Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 14.6.
Roland
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Noční probuzení
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 28.7.2004 (19:56:06), v časopise 29.7.2004

náhle odpojený od přístrojů

zaslechl ještě kopyta

ale už nepoznal jezdce

 

z ulice vůně vlhké konírny

záclona mělce dýchá

jako by někdo odešel oknem

 

snad nechal vzkaz

vrypy pod omítkou

hledej zazděné kosti svědků

 

je to jako hrát šipkovanou

s mrtvými



Poznámky k tomuto příspěvku
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.8.2004 > quentinbubakoff> bože, na Tróju a za 160?? To jsou čtyři klidné hodiny v hospodě.. ale ty se nepoučíš, na novou verzi Fanfána Tulipána nebo Krále Artuše s K.Kneightliovou určitě poletíš jak ďas a ještě s pytlem pocornu;-)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.8.2004 > ariel> určité druhy filmů si halt vychutnáš jen na gigaplátně s ultrahyper suroundem.....:) to se nedá svítit....
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 5.8.2004 > Emmet_RAY> depak emmete, sem poučen....teď fakt nevim, co by mě v nejbližší době zlákalo...:))) jedině až zfilmujou můj román...;-))kurva, ta promoušn je dřina, sorry kelly:))
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > quentinbubakoff> Třeba Tróju...
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 9.8.2004 > pochopil bych, že záclona může měkce dýchat, ale mělce?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.8.2004 > Petr Vaněk> "dýchání mělké, povrchní"... zeptej se prosím nějakého lékaře, on ti to rád vysvětlí
panebože, lidi, co to s vámi je???
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 9.8.2004 >

se mnou absolutně nic

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.8.2004 > Petr Vaněk> something`s wrong with the world today
I don`t know what it is
something`s wrong with my eyes...
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 31.7.2004 > já mám spíš jinej problém, já se obávám literárního pohrávání si se smrtí... ale třeba se mýlím, jeden nikdy neví, proto nechci vůbec hodnotit...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > MiKa> neboj, je to jen literární pohrávání - ta chvíle, kdy se najednou vzbudíš uprostřed noci a nevíš, co je sen a co skutečnost, jestli jsi naživu úplně nebo napůl, možná tě napadne, jaké to jednou bude neprobudit se vůbec...
ale jasněže o smrti vím vlastně prd ;o))) ale zas kdo o ní - jakožto o fenoménu - občas nepřemýšlí...
<reagovat 
 surel (Občasný) - 21.8.2004 > Kelly> s křížekem po funuse, to už teďka můžu říci klidněji, nejdřív sem chtěl soustrastit. Opravdu pěkné, jak sem si to tady po delší době pročítal, musím uznat, jo, trefilases. Ty diskutované vrypy by nemusely být pod, ale třeba do - jestli to teda nemění význam, já to četl jako "do" a takovej sem tomu i dával význam. No chtěl sem něco říct, tak sem řekl. Pěkně.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář anonymus - 25.8.2004 > To je zvláštní, podpořil jsem Felipeho v kritice posledního dvojverší a obojí zmizelo. Že by cenzura, i dnes!??? :-)))
<reagovat 
čtenář anonymus - 25.8.2004 > Omlouvám se, už jsem to našel, netušil jsem, že to má tolik stran :)
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 29.7.2004 > Trojité haiku, řekl bych. Každá "sloka" je samostatně životaschopná, poslední dvojverší úplně zbytečné...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > Felipe> možná jsou životaschopné samy o sobě, ale zřejmě existuje nějaký důvod, proč jsou tu spolu - třeba je tím důvodem právě to "zbytečné" dvojverší? ;o)))
dík za názor, tenhle pohled by mě asi nenapadl :o)
<reagovat 
 čtenář anonymus - 24.8.2004 > Kelly> Souhlasím s Felipem, zajímavá báseň, ale to poslední dvojverší to úplně shazuje. Něco podobnýho zpíval Víťa Vávra, ne? "Hráli jsme šipkovanou, vždyť to znáš..."
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.8.2004 > čtenář> Milý anonymouši, to je teda pěkná míčovina, plést sem Vávru :o))

Šipkovanou jsem si nevymyslela podle nějakýho songu, tak ubohá zas nejsem ;o) Je to regulérní název dětské hry, aspoň teda u nás dole na Jihu (jinde tomu říkají též stopovaná), a já ji nebudu přejmenovávat jen proto, že Víťa jednou stvořil nějaký pofidérní slovo do svýho textu.
Pro mě slovo šipkovaná nikdy nemělo hanlivý nebo trapný přídech, tudíž nemůže nic shazovat. Problém je tedy v asociacích, prožitcích a konotacích, které jsou evidentně rozdílné u tebe jako čtenáře a u mě jako u autora... ;o)))

Každopádně děkuju za názor. Přemýšlím, jestli je to chyba autora, když si dovolí v básni použít takovéto "krajové výrazivo", které může nezasvěceným připadat směšné či trapné či bůhvíjaké... Já myslím, že je třeba to riziko podstoupit, co myslíš ty?
<reagovat 
anae (Občasný) - 26.8.2004 >

 .... já si jezdce pořádně prohlídnu (když to jde!) ....za atmosféru jak ze Sedmi statečných


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.8.2004 > anae> jojo, také provádím zevrubnou prohlídku, lze-li ;o))
<reagovat 
surel (Občasný) - 26.8.2004 >
<reagovat 
Bebitka (Občasný) - 27.8.2004 > aj, ten mělký dech a kosti-vzkazy-svědci... to je jak apokalyptický obraz řekněme od Bosche, kdyby takový maloval, ale třeba jo, cojávim... šikovná holka, taková vykreslená, ta kelly ;-)
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.8.2004 > Bebitka> jeden Bosh-puzzle mi hnije už nějakou dobu skládlej na skříni, aby ho kočičky neroztahaly po bytě, ale nějak nejsem schopná slepit ho v trvalý visací obraz ;o) dík
<reagovat 
 Bebitka (Občasný) - 27.8.2004 > Kelly> ale seš, určo, to zvládneš :) kočky do skříně, puzzlíky ze skříně, do ruky lepidlo a na zem kus kartónu... a voalá! ;-)
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 1.9.2004 > viz Ouvej, první strofa super, závěr zbytečný...
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.9.2004 > mperdik> zbytečný? a čím bys to teda jako ukončil? :o)
<reagovat 
flipmóde (Občasný) - 9.11.2004 >
Body: 1
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 24.11.2004 > horší je, když se chceš probudit... a nejde to
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 9.2.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Jan Urban (Občasný) - 21.4.2005 > Zajímavé. Líbí se mi.
Body: 5
<reagovat 
antikval (Občasný) - 3.6.2005 > Co vy máte všichni s těma koňma? Vy na nich rajtujete, nebo co?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.6.2005 > antikval> nevím, kdo jsou všichni, takže ti nemohu odpovědět... já osobně s koňma nemám nic :o))
<reagovat 
 antikval (Občasný) - 9.6.2005 > Kelly> Myslím, že u Naty jsem krátce před touto tvou básničkou četl taky něco vo komoních, tak jsem si jen tak ulevil. Toho si, prosím, moc nevšímej
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.6.2005 > antikval> Naty taky nejsou všichni ;o)
<reagovat 
 antikval (Občasný) - 9.6.2005 > Kelly> 

Já vím. To byla hyperbola.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.6.2005 > antikval> jo, na Totemu se člověk dopustí lecčehos ;o)
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 1.9.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 13.9.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 5.10.2005 >

 

 

 

Noční po...

 

táhle opojený u přístrojů

zavzdechl těžce klopýtá

ale už nerozepjal jezdce

 

z ulice vůně vlhké konírny

záclona mělce dýchá

jako by někdo opršel oknem

 

snad nechal vzkaz

vstřiky pod omítkou

hledej zazděné zlosti svědků

 

je to jako hrát šipkovanou

s teplými (vodníky)

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.10.2005 > miroslawek> ...luce? ale už nerozepjal jezdce :o)))))))))))))
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 5.10.2005 > Kelly> hůř... do žluta
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.10.2005 > miroslawek> aj sí :o))) takže after many piwo!
<reagovat 
Regio (Občasný) - 3.10.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 17.11.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter