Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 16.6.
Zbyněk
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dvanáct dní na moři
Autor: Ripper (Občasný) - publikováno 19.11.2003 (14:00:12)


 Ripper (Občasný) - 26.11.2003 > Emmet_RAY> Proč zrovna název Dekadence2? To už jsem se pokoušel vysvětlit m.ilk u básně "Budoucnost je v africe.", takže se kdyžtak koukni tam. Nicméně, v létě jsem si napsal k této kolekci něco jako takový "úvod". Je to na několik stránek, proto Ti posílám jen několik "výseků", které snad dostatečně objasňují volbu tohoto názvu. Předem se omlouvám za případné pravopisné nedostatky.

"....Jestliže tedy absencí norem je charakterizováno barbarství, znamená to, že naše Euroamerická civilizace, založena před staletími na hodnotách antiky, křesťanství a judaismu se nevyhnutelně řítí do období svého úpadku. Úhlavní otázka pro soudobého básníka tedy zní: Jakým způsobem se s touto situací, jež se stala naší každodenní osobní zkušeností, vypořádat v uměleckém díle?
Má vůbec smysl psát verše, hledat pro svět i pro sebe naději v uspěchané době, čím dál tím méně ochotné zabývat se něčím, co přirozeně vyžaduje čas, soustředěnost a empatii? Má vůbec smysl básněmi snažit se ovlivňovat neblahý chod dějin, když zoufalý hlas našich srdcí neustále jen naráží na nepropustnou zeď nezájmu a tzv. neviditelná ruka trhu je rukou cenzora, sítem,jimž nepropadne nic, co by se nedalo se ziskem prodat? Dekadence 2. si neklade žádné vysoké cíle, utopisticky neagituje za boj ve jménu jakéhosi nového, kvalitativně lepšího světa. Neustanovuje dokonce ani žádný striktně závazný literární program."

"Dekadence 2., nevycházející z filozofie A. Schopenhauera ani F. Nietzscheho, má na první pohled s dekadencí konce 19. století jen málo společného. Dekadence 2. není ani tak úpadkovou literaturou jako spíše literaturou úpadku společnosti a jejich hodnot. Pocity únavy, přesycenosti, znechucení, osamocení, izolace, bezvýchodnosti a mravního úpadku jsou důležitým podnětem k psaní, námětem, neviditelným obsahem, který lze jen tušit mezi řádky. Stejně tak sobectví, soustředěnost na vlastní osobu je skrytým obsahem."

"Jestliže dekadence 19. století se pohrdavě stavěla k dobové měšťanské kultuře a k jejím tradicím tím, že s provokativní oblibou sahala k tabuizovaným tématům, Dekadence 2. se kriticky staví proti současné spotřební společnosti, jejích hodnotám, hrdinům a iluzím tím, že zdánlivě přistupuje na stejná pravidla hry, nebrání se využít všech jejich obdivovaných i nenáviděných atributů, ztotožňuje se s nimi, ztotožňuje se s anonymním davem žijícím v odcizení velkých měst vyspělého světa 21. století, obouvá verše do produktů světových obuvnických značek, tak aby se staly kritickými nositeli nejaktuálnějších módních trendů."
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Ripper
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter