|
U příspěvku:KDEKOLI |
illa (Občasný) - 26.5.2013 > Path Adamski> Děkuji za projevené pochopení textu. |
U příspěvku:Prosíme, kupujte naše sračky.
I. díl |
illa (Občasný) - 22.5.2013 > To je teda něco! Text má ambici být kritickým k neřádstvu okolo nás, k produktům pro produkty, k nekvalitním výrobkům, a sám je takovým výtvorem z nekvalitního materiálu. Hemží se to v něm rozličnými gramatickými chybami, které by snad neudělal ani žák základní školy, takže se to při nejlepší vůli nedá číst. |
U příspěvku:Přese všechno |
illa (Občasný) - 21.5.2013 > Hm, vyznání. Nebo doznání čeho, přiznání k něčemu. Největší sdělení textu je pro mě to, jak autor zachází s jazykem. Leč je mi té mateřštiny líto, jak je lámana v kole, jen aby bylo dosaženo rýmu, jen aby to bylo takové nějaké jiné. - A dále: Nejenže já nevím, neví to ani příruční slovník, co je to natáhnes´ nebo zjímá... spojka na začátku 3. verše druhé sloky se správně píše ačli (podobně jako zdali, nikoli ač-li nebo zda-li).
http://cs.wikisource.org/wiki/Marsyas_%C4%8Dili_na_okraj_literatury/Poeta |
U příspěvku:Výšky pocitů |
illa (Občasný) - 21.5.2013 > Asi máme každý jiné vidění. Já prostě ve špatně použité vazbě a v kontextu tvého textu žádnou hravost nevidím, ať dělám, co dělám, stále vidím jen špatnou vazbu, žádný nonsens. Tedy, nesmysl to je použít špatnou vazbu, ale není to nonsens ve smyslu estetické a stylistické kategorie. A poslední verš že by byl nonsensový závěr? Je mi líto, ale nepřipadá mi, že by tento tvůj kousek byl z těch, které zaujmou především svojí nevšedností, výjímečností a obvykle i zábavností. - Možná že sis naběhl spíš ty, když jsi deklaroval tento text jako limerik. |
U příspěvku:JSI SI? |
illa (Občasný) - 21.5.2013 > benkroft> Děkuji. |
U příspěvku:JSI SI? |
illa (Občasný) - 21.5.2013 > mystikus> Jak myslíš... Znám bohužel příliš mnoho dospělých, kteří by si to měli číst stále dokola, aby konečně pochopili a nezamořovali své texty chybami a neotravovali tak tím i čtenáře. |
U příspěvku:Májová |
illa (Občasný) - 21.5.2013 > mystikus> Inu, jak myslíš; asi máš jiné vnímání. |
U příspěvku:Májová |
illa (Občasný) - 21.5.2013 > čtenář> ... ty jsi ale hračička... |
U příspěvku:Májová |
illa (Občasný) - 21.5.2013 > aaa> Děkuji. |
U příspěvku:Výšky pocitů |
illa (Občasný) - 20.5.2013 > Kdybych si vypůjčila formulku o liteře a duchu zákona, pak bych ji parafrázovala v souvislosti s tvým textem, avizovaným jako limerik asi takto: Pokud jde o literu formy, tedy formální stránku, zejména veršové schéma, pak to by mohlo limeriku odpovídat. Jenomže je tu ještě otázka toho ducha zvolené formy. S tím se bohužel po mém soudu tvůj text míjí, neboť limerik je zábavný poetický útvar (obyčejně i nonsensový). A takovým tvůj text neshledávám.
Dobrým učitelem limeriku je Edward Lear (u nás vyšla knížka jeho limeriků názvem Třesky plesky).
http://cs.wikipedia.org/wiki/Edward_Lear
Ještě k tomu spočinout:
Sloveso znamená: 1. zaujmout nějaké místo a (chvíli) na něm zůstat (to znamená kde, nikoli kam) – např. spočinuli si v náručí; 2. spočinout pohledem, očima na dítěti (tj. opět kde).
Spočinout kam je vazba nesmyslná a v konečném důsledku brzdí plynulost a srozumitelnost textu.
|
U příspěvku:I. |
illa (Občasný) - 20.5.2013 > Proč rezignuješ na psaní velkých písmen u jména a po tečkách? A nebo: proč píšeš tečky, když pak stejně následuje malé písmeno? |
U příspěvku:Nízkopodlažní píseň |
illa (Občasný) - 20.5.2013 > Četla jsem tvůj text už mnohokrát, ale pořád ne a ne se s ním potkat... nerozumím proměně mladé ženy v kohouta, předbíhání stop, ani plovacím blánám, hrabání plevele z dlažby, barevným nitím z černých šatů a mnohému dalšímu... slova zůstávají slovy, která ne a ne vytvořit nějaký, byť podivný, ale i tak srozumitelný, obraz. |
U příspěvku:Už dost, prosím! |
illa (Občasný) - 18.5.2013 > Jedna věc je pocit či schopnost vidět a vnímat děje a jevy vně i uvnitř sebe a druhá věc je jejich ztvárnění v textu. Popravdě řečeno v tom druhém se ti moc nevedlo. Text je klišovitý a ve své podstatě povrchní. Abys mi dobře rozuměla, nehodnotím tvoje postoje (i mě zlobí a roztrpčuje to, co tebe), ale mluvím výhradně o textu, který se mi jeví být na úrovni romanticko proklamativní slohové školní práce. Jakkoli tvůj text není básní, doložím to, co mám na mysli těmto slovy:
„Neštěstí špatných básní je v tom, že neříkají nic, než co je napsáno, neštěstí špatných obrazů je v tom, že v nich není nic, než co je na nich namalováno.“ (Jindřich Chalupecký,
výtvarný a literární teoretik a kritik, esejista, historik umění a překladatel, manžel básnířky a překladatelky Jiřiny Haukové)
|
U příspěvku:JSI SI? |
illa (Občasný) - 18.5.2013 > popleta79> Děkuji. |
U příspěvku:JSI SI? |
illa (Občasný) - 17.5.2013 > Děkuji všem za zastavení, čtení a ohlasy. |
U příspěvku:Citát |
illa (Občasný) - 16.5.2013 > http://www.nabla.cz/obsah/cestina/clanky/sklonovani-osobniho-zajmena-ona.php |
U příspěvku:Porada |
illa (Občasný) - 16.5.2013 > Pak roztrhám je na kusy. |
U příspěvku:Ranní čaj |
illa (Občasný) - 16.5.2013 > Mně ta slova s do- nepřekáží. Vnímám totiž rozdíl mezi rozpustí se bolest z prožité zrady a dorozpustí se bolest s doprožité zrady; ta předpona do- mi napovídá, že jde nikoli o jednorázový prožitek, ale postupné prožívání až ke konečnému vyčištění, odžití, zahojení rány. Text na malé ploše nese v sobě poselství naděje i navzdory břitu nože cinkajícího o podšálku kraj. |
U příspěvku:Záhrobní |
illa (Občasný) - 16.5.2013 > PřÍjdu????
A ještě: ... budu o tě snít... ???
Předložka o se sice pojí se 4. a 6. pádem, ale tady je evidentní, že jde o pád 6., takže by muselo být budu o tobě (ti, ale to se v 6. pádu neužívá) snít, zatímco o tě (tebe) by mohl mít básnický subjekt například strach. |
U příspěvku:Život života |
illa (Občasný) - 16.5.2013 > Zkoušet různé formy může být cesta k sebezdokonalování, cesta k hledání vlastního osobitého výrazu. Jakéhosi tréninku. Leč je třeba formu naplnit obsahem tak, aby z celkového netrčela toliko snaha dostát nějakému "vzorečku". To bývá těžké, a u sestiny zvlášť. Popravdě řečeno, budeš jich asi muset napsat a zahodit ještě mnoho, než bude forma a obsah v souladu, neboť tato z nich není.
„Jen básník přejímající řeholi formálního řádu svobodně a opravdově může obstát v ohňové zkoušce sestiny, aniž podlehne její kompoziční matematice.“
(Josef Brukner, Jiří Filip: Větší poetický slovník)
„Poesie vytvořila poetiku, je měřitelná poetikou, ale rodí se ze svobodné vůle.
Poetika není souborem návodů ani příkazů, ale velmi dokonalým mikrofonem naslouchajícím nepřetržitému růstu trávy.“
(Josef Brukner, Jiří Filip: Větší poetický slovník)
|
U příspěvku:Tam |
illa (Občasný) - 14.5.2013 > Text má hezkou atmosféru, dokáže vyvolat představy krajiny i jejích detailů. Líbí se mi to. |
U příspěvku:Tam |
illa (Občasný) - 14.5.2013 > |
U příspěvku:Dovolená Španělsko 2004 |
illa (Občasný) - 14.5.2013 > Oprav si chyby v této větě: Při další západu slunce byli na pláži lidí již stovky. A v téhle také - je divná stylisticky: Další den těch lidí při západu slunce, bylo více padesát a byl tam i kameraman z místní TV stanice.
Interpunkce: Pokud používáš spojení -a tak- ve smyslu -a proto-, pak před a má být spojka, neboť se nejedná o poměr slučovací. |