Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Putování jedním městem
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 11.2.2022 (11:17:44)
Jdu dále, připadám si jako chodec všech chodců, pěšák s číslem nula. Oslovují mě tramvaje, auta, cyklisté. Jedna z procházejících žen dámskou volenkou nabízí valčík mezi tramvajemi. S díky odmítám a sleduji její bezchybné vystoupení. Z dálky posílá vzdušný polibek, poté odtančí. V dáli zaštěká pes a celé město se rozzáří tisícem zvířecích zvuků, připomíná Vánoce ulicemi ověšenými jejich hlasy, nejvíce zaznívají psí a kočičí. Ze vzdálených končin doléhají další, dokonce z exotických zemí. Čas se na chvíli zastaví prolnutím zvuků města, ulic, domů, světa. Na obloze spatřím obrovskou loď, jež zvířata a zvuky ochraňuje. Pojď, šeptá, nabízím ti prohlídku. Jsem muzeum tady a teď. Nemohu si takovou krásu dovolit, šeptám zmatený a, nehnutě, s rozpřaženýma rukama, zdravím. Z útrob se kdosi vykloní, zdraví, nepoznávám ho, nepoznávám nikoho, ani loď. Asi to má být tajemství, říkám nahlas a odcházím.
Z oblohy se snáší obrovský padák s malou postavou. Ta mává, cosi posunkuje. Ve stejném okamžiku pokrývá město látka, která se vlastními silami trhá na tisíce kousků. Každý obsahuje jeden paprsek. Všechny naráz spěchají k obdarovaným. Město se stává jejich útočištěm. Obohacených pouze paprsky? Nebo paprsky, v jejichž středu se ukrývá láska? Pak by se tedy celé město změnilo v Město lásky. Pohlédnu na svůj kousek, hledám zář, zatím ji nenacházím, pokračuji dále, budeš muset více hledat, šeptám, jít do hloubky, nasaď srdce, křičím, v dáli zní zvony... Cítím zazvonění v hrudi a vím, že jsem našel.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 13.2.2022 >

V jednotlivostech bych se ztratil,..., ale ..jako celek je to poezie:)


Doporučil 
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 14.2.2022 > Za slovo "poezie" děkuji, byl to můj takový sen, úmysl nebo jak vše pojmenovat, pořád jsem do textu zasahoval, mj., rozdělil jsem jej do dílů kvůli rozsahu, v minulosti se mi to osvědčilo také po technické stránce.
Měj se hezky, mj.2, dnes povídka konci. Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter