Naty (Občasný,Redaktor) - 27.9.2004 > Jannis> Já tě chápu, ale obám se, že ač je to tu často diskutovaný problém, je a zůstává neřešitelný. Neodpovídám ti teď z pozice redaktora, kterým jsem jen pár dnů. Už jsem se tady k tomu vyjadřovala mnohokrát, a pokaždé stejně. Tohle jsou volně přístupné stránky, které mají umožnit lidem s podobnými zájmy, aby mohli publikovat svá díla, a pokud mají chuť a zájem, vzájemně je komentovat a hodnotit. Není to škola, ani výukový program. Na to, abys mohl od kohokoli požadovat fundovanou kritiku, či obecně platné, nebo odborné ohodnocení, musel by být profesionálním kritikem, nebo mít odborné vzdělání v oboru příslušné rubriky. Úlohou redakce na takto koncipovaných stránkách je především organizační stránka věci. Aby stránky fungovaly v tom smyslu a účelu, pro který byly založeny. Navíc se snaží zviditelnit tyto stránky i mimo rámec internetu. Redaktoři pořádají a zajišťují živá autorská čtení, různá setkání a soutěže, mimo jiné např. i organizaci a programovou náplň Dnů poesie. Tyhle stránky fungují na principu dobrovolnosti jak ze strany redakce, tak ze strany všech ostatních přispěvovatelů, a za ty téměř tři roky, které se tady pohybuju, si troufám tvrdit, že fungují v rámci svých možností velmi dobře.
Máš pravdu v tom, že právě zpětná vazba je obrovská síla Totemu. Totem funguje tak, aby tuto zpětnou vazbu umožnil, ale právě proto, že funguje na principu dobrovolnosti, není v jeho silách ji zaručit.