Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O konci Totemů a
Autor: Uličník (Občasný) - publikováno 17.11.2021 (00:41:34)
O stavu současné české poezie.

Současnou naší poezii dělíme nejčastěji na mainstreamovou a nezávislou. Poezii tzv. hlavního proudu však v žádném případě nemůžeme nazvat poezií komerční. Básníka, který by se uživil čistě psaním básní, v dnešním Česku nenajdete. Pro naše mainstreamové básníky se tak začíná opět vžívat spíše termín nomenklaturní básníci. Jejich napojení na statní dotační a grantovou nomenklaturu, totiž vede ke skutečnosti, že z básníků se stávají více a více členové odborných neziskovek, teoretici, kritikové a pitvači. Na jedno slovo básně, pak padnou stohy stran rozborů a kritik. Básně se dusí pod tíhou této hmoty.

Naštěstí tu máme stále ještě nezávislou tvorbu. Zatím!
Naše nezávislá tvorba je silná nejen kvantitou, ale vzhledem k výše uvedenému si nic nezadá s kvalitou básníků nomenklaturních. Ba naopak v mnohém je předčí. Rozmanitost tvorby, od vtipálků, rýmovačů, říkankářů, blouznivců, bláznů i těch co je diagnostikují, venkovských filosofů či kavárenských Pražáků se zvednutými malíčky, až po básníky vyjadřujícími se mlčením. Nalezneme tu i potenciál budoucí kvality.
Tuto tvorbu můžeme stále ještě sledovat na serverech jako Totem, či Písmák. Zatím!

Servery na nichž vyrostlo mnoho současných nomenklaturních básníků jsou však s dechem u konce.
Na Totemu to vidíme nejlépe. Ptáme se proč? No jedním z důvodů může být i to, že konec si přejí právě zakladatelé těchto serverů. Možná cítí odpovědnost, za současnou inflaci básníků a atomizaci kvality. Za současný prostor hlavního proudu, který spíše než dílnu, připomíná pitevnu.
Je však dobře si uvědomit rozdílnou situaci v době zakládání a současnosti. V devadesátých letech minulého století probíhalo velice pomalu zaplňování prostoru uvolněného „básníky rudého práva“. Bylo třeba básníky povzbuzovat k tvorbě i publikování.
Dnes se těm, kteří již v básnickém prostoru jsou, zdá naopak prostor přeplněný. Cítí potřebu tvorbu naopak regulovat. Zdá se jim příliš vyřčeného, ale málo přečteného. A tento pocit otřásá celým básnický prostorem.

Je tedy neprosto jisté, že servery umožňující snadno se státi básníkem či spisovatelem, musí zaniknout. Otázkou je, zda si pak nezávislá básnická tvorba dokáže vytvořit jiný prostor či jinou formu komunikace.
Ta nomenklaturní to dokáže zcela jistě, jenže ta už zajímá jen dotační úředníky.


Slibuji, že toto mé zabloudění do přízemní pitevny, vykoupím stovkou těch nejbláznivějších básních sebraných holubům na střeše.


Poznámky k tomuto příspěvku
Uličník (Občasný) - 17.11.2021 > a článek už tady nejde ani upravit a opravit, tak to je konec
<reagovat 
Čtenář - 17.11.2021 > Tento nesmolily krupicovou kaši ani naše babičky. Myluju totem.
<reagovat 
Čtenář - 18.11.2021 > Přesně takto si představuji nomenklaturního básníka. Blbost zahalená maskou performance.
Otravnému blbci každý uhne, předpokládáš?
Já nejsem každý. Já kopu blbce do prdele, až mi poserou mou botu.
<reagovat 
PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 17.11.2021 >

Bohuňo, Matrix se vážně rozpadá ... ty publikuješ????

Mně vždycky fascinovalo, co dokáže trápit esesácké duše NWO.
Poezie.
To je neskutečný, já jsem nevěděla, že si někdo vůbec myslel, že dá něčím takovým živit.
I u malířství je to strašně naivní, ale u poezie???

Doteď jsem na Staroměstským náměstí budila české pány a napravovala spirit Prahy, tedy psychicky samozřejmě, jezdit tam nebudu ... hrozně toxický mimochodem, fuj to je něco ... ta křivda 400 let stará bóže..
A nakonec takový šok - Bohuňa publikuje, vylejvá si esesácký srdíčko a pláče nad poezií.


<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 18.11.2021 > PřilítliMimozemšťani> 

To buzení českých pánů mělo dosah a má. Usazuje se duch a klestí si místo.
Díky probuzeným národním spiritům se mi dnes povedl zázrak a prozření, kdybych na tom nepracovala takovou dobu, nic bych z toho neměla a ještě blbě skončila.
V určitých chvílích se prostě sluší a patří strašit na Staroměstském náměstí.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter