělé (jsem anglofil). A o pár dní později jsem zažila situaci, kdy jsem úplně chápala, jak bylo královi před jeho projevem.
Jafa - Labuť mi spíše než kýčovitá přišla neinvenčí, opakující již dávno napsané příběhy. Je nesmyslně nadhodnocená.
P.S. A určitě bych varovala diváky, že "Bertie" je Jiří VI. a především, že "David" je Edward VIII. Až do té doby jsem netušila, že jméno, které dostane dotyčný jako král, se může naprosto lišit od toho, kterým mu do té doby říkali...
Body: 3
<reagovat 
čtenář jafa - 18.3.2011 > http://balbuticka.komunita.cz/forum/viewtopic.php?t=498

začla jsem se zajímat o koktání... něčím mě dojímá a zajímá... (a taky jsem se začla kamarádit s někým, kdo koktá a ten někdo se mi líbí)
<reagovat 
čtenář jafa - 18.3.2011 > čárka, sakra... asi jsem se měla přece jen přihlásit... příště
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter