Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 10.7.
Libuše
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nezvlínání
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 15.11.2004 (14:12:28)

Když jsem se ztratila

v mušlích a sasankách

když jsem se topila

v chaluhách

někde to třesklo

nějaký žebrák natáhl ruce

a tobě jenom

cizí pes  počůral

u auta blatník

 

pohybovala jsem se

jak akvabela

v mazlavém gelu všedna

 

vzlínání necháme na zítra

možná sis říkal, s tím froté hadříkem

kterým jsi leštil svůj krásný blatníček

krásného autíčka

 

pak jsi mě zahlídl, jen koutkem oka

 

„Kde ses mi toulala?“

 

Takhle se ptá

vzlínavý drak?



Poznámky k tomuto příspěvku
HACKMAN (Občasný) - 15.11.2004 > vzdy a vsude je rad ctu :) a nachazim !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 16.11.2004 > ...připojuji se pod Hackmana:-)
Body: 5
<reagovat 
topolino (Občasný) - 15.11.2004 > tak nevím... myslím, že máš takové naléhavější a ucelenější básně, ale snad to tušíš
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 15.11.2004 > topolino> Jasně - každá básňa je sama za sebe - podobná i nepodobná těm ostatním.
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 15.11.2004 > ouvej> Jo jo, jenže ať chceš nebo nechceš, zapadneš brzy do škatulky...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Zviřátko> Milé veverkovité zvířátko, pokud znáš recept, jak nezapadnout do škatulky, budu ráda. Čteš někoho, říkáš si, tohle je halas, tohle je holan, tohle je šiktanc... tohle je sládek, bůh mě chraň - rukopisy prostě existují. Pokud chceš říct, že se opakuji, ano, vím. Ale zrovna tahle série snad ne - ale jsem většinou rozpoznatelná a čitelná. Co s tím? Poradíš?
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> Joj, teď jsme si nerozuměly. Nemyslela jsem to jako útok a nechtěla jsem hodnotit, jestli se opakuješ nebo ne...

Zkusím vysvětlit:

Topolino: "tak nevím... myslím, že máš takové naléhavější a ucelenější básně, ale snad to tušíš"

Ouvej: "Jasně - každá básňa je sama za sebe - podobná i nepodobná těm ostatním"

- jen jsem Ti, vlastně ani nevím proč, chtěla vyložit Topolinův názor;protože jsi psala, že každá báseň je sama za sebe, jen jsem na to odpověděla, že i za tohoto předpokladu se neubráníš srovnávání s celkem, se svým standardem:-)

Omlouvám se za matoucí formulaci:-)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Zviřátko> Nebrala jsem to jako útok. Já sotva mohu pořád dokola vysvětlovat, že vím, že nevystoupím ze svého stínu. Takže: to, co jsem napsala, není ani obhajoba, ani vysvětlení. Prostě konstatování faktu, že vím. Že vím. Topolinova kritika je vágní. Napíše, že mám naléhavější básně. Co to znamená? Jak může tušit, co je v mých očích naléhavější, a co ne? Jasně - předávám to čtenáři -  a jemu se něco může zdát něco míň naléhavé a něco víc. Ale pro mě to není hodnocení. Co je to ucelená báseň? Vždyť jsou to blbosti. Už jsem něco v tom smyslu psala emmetovi. Když mi někdo hodnotí obsah - k čemu to? Záleží na tom, jak se vyspal? Co momentálně poslouchá za muziku? Jestli má hlad nebo ne? Jestli ho zrovna oslovuje ten můj pocit, že jsem až po hlavu zahrabaná a ze země vylézají jen mé prsty? Napsat mi, že to není naléhavé, když já se v té naléhavosti až topím, k čertu s tím....
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 18.11.2004 >

Každýho jinýho bych za hadřík, autíčko a blatníček roznesla na kopytech. Tady mám pocit, že to je funkčně zasazený výrazový prostředek jasně definující situaci, charakter, vztah a vyvolávající pro mne až hmatatelný vjem.

Myslím, že už jsem do tvé dračí série pronikla.


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter