Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Festival Májový svět proběhne v září v Sedlčanech
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 26.8.2016 (00:47:10)
Zdravím všechny,
dovolte prosím pozvání tentokrát do Sedlčan na programy festivalu Májový svět. Níže posílám soupis pořadů, který sepsala Alena Budková z Místní knihovny v Sedlčanech, organizátora místních akcí.

Celostátní festival Májový svět, jehož programy naleznete na internetu na adrese www.majovysvet.cz, vyslal do světa čarodějnici Zubejdu. Do městské knihovny v Sedlčanech přiletí po žních a stráví s tamními dětmi celé září a začátek října. Na návštěvu Zubejdy jsou v knihovně náležitě připraveni a připravili si pro ni celou řadu zajímavých programů, v nichž bude hrát jednu z hlavních rolí.

Hajánek je program, který se v knihovně koná pravidelně každou středu od 17 hodin. Jde o podvečerní čtení, které je zaměřené např. na obry, trpaslíky, vodníky, hudební nástroje apod. Zářijoví středeční Hajánci se Zubejdou nabídnou napínavé čtení pro rodiny s menšími dětmi, plné pohádek a příběhů, v nichž se kouzlí, čaruje a zaklíná. Tentokrát to bude Malá čarodějnice od Ottfrieda Preusslera, Tři malé čarodějky od Georgie Adamsové a Emily Bolamové a Největší poklad od Arcadie Lobata.

V pondělí 12.9. od 10 hodin se budou ve výtvarní dílně knihovny míchat Zubejdiny čarodějné lektvary. Do lektvarů na bolavé klouby, zkažené zoubky, ale i do těch pro dobré počasí a veselou náladu patří, věřte nevěřte, rýže, písek, kamínky, klacíky a třeba i šišky. Záleží samozřejmě na barvě lektvaru, takže lektvary budou díky potravinářským barvivům červené, zelené, modré a žluté. Společně s dětmi a jejich doprovodem vymyslí zdejší organizátoři i další způsoby využití čarodějných lektvarů a jejich originální složení. Zubejda coby hlavní čarodějnice bude na vše dohlížet a protože je to čarodějnice s prořízlou pusou, tak také určitě veškeré dění okomentuje.

Čarodějnice Zubejda má i sportovní talent, možná netušený a skrytý, ale určitě se naplno projeví na hřišti při jedinečném fotbalovém utkání. Fotbálek aneb Loučení s létem je velké sportovní klání, při kterém se utká tým dětí s týmem spisovatelů, ilustrátorů a nakladatelů. Děti to také nejsou ledajaké, jsou čtenáři knihovny a celý rok soutěžily v dlouhodobé čtenářské soutěži Čtenářská liga. Zubejda se do hry zapojí, ale jako správná čarodějnice zatím dopředu nechce prozradit, za koho bude „kopat“, komu hodlá fandit a jestli užije i své čarodějnické schopnosti… Přijďte v sobotu 17. září do 13 hodin fandit a nechte se překvapit Zubejdinými kousky.

Zubejda v akci (v pondělí 19.9. od 10 hodin) je program určený rodinám s menšími dětmi. Motivy čarodějnických pohádek, společné čarování, létání na koštěti, vymýšlení zaklínadel bude proloženo zpěvem, hrou na hudební nástroje a veselými scénkami.

Zubejda bude fušovat v sedlčanské knihovně během září opravdu do všeho, takže nebude chybět tentýž den od 16 hodin ani při ukázkovém programu klubu Literární prádelna. V klubu se propírá tvořivé hraní, psaní, povídání, čtení a vyprávění. Zubejda bude námětem pro různé hry a zapojí všechny návštěvníky, zvědavce a zájemce. Přihlásit se mohou děti starší šesti let, ale podívat a vyzkoušet si různé hry a techniky mohou mladší i starší.

Při Hejbánkách (pondělí 26.9. od 10 hodin) je nutné se „hejbat“. A to nejen menší děti, pro které bude cvičení určeno, ale i pro jejich rodiče. Spolu s aktivní účastí, pomocí a komentáři Zubejdy čeká na nejmladší účastníky programu podlézání, přelézání a zdolávání nejrůznějších nástrah, jakýmu jsou například lana a obruče. Zubejda prověří správné házení, chytání, koulení a kutálení míčů a na závěr prověří celkové pohybové dovednosti při tanci. Čarodějnické tance bývají překvapivé, dost divoké a odvážné, takže je potřeba se na Zubejdu pořádně připravit a dobře se vyspat…

Retro je letos v módě a především je tématem letošního Týdne knihoven. Zubejda se Týdne knihoven zúčastní těsně před svým odletem o město dál (4. a 5. října od 13:15 hodin), než poputuje o město dál. Užije si tak především s dětmi z družin sedlčanských základních škol Retro čarodějnické pohádky. Outfit bude čarodějnický a retro. Jde jen o to, o kolik století se v knihovně dokážou vrátit zpět. Pohádky a příběhy se Zubejdou budou pojaty formou scénického čtení, které bude proloženo přiměřenými aktivitami.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter