|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kink (Občasný) - 21.3.2003 > U této básně bych radši nehodnotil použité rýmy ani výrazivo, které je slabší. Za zmínku by snad stál jen jeden rým, a to: úžeh/kůže, jenž využívá nevýraznosti hlásky há.![](http://www.totem.cz/dat/smiles/4.gif)
Co zde budu hodnotit, je obsah:
"Rozvíjím vějíře pastelek své dlaně
Zlomený prsteník kreslí nad obočí"
- No nevím. Vějíř je (vnější) předmět, který se DRŽÍ v ruce. Představím-li si místo vějíře samy rozvinuté prsty jako originálnost a k tomu ještě to, že prsty jsou pastelkami (proč by jinak prsteník kreslil?), nerozumím, proč je právě prsteník zlomený; ne snad z toho důvodu, že by mi nebylo jasné, jak logicky navazuje na "lazaret vzpomínek", ale proto, že zlomená pastelka nekreslí. Ani nad obočí. Ani nikam jinam.![](http://www.totem.cz/dat/smiles/4.gif)
"lazaret vzpomínek Na hedvábném laně
vysuším plátýnka rozmočených očí"
- Rozmočených očí z čeho? Z nějaké bolesti? (Protože lazaret - a ještě k tomu vzpomínek - ji evokuje).
Aha, správně. Teď jsem si přečetl v jedné z tvých reakcí pod tímto dílem něco o kapesníku. Hm. A hedvábné lano je co? Obvaz?
"Až vlasy do štětců zapletu Jak úžeh
barvami zažehneš stínohru mé kůže
Při svíčce zahraješ sonátu pro voskovky
Mým snem tvá ikona září z obrazovky"
- Zdánlivě nenavazuje na předchozí strofu vůbec ničím (prý "o malování" jsi napsala, ale co má společného štětec s pastelkami?- No dobře: voskovky jsou lepší, ale co svíčka? Kromě toho, že tě logicky napadl stejný materiál. Tady se dokonce odvážím hádat, že stínohra, úžeh i zažehnutí tě napadly až potom ).
Ale zářící ikona z obrazovky mě dostala!!!!! Spojil jsem si to s počítačovým významem toho slova, tj. : obrazový znak na stínítku monitoru; každý obrázek má určitý logický vztah k prováděné operaci, a náhle se ocitl zase někde v lazaretu! To mi vzalo dech. A spravilo i celkové mínění o této básni tak, že dávám za 2. ![](http://www.totem.cz/dat/smiles/4.gif)
(I za předpokladu, že jsem si smysl básně do ní vložil sám ).
| Body: 3
| | <reagovat |
|
| TenOfNine (Občasný) - 21.3.2003 > kink> Pokusím se odpovědět na některé tvé poznámky:
Prst je zlomený a znovu srostlý; proč se úraz stal zrovna prsteníku na levé ruce, to je skutečně zvláštní shoda náhod; ale i takovýto "pařátek", na který se už kvůli špatně srostlé zlomenině nedá navléci prstýnek, se může pokoušet něžně dotýkat, aniž by někomu třeba vypíchl oko.
Hedvábné lano může být i nitka z noční košilky. Vklouzneš pod peřinu a zapomeneš na chvíli na všechny bolístky. A jsme u logické návaznosti obou strof. Na nahé hrudi lechtivě zastudí koneček copu. Sled obrazů probíhal následovně: kůže, úžeh, barvy, stínohra, voskovky, svíčka.
Jen tvou zmínku o lazaretu ikon nechápu, leda že by obrázky byly vyhozeny do virtuálního počítačového odpadkového koše. Tak jsi to myslel?
Každopádně mnohokrát děkuji za hloubkový ponor.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hermit (Občasný) - 23.4.2003 > Míčovinu neznám, to je na mě moc prostý. :o)
Jinak, ano, že bych se zaměřil na .... však - vezmi si, jak by to znělo: Tvá Desátá Symfonie...!!
Vážná tvorba je dycinky chůze po tenkým ledě dobovýho pojetí vážnosti...;-)
| | | <reagovat |
|
|