Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Když už to nejde
Autor: Pierre Bosquet (Občasný) - publikováno 29.1.2003 (00:20:07), v časopise 17.2.2003

Ta slza se dlouho křečovitě držela v koutku oka. Pak se ale rozeběhla po tváři, proklouzla kolem nosu a na chvilenku se zarazila na horním rtu, než se odvážila a skočila do propasti pod sebou. Neletěla dlouho. Po chvíli se pod ní objevila rozlehlá zelená pláň. Tehdy se kolem nosu nesměle protáhla slza druhá. Ještě než dorazila na okraj propasti, první slza dopadla. Ani nepípla a rozplynula se v té nekonečné zeleni. Kolem druhé strany nosu se prořítila další. Už třetí! Něco se muselo stát. Třetí dostihla druhou na okraji propasti, bez vyčkávání skočila a strhla ssebou i druhou. A už byla na cestě čtvrtá a patá. Zpomalily na tvářích a to neměly dělat. Tehdy se probudil odvěký nepřítel, zabiják slz. Nejdřív pátá! Rozetřená hřbetem nelítostné ruky se bezhlesně odpařila. To čtvrtou vyděsilo a vyrazila vpřed. Ale stalo se něco nečekaného. Minula ret! Jen se lehce zachytila koutku a pak ji neviditelná síla strhla a ona se řítila dál. Přesto dorazila na okraj propasti. Oddechla si a po krátkém zaváhání se odlepila a vrhla se dolů. Taková záplava slz. Něco se muselo stát! Kdyby tehdy někdo vyběhl na vrcholek nosu, cestou by možná potkal sedmou nebo už by jen zahlédl, jak se odvážně odráží ze špičky nosu. Mohl by se ale také podívat do očí, odkud všechny ty slzy vyskočily. Oči vlhké, tetelící se strachem. Kdyby se pak podíval, kam se ty oči dívají, zahlédl by jiný pár očí. Oči lhostejné, vybledlá modř utopená v nažloutlém bělmu.

-Když já už...

Splynulo ze rtů, na kterých se zrovna bojácně třásla devátá.

-Nekecej a koukej dělat !

Hlas odkudsi z dálky. Zlověstný a nekompromisní. Snad patřil k tomu lhostejnému páru očí.

-...

-A nebul, nemáš proč!

-Když ono už to nejde...

-Nediskutuj !

Po obou stranách nosu se kvapem prokoulela desátá a jedenáctá.

-...

A vzlyk ! A to se nemělo stát.

-Tak ty toho nenecháš ! Tumáš, ať máš proč !

Kdyby tehdy někdo stál na vrcholku nosu, určitě by spadnul do té propasti. Možná by se také rozpynul v nekonečné zeleni. Možná by se ale zachytil okraje lžíce, kterou by vzápětí pohltila ústa, ze kterých splynul onen osudný vzlyk a on by se řítil dolů černým tunelem hnán a tlačen hltem studené hrachové polévky.



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Stálý) - 29.1.2003 > hezká "hříčka" 
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 29.1.2003 > hrachovka mě dostala, smrt zeleni!!!
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 29.1.2003 > Co dodat? Nic. zdařilé!
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 29.1.2003 > Téda, jenom zírám... Vážně dobrej nápad. Jenom pořád nechápu - co máš proti uvozovkám? :o)


Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 29.1.2003 > Kapucín> Nelíběj......nenenenene! *<:o)
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 29.1.2003 > Hrachovku ma rad kazdy. :o) Ten pribeh je fikce.:o)
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 29.1.2003 > Joo, pekny ;)
Body: 5
<reagovat 
čtenář kleopatra - 30.1.2003 > Moooooc hezkeeeee.Mozna,ze pises lepe,kdyz nemas moznost moc opravovat.Pis radeji vse v praci, kde te bude tlacit cas.Opravdu pekneeeeee
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 30.1.2003 > dobrý nápad, dobře napsané, až na příliš častý podmiňovací způsob ke konci prvního odstavce - už to příliš často začíná "kdyby" nebo "mohl by"
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 18.2.2003 >

;o))


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter