Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.7.
Jakub
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Písemná tvorba výboru členské samosprávy:-)
Autor: BlueSky (Občasný) - publikováno 24.11.2003 (00:58:47)


čmelák (Občasný) - 27.11.2003 > quentinbubakoff>
Donutil jsi mě k reakci. Nebudu míchat všechno dohromady, jak to děláš ty, ale pokusím se rozčlenit Tvé námitky do několika bodů.
1/ Alkohol a flákačství - No jistěže pijí a je to snad div v tak vychlastaném národě jako je ten náš národ český? není to omluva, ale zároveň to nemůže být výčitkou. v tak extrémní životní situaci je opravdu velmi těžké zanechat čistou hlavu. Přinejmenším první večer, kdy se octnou na ulici a ještě na ní žít neumějí. Každého napadne "půjdu na pár a pak budu jezdit trmavají". Ale ono se stane, že je oberou v noční tramvaji o doklady; tak nemohou pracovat a to nejméně 2-3 měsíce (to proto, že vyřízení matričních dokladů nutných k OP trvá jeden a samotná Op druhý; nehledě nato, že prostředky které k tomu mají jsou mizivé nemluvě o tom než se dostanou do naší poradny, kde jim pomáháme tyto doklady řešit - možná tě překvapí jak nízká je částka kterou Magistrát naši poradu dotuje: 200 000 ročně - no není to levné, když naší poradnou projde cca 100 lidí denně!). Ovšem nepopírám, že se bezdomovce beneficianty neokrádají hlavně staroši. Tedy shrnuji: Alkohol není příčinou, ale důsledkem života v bezdomoví (a opravdu si uvědom co pro tebe nyní tvůj domov znamená a co by znamenalo ho ztratit).
Na to navazuje další téma: to, že se bezdomovci ze své situace snadno nedostávají. Moje teze zní, že bezdomák je člověk který se nenaučil určitým sociálním návykům a to zejména ve vztahové oblasti (a to umí dnes pravda málo lidí - viz statistiky rozvodovosti). A stejně jako třeba já mám problémy s játry a budu s tím chodit celý život k doktorovi, tak pro takového člověka je důležité, že kdykoliv má nějaký svůj problém může se obrátit na někoho kdo mu v jeho situaci pomůže.
2/ Šťastní > Spíše ne, ale o tom tě přesvědčovat nebudu. Ale jak se říká: „člověk je přizpůsobivý jak krysa“, akorát si to nedokáže představit. Tedy bezdomovci samozřejmě prožívají šťastné a nešťastné chvíle na svojí úrovni. Ale tvrdit, že jsou spokojení je přinejmenším hloupé.
3/ Somrování - asi tě to překvapí, ale 68% somráků přijíždí DENNĚ z venkova do Prahy "za prací". V místě svého bydliště pobírají soc. dávky a tady si velice služně vydělávají. Vyhláška Magistrátu, která žebrání v hl. městě upravuje, je koncipována tak pitomě, že se jí smějí úplně všichni a chudáci policajti jsou vůči somrákům bezradní.
4/ svobodní - ano jsou i takový, kteří to přijali jako svůj livestyle. my socky jim říkáme trampíci. přes léto žijí na venkově ve stanech, nebo se občas vloupají do nějaké rekreační chaty, ale tam jen přebývají, zpravidla nic nekradou. Ti sami svou situaci interpretují jako že jsou svobodní. Pak existují ještě jedni, kteří mají podobnou interpretaci a to jsou somrpunks - mladí punkáči s krabicí vína na Florenci. To jsou dvě výrazné skupiny, kteří si na zdůrazňovaní své svobody na ulici potrpí. Samozřejmě že kdejaký bezdomovec ti řekne, že si přijde svobodný - ono je totiž těžké přiznat, že jsi otrokem a jedno ze základních pravidel psychologických zní, že je jednodušší lhát sám sobě, než ostatním.
5/ závěr - myslím, že tvůj názor je zaujatý hlavně touto a nejinou skutečností: Totiž, že většinu bezdomovců bys od lidí bydlících nerozpoznal, tedy rozpoznáš jen ty, kteří jsou okázalí, rigorózní bezdomovci. To je podle mne základní problematičnost tvého názoru. Proto Tě rád i všechny ostatní zvu na konferenci V PRAZE DOMA BEZ DOMOVA, která se uskuteční v Pondělí 1.12.2003 od 8:00 - 22:00 v Malostranské besedě. Program konference je na www.mcssp.cz
S pozdravem čmelák



<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli čmelák
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter