Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 21.12.
Natálie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Public Enemy nesmlouvavě a hlasitě jako pecka... :)
Autor: mystikus (Občasný) - publikováno 28.6.2013 (19:36:39)
PUBLIC ENEMY: „LOUDER THAN A BOMB“ (HLASITĚJŠÍ NEŽ BOMBA)
 
Tenhle styl vypadá dost divoce
počkejte chvíli, ještě než mě budete považovat za nevlastní dítě
dovolte mi, abych vám objasnil, proč mě mají zařazeného ve spisech
protože já vám dávám, co sami postrádáte
osvědčete se a prezentujte nápad bezva přesnou metodou
náš stav je ten nejsmutnější
tak mě zajímá, kde jste, černoši
a doma mám telefonát od Tony Rome
FBI mi odposlouchává telefony
já nikdy nežiju sám
já nikdy nechodím na procházku sám
moje parta kámošů je vždy nablízku, a jsou připraveni v mojí zóně
ačkoliv žiju život místního usedlíka
ale jsem známý schématem jako prezident
odposlouchávají mi telefony čí partu to zneužili?
zůstávám obviněným tím, že údajně škodím
protože jsem hlasitější než bomba, představte si, já jsem hlasitější hromotluk než bomba…
 
Jsem tankista, co tankuje tvrdě rockovej nářez
poctivej až na kost, metalovej až na kost
naplno vyspělé – tak mě považujte – ovoce snažení
zase už v akci a říkám vám to, abyste to věděli
naše četa je vždy připravena, řvu hrdinsky „geronimo“
vaše je CIA, vidíte, že si z vás neutahuju
Martin Luther King a Malcolm X, oba mají nezměrné zásluhy o osvobození naší rasy
nevyprávěný příběh, pravdivý, ale neznámý
Professor Griff ho zná, „já nejsem žádnej přičmoudlej toast“
a nechlubím se ani se nenaparuju jako egoista v metropoli
a navíc nemám tajemství, proč mi odposlouchávají telefony, ačkoliv
bych mohl to uchovat v tajnosti
tak jsem se rozhodnul, že do toho kopnu jo
a ano je to závažné jak tuna
zase už to připomínám, konstatuju,
že mě oslovují jejich nepřítel – nikdy nebudu přítelem jejich státu
těch, co mají omezené zaklapnuté mozky, neví, že jsem rapidně rychlej
způsob, jak o tom vedu rapovej výklad
je působit pro ně jako pružný element yeah
nikdy jim dobře neposloužím, protože nejsem Tomáš
to není žádné tajemství
že jsem hlasitější než bomba
 
Zůstávám ve střehu u nálože
břemeno ničí formu
já nekecám, nezapírám, že mi kontrolují můj kód
jestli já vyzvídám, když mi odposlouchávají telefon – pro informaci
neřeknu vám, kdo se zaprodává – síla staví na nohy celej národ tak…
přidejte do sbírky, přičiňte se, pointa prázdného terče
každý bratr je uvnitř dění – tak alespoň, ne, zapomněl jsi, no ne,
brát vinu není marné, tady ochutnej
trošku písně, proto abys nikdy nemusel bejt špatná pověst člověka
jen trochu rady, protože my musíme zaplatit hodnotu
protože život člověka je u každého bratra dán
je to jako mrsknout kostku, nemám pravdu?
tady to máte, tohle je to zase opět
od bratra k bratru, Terminátor, skvělej obdělávač a kat s deskou na gramci
jede dál a dál – nechává na pokoji dospělé
dostává pořádně zabrat v roce 88, já to seskupím, abych dal najevo
že má tlupa je furt připravena na akci – 98 v počtu 98
moje banda přijde rychle, protože moje banda má průtokovou rychlost
odposlouchávají mi telefony, nikdy mě nenechají v klidu
já jsem dokonce prý zabiják, i když nejsem nijak ozbrojen
protože jsem hlasitější víc než bomba
 
D. je zkratka pro Nebezpečného interpreta
můžete se k nám přiblížit a poznáte, co zákon káže
já rozdávám lekce a mluvím poznání
takže když je to vysloveno, není to žert
hlas elity
místo se otřásá dunícím bassem
řekl jsem jeden je ideální pro vejšku
rytmus má rebelskou pozici
tady máte funky rýmování, které odposlouchávají
myslí si, že zkazím hudbu, já do ní zdatně rapuju
CIA FBI všechno co nám vykládají, jsou jen lži
a když to řeknu já, zaleknou se toho
protože jsem hlasitější než bomba!

 

 

PUBLIC ENEMY REBEL WITHOUT A PAUSE (REBEL BEZ USTÁNÍ, navíc jako narážka na REBELA BEZ PŘÍČINY, REBEL WITHOUT A CAUSE)

 

KLADU SI OTÁZKU, A NEVÍM, KAM TEN SVĚT SPĚJE??

 

Jasně, rytmus duní jako rebel

bez ustání – snižuju si laťku

nikdy nevyměklej rýmovač – kde jsi nikdy ani nebyl, tam jsem já

chceš dobrej styl – víš, že je zase k tomu vhodná doba

D postrach státu – vám říká, poslouchejte to

chválili si hudbu – tentokrát ohrávají texty

někteří odmítají album, Show,

která drtila zvuk, album, které jsem vydal před rokem

hádám, že už víš – ty hádáš, že jsem radikální zpěvák

nemám rok volna – ano dopřeju si psát to kriticky

jediná část, kdy se mělo toho účastnit tvé tělo

síla Pantera (radikální seskupení Black Panther) do hodiny dorazí od rebela k vám

 

Rádio – šmejdi si mě nikdy nepustí v éteru

v míchání desek – to jsem já dost v pohodě

teď jsem vzdělán a vychován, když měří čas mojí zóně, tak je to známo

vykrucují se a berou chamtivě všechno, co vlastní bratr

tvrdá – taková je moje vizitka

natáčel a přikázal (objednal si) – zastánce Chesimarda

hlučnej a hrdej jedu zpříma další básnickej vrcholnej přednes

smyčka s vojenskou jednotkou, pancéřová pěst s pevným plánem

Flavour – rebel řve v jeho duši

je přívržencem mého rýmu

navrhli jsme mu, aby rozprášil řady tupých ničemů,

co o mně jen konstatují, že se dopouštím údajného hříchu

 

Terminator X

 

Od rebela je to pravomocné finále, je to resumé na černém vinylu

soul a kytary přicházejí nabroušeně jako nosorožec

desky rotují na gramci – zmrdi uhoří, aby se učili

neumějí nás vyklepnout, ani zachytit úder mého ctěného labelu

Def Jam – to vám napoví jasně, kdo jsem

můj nepřítel je veřejnost – ve skutečnosti si potrpí, aby měli svého nepřítele

Strong Island – tam, kde je provokuju a

to je ten důvod, proč prohlašujou, že jsem prý násilník

nikdy nebudu zticha – vždyť žádnej borec neoněmí, ani nápad!

prohlašujeme, odkud máme náš rytmus

číslo jedna – udeříme do vás a nadělíme vám několik jedniček

nenosíme zbraň – a pořád nejsme na útěku

chcete patřit k ochrance S1 – Griff vám řekne, kdy

a potom se dostavte – uvědomíte si, kolik hodin uhodilo

prezidenta postavte před soud – vytáhněte fiktivní domnělou pistoli, jež naděluje paprskovité zásahy smrti

zničte další postavu – já bych moh bejt kulovnicí na vás

jemní a uhlazení – s takovými já netáhnu

samá kost a kůže – vyzáblej jak břitva

jsem jak lenoch – že o vás prostě ani nezavadím

jsem akorát už starej na to, abych vás vychovával – tak tohle vás bude trápit

zvládej to dobře chlape a třeba tě budu chválit

hraju roli vzorně a mám také vzornou duši

vyslovím svůj názor zvučně a výrazně

jemně – tak to nejsem já

ostře – protože jsem velkej chlap

nezáleží jak si říkáme – my jsme všichni stejní

jsme postavičky na velké šachovnici

yeah – vyslovení síly

je přítomno v této budově – utíkej si honem sprchu, hochu

P.E. je formace, parta – ne jednotlivec

jsme černoši a provokatéři

jsme rapová spouštěcí klapka

nemůžete nás odchytnout – já vím, že to posloucháte

chytnul jsem vás, když jsem vám nachcal do spodního prádla

bojíte se nás, pomlouváte nás

davu lidí chybíme

jsme na bojovném tažení kámo

 

Terminator X

 

Mám neotřesitelnej postoj – když planu v ohni

mám šťávu na flámu – vodící drát u vozidla

snadnej a zřetelnej – věnujte mi jízdní pruh

já vám ho hodím do chřtánu jako Barkley

podívejte se na klíče od auta – chtěl bys taky takové

pospěš si ke dveřím do obchodu – popadni tohle album

znáš rytmus a rým a můj beat je zvolen tak

abych mohl proniknout do tvýho uvažování – kluci

přidejte víc rachotu – můj čas zvuku

ustup stranou pro šňůru – Terminator X

 

 

NIGGAS GOES TO POLITICS… (Rodriguez, 3/1994)

 

Doposud to ale stále je ještě poměrně legrace. Nějaká ta FBI kibicující „ty s názorem“, Public Enemy kritizující otevřeně pouze občas a když, tak pouze lokálně či celkem obecně vzato. Nicméně rap je již v médiích, a v TV News se stále častěji objevují v šotech z předměstí rappeři jdoucí v klepetech tu kvůli drogám, válce gangů, či jednoduše pro nějakou násilnou činnost. Nevyhnulo se to ani Public Enemy. Ač se Chuck D snažil skupině vtisknout image ve stylu Malcolma X (vlastenci za pravdu a pokrok, bojovné a politicky zcela upřímné konfrontační vystupování, aktivní propaganda islámu, tvrdé odsouzení drog, smažek a drogových gangů), jeho nezbytný kolega Flavor Flav toto snažení často rázně zpochybnil. Několikrát byl vytažen z vězení na kauci, jednou za brutální zmlácení své dívky. Definitivně se Flavor Flav provařil v říjnu roku 1993, kdy ho policejní auto sebralo, když pobíhal totálně zfetovaný koksem či crackem po Bronxu, v ruce odjištěnou devítku a vyřvával blíže nespecifikované oplzlosti. Několik dnů na to vyhlásil, že TENTOKRÁT už na detox léčení opravdu nastoupí. A celá antidrogová image je k ničemu.

 

První zkouškou jednoty rapové scény a její připravenosti k politickému vystupování byl v druhé polovině osmdesátých let první soud rapové skupiny. V Miami začalo stání Stát Florida versus 2 Live Crew. Tihle tři hoši od nestydaté řeky orgasmu byli vždy poněkud specifičtí. Jednak byli prakticky na Floridě osamoceni, hlavním specifikem však byly jejich texty. Naprostá většina jich totiž pojednávala o sexu. A ještě k tomu psaná bez jakékoliv autocenzury tou nejhrubší slangovou američtinou. Když hodíte takovýto materiál na desku v nejdemokratičtější zemi neomezených možností, kde včera již znamenalo zítřejší hamburger, teoreticky se ještě nemusí nic dít. Ale: začne-li se vaše deska ještě k tomu dobře prodávat, máte v tu ránu za zadkem (bílým nebo černým, v tomhle případě jsou si Američané výjimečně rovni) Tipper Gore a její frigidní Americké matky. Což je spolek, který chce mimo jiné prosadit věkový limit při prodeji „nemravných“ desek. Nu což, malý bílý Američánek musí být uchráněn od všeho zlého až na věky. A 2 Live Crew byly skutečně velkým soustem. Ještě dneska občas zaslechnete v evropských rádiích jejich písně o šíleně nadrženém černochovi, případně o nebohém Martinezovi, který je sice ve funkci guvernéra mameluk k smíchu opravdovým šikulům, ale to vůbec není na závadu, neboť jeho žena vévodí erotickým hrátkám. Obaly desek pak zase naváděly americké hardcore feministky k preciznímu vybroušení kastračních kindžálů, případně k zakoupení ještě rychleji opakující zbraně. Na obálce alba Sports Weekend jsou všichni tři macatí černoši rozvalení v jedné posteli louskajíce sportovní noviny ze světa rekordů a kuriozit, zatímco tři sličné snědé děvy poulí téměř obnažené zadnice do objektivu v pozici, která napovídá, že na právě čtoucích rapperech vykonávají kuřbu jako vystřiženou z písně půvabů orientální verze Kamasutry…

 

Soudní proces zafungoval v tomto případě přesně podle scénáře. Byť se 2 Live Crew bránili jako lvi masovému zďábelštění jejich osob médii a následnému vyřazení z trhu na index účinným vydáním sólového LP Luke Skyywalkera Banned In The USA opatřeným na obalu přefoceným originálem článku americké ústavy, který stanoví svobodu projevu, jako skupina byli zdecimováni. Během procesu se však v protestech znovu o něco více sjednotila černá rapová komunita. Mimoto si někteří gangsta rappeři uvědomují, že zpívat o ulici, sexu a bouchačkách už jaksi nestačí. První signály přicházejí z L.A. ICE CUBE vydává druhé sólo LP Death Certificate, na jehož obalu stojí v márnici vedle zahalené mrtvoly na přepravním vozíku. Ta mrtvola má na palci u nohy přivázanou jmenovku: Uncle Sam, Strýček Sam. A je to. Jde se do boje. V roce 1991 vydává do té doby úspěšný interpret o rapu o dívčích zadcích a drsných niggaz ICE-T LP O.G.–Original Gangster. Na vlastním labelu (distribuovaném ovšem nadnárodní firmou) s vlastními texty a tracky od svého nejbližšího spolupracovníka DJ Alladina. Album je okamžitě rapovým bestsellerem a zároveň nastiňuje nový trend: Escape from The Killing Fields, původně název písně varující před životem v pouličních partách, se stane heslem nové dekády rapu. Idolem je teď silný homeboy, vzdělaný a čistý od drog, který ovšem každý večer čistí svoji bouchačku. ICE-T se mimo to začal zcela plánovitě orientovat i na bílou rebelující mládež, která v každodenním souboji s policií a státním rasismem stála přirozeně na straně prohrávajících utiskovaných niggaz. Rap, ať už samplovaný, nebo tradičně pojený na ostré kytarové nože, pak poskytl této části bílé mládeže kulturní východisko tam, kde nestačil vzteky téměř šílený politický hardcore sound politických kapel na obou stranách oceánu. Na albu O.G. představuje ICE-T ve známost i projekt BODY COUNT, který zpěvákovi v budoucnu usnadní přístup k bílým posluchačům maximálním možným způsobem.

 

 

NIGGAZ VS. L.A.P.D.

 

LAPD, čili Los Angeleská odrůda policie, je nepříliš ušlechtilý sbor nepříliš ušlechtilých (a musíme to říci – převážně bílých) fízlů pod vedením nepříliš ušlechtilého pána jménem Darryl Gates. Tenhle pán, typický výplod Reaganova drogového tažení – potěru závislosti a černého kšeftu s ní – se při nástupu do funkce rouhal, že zbaví L.A. drog. Samozřejmě se mu to nepovedlo, ale slavným se rozhodně stal. Například jako skvělý znalec lidské anatomie. Když se provalilo, že svým lidem povolil během zatýkání vůči černochům používat mačkání krční tepny (jednání policistů bylo striktně mimo zákon, neboť mačkáním krční tepny lze byť jen podezřelého na místě usmrtit), vysvětloval novinářům s vážnou tváří, že vysoké procento úmrtí zadržených Afroameričanů během výslechů či zadržení následkem poškození krční tepny je způsobeno tím, že černoši ji mají nedostatečně vyvinutou, byl to magor ve službě.

 

3. března 1991 jel domů z diskotéky mírně nametený Afroamík jménem Rodney King. Když za sebou uviděl policejní auto, věren pudu sebezáchovy, dupnul na plyn. Běžné výslechy automobilistů tmavé barvy pleti probíhají totiž v podání LAPD většinou tak, že dotyčný je vytažen z vozu, položen na břicho, ruce jsou mu za zády spoutány speciálními plastikovými pouty a v této poloze je prováděn policisty předběžný výslech. Během něj je dotyčnému často nadáváno do kurev či vyhrožováno likvidací. Rodney na to tedy šlápl. Policisté jej však nakonec zastavili, vytáhli jej z vozu a následovala domluva.       



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter