Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Před ní z kolekce Rána a večery
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 23.1.2004 (11:07:03)
další ve sbírce>
 
                 Stojím a v úžasu dívám se: 
                 Ta žena z obrazu…!
                 Soucit z ní nakročen jemně zeleným světlem
                 Ty zatím ztratil ses kdesi v ztemnělém prostoru…
                 Chvíli tu ještě zůstanu…


Poznámky k tomuto příspěvku
Mira (Občasný) - 23.1.2004 > znám to, znám...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 23.1.2004 > Mira> ...
<reagovat 
noa (Občasný) - 23.1.2004 > krásné
a ten obraz na tebe vážně tak působí?????????????
Body: 5
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 23.1.2004 > noa> Tento obraz (thangka) je "jen" k dokreslení.
Dal se vybrat jiný, ale jde o působení. Ano, na mne tak působí...
Šlo by to rozvádět, ale plocha básně je omezena, tak jen náznakem. Samozřejmě, že by bylo možná lepší nechat jen báseň, ať má každý svůj snivý prostor. Tentokrát je tu "doplněk" i názorným obrazem... Vyjimečně...
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 26.1.2004 > S doprovodem i bez něj...
Body: 5
<reagovat 
Lei (Občasný) - 23.1.2004 > Jé, ta je ale vošklivá, skoro jako ten strážce světový (už jsem zas zapomněl který) strany s modrým ksichtem:-) Ten byl vždycky můj oblíbenej, a když jsem ho v ňákym chrámu nenašel, byl jsem mooc smutnej:-) P.S. fakt je to žena?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Lei, každý hold z obrazu chápe něco jiného. Ty, jak vidno, tělesnou krásu. Ale to není autorsky mé dílo.
Má je jen báseň. K příspěvku nepíšeš nic. No, každý hodnotí něco jiného a také: někdo máme obličej či tvář, pro někoho je to třeba ksicht. Ještěže je tu možnost výběru... Hmmm, orientalista :-))
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 26.1.2004 > Lin Xie Ti> Jsi nějaká zapšklá, ne? Možná by to chtělo nebrat to tak vážně, vřele tento přístup doporučuji. Obzvláště tvůj oblíbený Chan Šan by k tomu měl jistě co říci (jo, a bacha na ty nepatřičný pomlčky mezi příjmením a jménem). Ale díky, žes mi vysvětlila, že thangka není tvůj výtvor, už jsem si začínal myslet, že tak podivnou zelenou ženu jsi vytvořila ty:-)
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Díky za doporučení. Ber nebo neber vážně co chceš, ale naraď mi, co mám dělat. :-))
Že bys zapšklost cítil telepaticky... no to teda nevím.
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 26.1.2004 > Lin Xie Ti> 

Tu zapšklost vidím z toho, jak reaguješ na triviální žertovnou poznámku hlubokomyslnýma řečma zpochybňujícíma moje morální kvality (vnímání krásy, použitý lexikum). Orientalisti by se asi navíc všichni měli důstojně vznášet v obláčcích čajových vůní a mluvit zásadně decentně, že. Ještě že žádný takový neznám.

Dělěj si co chceš, bylo to jen doporučení, aby příště zas nedošlo k omylu, resp. nepochopení úrovně dialogu.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> No, tak mám pocit, že už vím, kdo je tu zapšklý. Hodnocení píšeš hezká. Tvé morální kvality zpochybňovat rozhodně nechci, neznám tě a i kdyby, tohle tedy nemám zapotřebí....
Nemluvíš k mému dílu, tak se dá těžko o něčem diskutovat.
Úroveň dialogu je taková, jakou ji diskutující nastavují... nebo ne?
Orientalistů si vážím, nevím kde jsi vzal, že ne...
Má poznámka "orientalista" byla ke tvému výrazivu jako "ksicht" apod.
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 26.1.2004 > Lin Xie Ti> 

No, asi je zbytečný se takhle handrkovat. Jedniný, co mi prostě vadilo, bylo to, že jsem ze srandy napsal něco na adresu toho obrázku, a dostal jsem od tebe poučení, že její krása spočívá v něčem jiným, a že používám nevhodná slova (jestli máš pocit, že neumím používat jiný, podívej se na mé příspěvky).


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Jakého se ti dostalo ode mne ponaučení? Bylo jen řečeno, čím je pro mne ten obraz. Ty jsi řekl své a svým způsobem. Nebylo řečeno, že používáš jen nevhodná slova.
Ano, handrkujeme se nesmyslně.
K mému dílku jsi nenapsal ani čárku, tak to nechme být. Debata o obraze už mne opravdu nebaví.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 26.1.2004 >

Dobrá, k básni napíšu aspoň čárku, a předesílám, že to nebude ovliněné tím handrkováním výše. Nevyjadřoval jsem se, neb na mně působí neutrálním dojmem, totiž nezdá se mi ničím konkrétním špatná, ale nic mi v zásadě nesděluje, neimponujíc mi ani formou. Některé tvé básně se mi líbily (a taky jsem je ohodnotil), avšak často z nich mám podobný pocit jako z překladů čínské poezie, tj. nevýraznost, rozvolnění. Samozřejmě, jen můj názor. Asi je to na mně v češtině moc krátké, zatím jediní, kdo mě byli schopeni zaujmout a něco mi sdělit v básni o čtyřech řádcích, byli někteří čínští autoři.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.1.2004 > Lei> Díky za názor na báseň.
Nebudu mluvit o něm - máš na něj svaté právo - ale o termínech tebou použitých. "Neutrální dojem" je nesmyslný výraz. Dojem může být mdlý, jak se říká "málo výrazný", ale neutrální? To je jak neutrální myšlenka, neutrální pocit - co to je???
Mé básně nejsou přímo ovlivněny poetikou žádného čínského autora. Nepíšu v čtyřverších, ale pětiverším, resp. 4 verše a samostatná (většinou) pointa.
Klasická čínská báseň "š´" používála (pokud vím) čtyřverší či osmiverší.
Mojí přirozeností projevu je experiment a samostatnost. Nepíšu dle vzoru někoho jiného.
Je možné, že vyznění není silné. Mne to ale netrápí.
Ohledně tvých textů snad jinde.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 26.1.2004 >

Jo, neutrální jsem myslel "mdlý", ale přišlo mi to nějak politicky korektnější:-)

 

Čím píšeš je zřejmé, a jen jsem přirovnával, když jsem psal, jak na mně působí, nemyslel jsem tím inspiraci.

 

Že vyznění není silné, jsem nepsal proto, že by ses tím měla trápit, pouze jako můj dojem, nakonec evidetně pro jiné čtenáře je silné dost.


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 26.1.2004 > pohoda...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 4.3.2004 > ****************
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 (19) 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 70 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 91 92 93
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter