Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Golem v plastiku
Autor: Pierre Bosquet (Občasný) - publikováno 13.2.2003 (00:17:17)


Narodil se v království z plastiku. Golem z drobků a rozlité kávy. Uhnětly ho konečky prstů.

Mříže utkané z unylého světla zářivek byly jeho denním strážcem. Celé dny uhýbal před

padajícím stropem. Neměl lehký život. Čím byl starší, tím byl jeho život bolestnější.

Rostl a to ho bolelo. Nakonec se přestal hýbat. Místo, kde celý život žil, mu bylo příliš malé.

Mlčky trpěl. Byl rád za každý drobek, za každou kapku kávy. Až jednoho dne...

„Zkurvenej šift...“

Vše se otřásalo a cosi ostrého se zabořilo do jeho útrob.

Vřeštěl v němé hrůze.

„Hele co je v ní bordelu !“

„Ježiš, to je hnusný...“

Do jeho světa pronikl náhle proud oslepujícího světla.

„Hele tady je něco zaschlýho. A já furt proč mi ten šift tak blbne...stříkni mi sem trochu toho

sajrajtu.“

Ta spalující bolest, rozervala jeho tělo. V poslední chvíli už cítil jen úlevu. Nebude již uhýbat

před padajícím stropem. Nebude se hladově natahovat z koutku svého vězení za každým

drobtem. Mříže, které ho celý život svíraly s geometrickou lhostejností se rozplynuly ve

spalujícím žáru denního světla. Umíral a už se ničeho nebál.

„Tak a je to...jako nová...“

 




Poznámky k tomuto příspěvku
Přeslička (Občasný) - 13.2.2003 > teda...dobrej napad...
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 13.2.2003 >

pěkný


Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.2.2003 > :-)))
Když já nechci mazat, co se JEŠTE nestalo... a vetšinou ani to, co se stalo, proto mi asi ten Backspace vypadl z klávesnice ;-)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 13.2.2003 > Hm. Tak to se povedlo!
<reagovat 
probably (Občasný) - 13.2.2003 > Fakt dobrý
Body: 5
<reagovat 
Stara Blazkova (Občasný) - 14.2.2003 > Bezva nápad, dobře napsaný.

Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.2.2003 > jak jsem přečetla "zkurvenej šift", měla jsem to...
;o)))
moc pěknej nápad!!!
Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 13.2.2003 > Kelly> kuju...možná jsem to prokecnul moc brzy, ale aspoň má člověk čas politovat to nebohé stvoření než dočte ;o)
<reagovat 
 Stara Blazkova (Občasný) - 14.2.2003 > Kelly> Jo, shift, ten to prozradil, ať žijou profesionálně deformovaný jedinci :-))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2003 > peetea> to ne, možná mám trochu profesionální deformaci (v kapse jedné bundy nosím Backspace)
;-)))
Je to dobrý tak, jak to je!
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 13.2.2003 > Kelly> 

radši nos Delete...dyž se ti něco nebude líbit, smaž to, ještě než to nadělá neplechu...Backspacem smažeš jen to co už se stalo...

nechám to teda tak jak to je......za tu 1


<reagovat 
centaur (Občasný) - 14.2.2003 > no jo, ale trochu typické ne? Psáno z pohledu něčeho personifikovaného, pointa spočívá v tom, že čtenář pochopí, kdo vlastně vypráví a z toho má bejt odvazt. Takových minipovídek je tu také dost a nezdá se mi zas tak těžké něco podobného napsat. Jedničku si to nezaslouží, ale špatnou známku taky ne, protože chyba v tom vlastně není - pokud tedy nepočítám, že to není nic úžasného.
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 17.2.2003 > centaur> ...taky tě mám rád...ne, nechci nějak ironizovat na úkor tvých poznámek...promiň...nevím, proč sis vybral mě k bombardování kritickými poznámkami...možná cítíš ten talent, který dříme někde hooodně hluboko, jen vytrysknout ven :o)...nejdřív by ses měl zeptat proč a pro koho píšu, s jakým umýslem atd. samozřejmě mě nemůžeš srovnávat s uznávanými autory, nejsem filosof ani jiný učenec...jsem obyčejnej smrtelník s pouhým středoškolským vzděláním. Když si sednu a řeknu si, že něco napíšu, nedělám to, abych někoho obohatil o mé(dozajista převratné) názory...na to jsou jiní(fundovanější), kteří na to léta tvrdě študýrujou :) Jen mě tak napadne nějaká blbost, líbí se mi, tak to hodím do PéCéčka a pár lidem se to líbí a já jsem rád...baví mě psát a nemusím tím sledovat nějaké vyšší cíle...domluvil jsem.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 17.2.2003 > To naprosto chápu, ale pochop ty mě: 1)nevybral jsem si tě k žádné bombardování, myslím, že kritizuji všechny stejným metrem, až na ty, vůči kterým je to jako mluvit do dubu, ty nechávám být 2)nepožaduji po nikom, aby psali bůhvíjak hluboké texty, pouze se k tomu vyjadřuji tak, že jsem z těch, kterým to nijak zvlášť nehne - a neříkám, že je to špatné (u tohoto konkrétního hlediska 3)pokud je to tak, jak říkáš, nemá moc smysl ti psát kritiku (a tady se nejspíš mám omluvit, protože když mě k příspěvku něco napadne, napíšu tam kritiku aniž bych se podíval, jestli autor zaškrtl tu žádost o kritiku) 4)moc se mi líbíš,jsi prostě fajn, fajn, fajnovej :)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 18.2.2003 > centaur> Nemyslím si, že je nutné se omlouvat...je ale fakt, že kdybych měl s tímhle textem nějaké ambice, to políčko bych zaškrtl. Neber to tak, že nestojím o kritiku, to není pravda. Vlastně na tvé poznámky reaguju, protože tvůj názor mě zajímá a tu kritiku slyšet chci (i když uznávám, že někdy mě docela nas... :) Pochopil jsem tě a omlouvám se i já (za malinko zbrklou reakci). Jsem rád že sis mě zamiloval, ale dost vyznávání citů, někdo by si to mohl vysvětlit špatně  Vším jsem chtěl říct asi toto...píšu pro radost, dělá mi to radost a když to udělá radost i někomu jinému, mám zase radost, že se mi to povedlo(udělat jim radost)...i to snad může být smysl psaní (i když třeba, dle tvých kriterií, nestojí za moc)
<reagovat 
centaur (Občasný) - 18.2.2003 > Dělat radost může být smysl psaní, to jistě, já osobně bych ale nedokázal psát se záměrem udělat někomu radost. Má to dost blízko ke snaze se líbit nebo prostě psát pro čtenáře. Mně je bližší psát - tvořit, vyjádřit, zachytit; píšu vždy pro sebe a když myslím, že to bude zajímavé pro jiné, publikuji.
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 19.2.2003 > centaur> Ale to jsem přeci neřekl...prvotní je to, že já mám radost z psaní...to že z toho má někdo radost, mě těší, ale není to to nejdůležitější...jen mi to dobíjí baterky...poslední věta platí stejně pro mě jako pro tebe...rád tvořím, vyjadřuji a zachycuji...těší mě to jako máloco jiného.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter