Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 16.6.
Zbyněk
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dvanáct dní na moři
Autor: Ripper (Občasný) - publikováno 19.11.2003 (14:00:12)


 Ripper (Občasný) - 21.11.2003 > m.ilk> Já nepíšu každý den, do znečné míry nejsem básník spontání a do svých básní nedávám ani zdaleka ze sebe všechno. Tvořím v "návalu inspirace", trvající většinou několik dní. To hlavní, co chci říct ale je, že u mě je důležitý základní koncept, "program" (po sléze jeho provedení) - zrodí se mnohem dříve než samotné verše. Možná právě to je ta již zmíněná "samoúčelnost". S trochou nadsázky by se dalo říct, že jsem konceptuální básník, přičemž nepochopí-li čtenář onen koncept (kontext) nemůže ani pochopit smysl těch "braků", které píšu. S programem Dekadence 2. jsem Tě již seznámil a nechce se mi v tom dokola hrabat. Prvotní bylo roznodnutí napsat několik básní o tom a tom... napsat sbírku na to danné témá, s předem danným programem, proto se jednotlivé básňe z téže sbírky, mohou jevit stále o tomtéž, a také tomu tak do jisté míry skutečně je. Kdybys ale srovnala mé básně z jiných dvou kolekcí, které jsem na Totemu publikoval, seznala bys, že to tak stereotypní není. Pokud jde o hledání "něčeho nového", chtěl bych, abys mi tedy předložila seznam literatury, autorů (i z Totemu), kteří by psali v podobném duchu a kteří by používali podobné metody. Nazávěr bych chtěl říct, že máš samozřejmě pravdu, že reklamní slogany jsou pro mě důležitý, často je (zne)užívám - fascinují mě jak po stránce etické tak estetické - navíc představují výrazný fenomén postmoderny. V Dekadenci2. jsem však zdaleka nepoužíval jen slogany - jen několika málo veršíků jsem autorem já sám - většinou jde o jakési literární koláže různě pospojavaných jak sloganů z reklam tak třeba novinových tytulků, výseků článků z podprůměrných časopisů od bulváru až po pornografii (ona Tebou tak kritizovaná poslední strofa básně "Budoucnost je v Africe"). Báseň "Neděle" je z 99% složená z citátů "hvězd" uveřejněných v časopisu POP (nebo SPY?). Jsou to koláže, ne plagiáty - některé jsou míň, některé méně povedené. Každopádně se jedná o literární experiment! poznámka: Z Dekadence2. již jsem všechno, co jsem publikovat chtěl, publikoval. Tedy "již nikdy více."
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Ripper
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter