Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jeden a jeden jsou dva a každý sám
Autor: Pierre Bosquet (Občasný) - publikováno 31.1.2003 (00:19:37)

Suchá zima. Na rohu činžovního domu kdesi ve starobylé čtvrti jakéhosi města (říkejme mu třeba Praha) nervózně přešlapuje mladík v krátkém kabátu. Mladík vytáhne z útrob hluboké kapsy krabičku cigaret a jednu si zapálí. Soustředěně vyfukuje namodralý kouř a opře se zády o oprýskanou zeď činžáku. Ulice je prázdná, jen několik automobilů se bázlivě krčí u chodníku.

Tu a tam mladík zakleje a dál přešlapuje s dohořívající cigaretou v ruce.

Po chvíli se z boční ulice loudavě vynoří mladá dívka v teplé čepici s klapkami přes uši a v krátkém kožíšku.

-Ahoj. Máš se?

-Čekám tady sakra už snad hodinu. Kde doprdele seš?

-Potkala sem Vince a trochu sme pokecali. Co je na tom?

-Vůbec nic. Problém je v tom, že tady mrznu už snad hodinu.

-Promiň.

-Promiň? To si myslíš, že se z toho vykroutíš jednim slovem? Promiň! Pane

 bože!

-Nech toho Robe. Nechci se hádat.

-Tak to si kurva piš, že se hádat budem. Potřebuju se nějak rozehřát.

 Čekám tady na tebe snad už hodinu.

-Aby ses nepodělal, kolikrát sem čekala já na tebe. A ne jenom blbou

 hodinu. Čekala sem taky skoro rok.

-Necháme toho. Nechci se hádat, Ali.

-Dobře.

-Pojď, půjdeme.

-Tak jo.

-Miluju tě, Ali.

-Dyť já tebe taky.

-

-Hele skočíme někam na kafe. Co ty na to?

-Ráno sem vyhrkla snad litr kafe, já bych skočila někam na panáka, je mi

 nějak mdlo.

-Tak jo, na rohu Pátý je dobrej bar, je to kousek odsud. Skočíme tam.

-Dobře.

-

Na roh Páté a Dvaadvacáté přichází mladý pár. Mlčí. On má ruce vražené hluboko v kapsách kalhot, ona pokuřuje cigaretu.

-Kurva!

-Co je, co se stalo?

Mladík si začne čistit nohu o obrubník.

-Do prdele!

-Ty si vůl, neumíš se dívat, kam šlapeš!

-No to snad...do prdele! To se může stát jenom mě, protože chodím

 s tebou.

-Co já s tim mám společnýho, proboha?!

-Neumíš chodit po chodníku, pořát se taháme po silnici a pak se stávaj

 takovýhle věci.

-Po chodnících nechodim, protože právě tam pejskaři venčej psy a jsou 

 plný psích hoven.

-No to se ti povedlo! Tak tenhle pes byl teda nějaká výjimka.

-Já ho tam nevenčila.

Dívka se lhostejně opře o starou fordku stojící u kraje silnice a dál potahuje z cigarety.

-Dobrý ?

-Nojo, už to máš čistý.

-Blbej čokl !

-Nojo, byl blbej. Tak pudem?

-Dyť už dem !

-Já už mám žízeň jako trám.

-No to snad ne !

-Co je ?

-To neni možný...Pako...ty vole jeden...Pako !

Po Dvaadvacáté přichází k baru na rohu mladík něco přes dvacet. Na sobě má tlustý rolák a přes něj odřenou vestičku. Velkou sportovní tašku má hozenou přes rameno.

-Pako, ty vole, co tady děláš ?

-Nazdar, Robe, to je náhoda ! To sem rád, že tě vidim.

-Co tady děláš ?

Oba si vymění přátelské šťouchance, stojí před sebou a vzájemě se prohlížejí. Dívka stojí opodál a čeká. Zdánlivě nevšímavě kope nedopalky do kanálu a zapálí si další cigaretu.

-Nojo, stěhuju se. Budu teď bydlet u tety.

-Ty vole, to bude pruda !

-Teta je v pohodě. Má ale takovýho vzteklýho knírače, bojim se, že nevydržim mu neublížit.

-O psech mi nemluv ! Před chvílí sem si našláp.

-Nojo, to je průser.

-Hele, nezajdem na panáka ?

-No jasně, času mám dost.

-Tak dem.

-A co ta holka ?

-Ježiš, no vidíš ! To je Alena. Aleno, tohle je Pako, kámoš ze střední. 

 Tak se už znáte a dem.

-

Do baru na rohu Páté a Dvaadvacáté vcházejí tři mladí lidé. Nejdřív vejdou dva mladíci v přátelském rozhovoru. Jeden z nich, ten se sportovní taškou přes rameno se občas nesměle otočí a usměje se na dívku, která jde za nimi. Ta se tváří naštvaně a pokaždé se na něj teatrálně zazubí. Skupinka projde kolem dlouhého baru a posadí se ke stolku ve vzdáleném koutě místnosti. Za barem sedí barman, kouří cigaretu, popíjí kávu a listuje v nějakém časopise. Po chvilce vstane a jde ke stolku oněch mladých lidí.

-Ježíši, co to tady smrdí !?

-Nechtěl ses spíš zeptat co si dáme ?

Vypadá to, že se otázka mladíka dotkla. Barman pokrčí rameny.

-Co si tedy dáte, vážení? Prosím ale o rychlé rozhodování, mám dost   

 práce.

-Bar je prázdnej.

-...

Barman významě mlčí a se zdviženým obočím vyčkává.

-Tak nám přines tři bépadesátdvojky !

Dívka je, jak se zdá, rozčilená. Hraje si s pivním táckem a s předstíranou lhostejností se dívá oknem ven.

-Fakt to tak smrdí ?

-Nojo, Robe, fakt je to cejtit.

-Hele, tak já du domu a vyměnim si škrpály. Nehodlám poslouchat poznámky    

 celej večer.

-Dej si s náma ještě tu bépadesátdvojku.

Dívka evidentně nechce zůstat s mladíkem se sportovní taškou sama. Ke stolku se přitočí barman a postaví na stůl tři sklenky s míchaným nápojem. Rychle zase zmizí za barem a ponoří se do četby časopisu. Jeden z mladíků občas nervózně loupne okem ke vchodu do baru. Rychle vypije svůj nápoj a zvedá se.

-Tak já du.

Dívka mlčí.

-Jasně, jasně, budem tady, hoď sebou.

-Nojo.

Mladík ještě chvíli postává. Všichni tři mlčí. Pak se otočí a rychle zmizí z baru.

-

Na rohu Dvaadvacáté a Čtrnácté nervózně přešlapuje mladík v krátkém kabátu. Každou chvíli krátce potáhne z cigarety a neustále se rozhlíží. Kolem co chvíli nevšímavě projde chodec s hlavou schovanou v límci kabátu nebo bundy. Začíná sněžit.

Po chvíli se z boční ulice loudavě vynoří mladá dívka v dlouhém péřovém kabátě a huňatými klapkami na uších.

-No konečně, kde seš prosimtě, mrznu tady jak blázen.

-Měli sme se sejít v baru ne ?!

-Změna plánu kočičko, jdeme k tobě.

-A co Alena ?

-Sedí s kámošem v tom baru, dobrý ne?

-No, super.

-Nemáš radost ?

-Ale jo, mám. Co to tady smrdí ?

-No ještě ty do toho !

-

V baru na rohu Paté a Dvaadvacáté ulice sedí u stolku vzadu ve vzdáleném koutě dvojice mladých lidí. Dívka znuděně s rukou pod bradou zírá z okna. Mladík si nervózně okusuje ret a kratkými lůčky upíjí svůj nápoj.

-Asi nejsem moc dobrej společník, co?

Nesměle se usměje.

-To ne.

Úsměv mu zmizí z tváře a nervózně hledá cosi v kapse. Vytáhne krabičku cigaret a jednu si zapálí.

-Chceš ?

-Hm.

Dívka si také jednu vezme.

-Vážně chceš bydlet u tety ?

-Mám jinou možnost ?

-Možná bych o něčem věděla.

-...?

-No moh bys bydlet u nás. Místa máme dost.

-To nejde.

-Prosimtě nech toho, proč by to nešlo. Lepší než bydlet u tety

 s vypruzelym kníračem.

-A co Rob ?

-V pohodě.

Dívka dopije jedním lokem svůj nápoj a zvedá se.

-Tak dem.

-Kam ?

-No kam...k nám, ubytovat tě.

-Nojo, jasně.

-

Čtrnáctou ulicí prochází mladý pár. Jdou vedle sebe a mlčí. Mladík má ruce vražené hluboko v kapsách, dívka v huňatém rukávníku.

-Doprdele !

-Co je ?

-Vinc !

-Támhle de Vinc, kurva !

-Nenadávej pořád !

-Už nás viděl...do...pr...dele !

-Řikám ti, abys pořád nenadával, nesluší ti to.

Ulicí přichází mladík v hnědých manšestrákách, dlouhém černém kabátě a tlustou šálou kolem krku. Zahlédne mladou dvojici a zamíří k nim.

-Nazdar, Vinci.

-Nazdar, Robe, co tady děláš...ahoj Kiro.

-Ahoj.

-Ále du si pro něco domu a potkal sem tady Kiru.

-Nojo...hele...co to tady...

-Hele, tohle vynech !?

-Co šílíš, jen tady něco hrozně...

-No a to právě vynech !

-No dobře, když ti na tom tolik záleží.

-Heleďse, Ála čeká s jedním mým kámošem ze střední v baru na rohu Pátý.      

 Jestli máš zájem, sejdem se tam.

-Jasně že mám, tak zatim.

-Měj se.

-

V Sedmatřicáté příčné ulici naproti opuštěnému parku vchází do jednoho z činžovních domů dvojice mladých lidí. Mladík má přes rameno přehozenou velkou sportovní tašku. Dívka jde první a otvírá. Pak zaklapnou domovní dveře a ulice je zase prázdná.

-

O pár ulic dál a o několik bloků blíže k řece, je to na Dvaačtyřicáté příčné, vchází do jednoho z prastarých domů dojice mladých lidí. Dívka s huňatými klapkami na uších vytahuje ruce z rukávníku a hledá po kapsách klíče. Mladík s rukama hluboko v kapsách trpělivě vyčkává. Pak oba pozře přítmí domovní chodby.

-

Na rohu Páté a Dvaadvacáté přichází k baru mladík v manšestrákách, dlouhém černém kabátě a tlustou šálou kolem krku. Vchází do baru. Ve dveřích se ale zastaví, chvíli se rozhlíží, prohodí pár slov s barmanem, pokrčí rameny a odchází Pátou směrem k řece.

-

-A co Rob ?

-Píchá jinou...chápeš to...píchá jinou, možná právě teď ji píchá. Tak

 toho nech a dělej ! Nebo seš opravdu takový Pako ?

Mladík se vrhne k dívce, políbí ji na rty, lehce kousne do bradavky a zaboří svou hlavu do jejího otevřeného klína. Ona jen zavře oči a položí se na postel.

-

-Chci si s tebou promluvit.

-A o čem ?

Dívka si stáhne huňaté klapky z uší a odkládá dlouhý péřový kabát. Mladík se zouvá a odchází do ložnice, kde se chvatně svléká.

-O nás.

-A o čem chceš proboha mluvit ?

-Nechci s tebou jen spát.

-Víš, že to nejde. Alena je moc citlivá. Složila by se.

-Ale...

-Nech toho a poď ke mě, potom si promluvíme miláčku.

Dívka jde do ložnice. Mladík ji bere do náručí, políbí ji a otočí ji k sobě zády. Ona jen zavře oči a lehce se kousne do rtu.

-Si krásná !

Rozepne jí košilku a nechá vklouznout oblinky ňader do svých rukou.

-

K baru na rohu Páté a Dvaadvacáté loudavě přichází mladá dívka v teplé čepici s klapkami přes uši a v krátkém kožíšku. Vchází do baru. Ve dveřích se ale na chvíli zastaví a rozhlíží se po místnosti. Pak vejde.

O pár minut později Dvaadvacátou ulicí přichází mladík s rukama vraženýma hluboko v kapsách. Otevře dveře do baru a bez zaváhání vchází.

-

-Kde sakra seš, čekám tady snad už hodinu !

-Potkal sem Kiru a trochu sme pokecali. Co je na tom?

-Vůbec nic. Problém je v tom, že tady tvrdnu už snad hodinu.

-Promiň.

-Promiň? To si myslíš, že se z toho vykroutíš jednim slovem? Promiň! Pane

 bože!

-Nech toho Ali. Nechci se hádat.

-Tak to si sakra piš, že se hádat budem. Čekám tady na tebe snad už...

-Aby ses nepodělala, ráno sem čekal zas já na tebe.

-Nojo, necháme toho. Nechci se hádat, Robe.

-Nojo. Kde je Pako ?

-Šel k tetě.

-Aha.

-Potkal sem taky Vince, byl tady ?

-Ne, nikdo tady nebyl.

-Hm, divný.

Mladík vypadá zamyšleně. Dívka ho chvíli sleduje.

-Miluju tě, Robe. Víš to ? Ať se stane cokoliv.

Pohladí ho hřbetem ruky po tváři.

-Dyť já tebe taky.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 31.1.2003 > Teda za co tě v tý práci platěj... ale čte se to dobře :-))
<reagovat 
Lian (Občasný) - 31.1.2003 > V odstavci kde prvně všichni vcházejí do baru máš dvě chyby.....mladící a občes. Jinak asi bez chyby a to, že jsem to dočetla do konce taky o nečem svědčí. Dobrý. Jen jsem doufala v rozchod.
Body: 3
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 31.1.2003 > Lian> Děkuju...chyby opraveny. Jsem rád, že jsi dočetla až na konec, tolik vás totiž asi nebude. A ten rozchod bych tam pro tebe vměstnal, kdyby neexistovaly statistiky, které říkají, že něco přes 90 % párů v ČR přijde přímo do styku s nevěrou a zdaleka ne ve všech případech je nevěra důvodem rozchodu. Prostě se stává běžnou věcí a pokud se lidé drží pravidla "Zatloukat, zatloukat, zatloukat!" tak se vlastně "tak moc neděje". Ti dva se možná odcizí, ale zůstanou spolu a proto taky "Jeden a jeden jsou dva a každý sám". A o tom to mělo být. Neomlouvám nevěru, ale...stane se
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 31.1.2003 > hm. tak to bylo zajímavé počteníčko!
<reagovat 
centaur (Občasný) - 31.1.2003 > Pro mě to je pořád trochu eklhaft obsah, ale to se nedá nic dělat. Jen je to pořád to samé, no. MImochodem, pokud to není nějaký zvláštní záměr, tak nepiš Courierem nebo jakýmkoli jiným neproporiconálním písmem, hůř se to čte.
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 3.2.2003 > centaur> S tím Courierem ti vstříc vyjdu, prostě se mi jen líbí, žádný zvláštní záměr to nemá. Pokud eklhaft obsahem myslíš realitu, takovou které jsme svědky a někdy i aktéry dnes a denně, pak se opravdu nedá nic dělat. A tímhle textem jsem nechtěl říct nic objevného, psát o něčem, o čem ještě nikdo nenapsal, jen jsem to řekl svými slovy.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 3.2.2003 > Chápu, tvůj názor ostatně zastává mnoho lidí a na Totemu se texty podobného obsahu objevují častěji a častěji. Pro mě to zkrátka není dobrý námět na povídku, toť vše. Přijde mi to všední a tedy nutkající k popisu - ten mě tolik nezajímá. Když budu chtít něco podobného slyšet, zeptám se vrstevníků.
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 5.2.2003 > :o) V pulce jsem uz odhalil celou zapletku, ale presto jsem to docetl az dokonce, abych si overil svoji teorii.:.o) Jinak souhlasim s centaurem (snad poprve:o))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 5.2.2003 > P.i.k.o> 2:1...dobrá, budu se v mých příštích povídkách snažit vyhýbat banalitám všedního života a zkusím si najít témata vhodnější k rozjímání spíš než k nudnému popisování věcí, které stejně každý zná a má na ně svůj názor a stejně tak s nimi má i své zkušenosti. Dík za komentář !
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 5.2.2003 > peetea> Abych byl uprimny, tak pribeh byl uz v budoucnu nekolikrat omylany. Byd uz s mensimi odchylkami. De facto jsem si rek, ze si nemohl okopirovat cely dej, ze ta vyse uvedena odchylka bude v tom konci. Mozna, ze jde o nahodu. Anebo ze se tady vytahuju.:o)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 5.2.2003 > P.i.k.o> Uznávám, že tohle téma bylo a muselo být už nejmíň milionkrát zpracovaný...není to nic komplikovanýho prostě dva a dva lidé a něco, co se prostě stává v normálním životě a nemusím nějak dlouho přemýšlet, aby mě napadlo (jen tak) o tom napsat...nepatentuju si tady právo psát o nevěře a všech nebo jedné z jejich podob...kopírování děje odmítám. Prostě jsem začal psát a nakonec z toho vypadlo tohle...nijak si neplánuju o čem budu psát, natož abych snad hledal tady na Totemu co bych "vykrad", byl bych dost naivní, kdybych si myslel, že mi to projde. A opravdu to není způsob, jakým bych chtěl tvořit. A nevytahuj se :o)
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 5.2.2003 > peetea> Dobra opravuji slovo "kopirovat" na jine synonymum jen me nenapada jake.:o)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 5.2.2003 > P.i.k.o> Tak až tě napadne, dej vědět...buď zdráv a na nikoho už se nevytahuj ;o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter