Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 30.6.
Šárka
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
skold

Občasný
Na Totemu: 83178x
Napsat zprávu

Má matka mi pověděla, že pro mne koupila loď a krásná vesla, abych byl s Vikingy, stál na přídi, řídil krásnou galéru, vedl ji do přístavu a rozsekal každého, koho potkám.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 3.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Je to v kýbli
skold (Občasný) - 20.5.2010 > nechápu, jak můžeš jednou udělat naprosto úžasnou fotku a podruhé něco takového.
U příspěvku:Masturbating Figurine
skold (Občasný) - 20.5.2010 > Sračka.
U příspěvku:stromy
skold (Občasný) - 20.5.2010 >
U příspěvku:Co se dá dělat
skold (Občasný) - 20.5.2010 >
U příspěvku:budu volit českou pirátskou stranu
skold (Občasný) - 20.5.2010 >
U příspěvku:Pohled na soudobé umění a vztah k němu - esej
skold (Občasný) - 17.5.2010 > No, nenapsal jsi nic nového, co bych mohl ocenit - je to spíše hezká esej pro nováčky na totemu, kteří mají problémy pochopit, co je estetická hodnota v umění, co je moderní umění atd., takže vítám tuhle esej jako názornou ukázku, kterou budu rád argumentovat mé jedničky, protože je vždy unavující znovu a znovu vysvětlovat sáhodlouze autorům zcela očividné věci. Napsáno je to ale hezky, čtivě a lehce se to čte. Nemyslím ale, že by to bylo na diskuzi, protože jsou zde myšlenky, které se mohutně řešily do poloviny minulého století. Ale jak říkám - pro laiky a začátečníky hezká esej.
U příspěvku:Odstřižky
skold (Občasný) - 17.5.2010 > A nevím, ale mně to přijde hluboko pod úroveň Tvých ostatních básní. Jde to až do jakéhosi kýče - lžeme si; budu ti povídat hluboko do noci; prolžu se do pater, kde sněží děti atd. První strofa má dobrý začátek, někam by to mohlo i jít, ale pak se to zasekne a jde to dolů. Ale tyhle mé poznámky jsou tak neurčité, že je třeba (!) je nebrat vážně.
U příspěvku:Klub globálních bezdomovců
skold (Občasný) - 14.5.2010 > Pár překlepů tady je (dárobyžertech) a některé zdvojené věci bych taky ještě upravil ("A to už nemluvíme o spoustě dalších papírových figurek...";"A to už nemluvím o snaze o humor,..."), ale jinak to je dobrá recenze, správně tvrdá a dobře napsaná.
U příspěvku:Pod mámino křídlem
skold (Občasný) - 11.5.2010 > Novidišto, ještě si trochu pohrát s dyzajnem stránky a bylo by to ucházející.
U příspěvku:U elektry
skold (Občasný) - 6.5.2010 > Já bych si to musel vytisknout. Čím dál víc mám problém číst texty na netu, abych se soustředil.
U příspěvku: asi pod horama
skold (Občasný) - 2.5.2010 >
U příspěvku:NOC VALPURGINA
skold (Občasný) - 2.5.2010 >
U příspěvku:xxxxxxx
skold (Občasný) - 2.5.2010 >
U příspěvku:KRAJINA ZÁRMUTKU
skold (Občasný) - 25.4.2010 >
U příspěvku:snad přijde
skold (Občasný) - 14.4.2010 >
U příspěvku:když jarní tání...
skold (Občasný) - 14.4.2010 >
U příspěvku:sviť
skold (Občasný) - 14.4.2010 >
U příspěvku:V řetězech
skold (Občasný) - 14.4.2010 >
U příspěvku:Adamova žábra
skold (Občasný) - 13.4.2010 > Hanov Slezakov> Ono to přirovnání je spíše jen takovej záchytnej bod, než hodnotící prvek ,.)
U příspěvku:Hmatání krajiny - drobotiny I.
skold (Občasný) - 13.4.2010 > Amáta> Hledej, čti a piš :). Já taky pořád hledám a stále více se vzdaluju od toho, co bych já sám chtěl, ale to je už jiná diskuze. Každý autor, jak správně říkáš, by měl vycházet sám ze sebe, to je základ - autorův naturel, jeho originální způsob jazyka, vyjadřování se, projevování - protože báseň není jen v pocitu, ale taky v určitém projevení se osobnosti, ale to nikterak neabsolutizuju, nebo nezjednodušuju - je to spíše objevení ameriky mou osobou, přešel jsem k pomyslnému začátku. Stará pravda; vím, že nic nevím. :))
U příspěvku:další level
skold (Občasný) - 11.4.2010 > Fakt mě to pobavilo,ono je to i dobré!
U příspěvku:Telč 9
skold (Občasný) - 11.4.2010 >
U příspěvku:Hmatání krajiny - drobotiny I.
skold (Občasný) - 11.4.2010 > Amáta> Právě ty poklady a otevřená zem jsou věci, které jsou v básni zbytečné - proč mluvit o něčem, co je tak až pedantsky známé? Jistě, je tady potřeba nějak uctít ten svátek, to je čistě volitelný autorský záměr, který Ti nechci brát, ale připadá mi zbytečný - pozor, zbytečný z mého pohledu, nemám osobně potřebu reflektovat svátky, resp. jak kde - tady je ta reflexe založená právě na té pověsti, ale nejenom založená; ona, ta báseň, pověst svým způsobem skoro doslova vypráví. To je asi ten bod, který mě míjí. Kdyby to bylo pojato jinak, např. jako Lešanské jesličky od Hrubína (dávám jako příklad vysoký kalibr, a je to dost hloupé ho tady použít, ale pro lepší představu aspoň), tedy by tam bylo více autorské originality, svébytnosti (či jak to říct), tak by se mi to líbilo víc. Ty příklady mluvily spíše za mé vnímání celé básně, řekl bych. Ono odezírání je už takový pomyslný vrchol, který uzavřel pro mě ne příliš dobrou báseň. Nikde ale neříkám, že se mi zde nic nelíbilo, naopak - druhá báseň je výtečná, resp. se mi líbí, ale to jsem myslel, že si to domyslíš, když zmínka o ní není vůbec špatná. V případě první básně to není ani pořádná kritika, je to spíše spontánní reflexe. Talent vidím, resp. cítím - dobrá práce se slovem, umíš, hlavně v druhé básni, rychlým spádem držet napětí a taky to umíš vyslovit, najít to správné slovo, byť je dost okaté, že máš zálibu v příznakových slovech, ale to není nic špatného, jen mi to evokuje třeba takového Skácela. Bodovat tady básně neboduju, protože mi to nepřijde dobré - sám za sebe básně, které mě vůbec nezaujmou, prostě obejdu; k básním, jež mě zaujmou, napíšu svůj dojem a ty, které se mi vážně líbí, ty doporučím sám za sebe. Čili když už něco k básni napíšu, není to pro mě osobně báseň špatná, byť ji tedy nehodnotím slovně kdovíjak dobře, ale to si už musí každý přebrat sám, nebo alespoň to můžeme rozebrat v rozumné diskuzi.
U příspěvku:Hmatání krajiny - drobotiny I.
skold (Občasný) - 11.4.2010 > Je tady cítit talent. Některé výrazy a jejich spojení jsou víceméně nicneříkající, spíše zbytečně vyplňují prostor, který by se mohl zaplnit přinejmenším lépe, než v některých případěch zde - např. verš "Rozťatá v půli tu leží zem" či "V útrobách skal příslib pokladů" - v prvním případě je to zbytečná abstrakce, která se vlastně v ději k ničemu neváže a taky nic nerozvíjí, nic na ní nestojí, jednoduše jsi potřebovala nějak zaplnit rým, žejo. Dás e ho zaplnit chytřeji. Druhý případ je opět dosti zbytečnou intertextualitou - snižuje kvalitu básně o třídu níž, protože se odkazuješ dost okatě k něčemu všeobecně známému, co básni spíše škodí. Vlastně i odezírání z úst úškleb noci je taky víceméně kýčovitá abstrakce. Druhá báseň je mnohem lepší, údernější,a le taky drží více napětí a lepší práce se slovem a jeho významem. Ale abych nebyl tak přespříliš kritický k první básně - spojení "kosé slunce" se mi hodně líbí! Hned nato je ale archaický slovosled, opět v rámci vazby na poslední verš, žejo - byť výborný. Chce to více báseň promyslet, více se o ni postarat, ale není to nic těžkého.
U příspěvku:Když mne klátí angína
skold (Občasný) - 11.4.2010 >
U příspěvku:Mahuliena
skold (Občasný) - 11.4.2010 >
U příspěvku:Nedělní
skold (Občasný) - 11.4.2010 >
U příspěvku:ovocná
skold (Občasný) - 11.4.2010 >
U příspěvku:Na rybníku u potoka
skold (Občasný) - 11.4.2010 >
U příspěvku:2 + 2
skold (Občasný) - 11.4.2010 >
U příspěvku:list pro Moneta
skold (Občasný) - 9.4.2010 > Towasch> Proč myslíš, že je to list pro Moneta? Co je na tom kýč? (neříkám, že to kýč není,nebo že to kýč je, jen mě zajímá, co si myslíš Ty)
  <<< předchozí 
3.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter