Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 12.6.
Antonie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 3.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Kýč
FrantišekL (Občasný) - 9.2.2020 > Je to složitější. Paralela k verši druhé strofy je jen teoretická.Tak úplně nesedí. Na slabiky zdánlivě vychází, foneticky ale ne. Tady nemáme místo k rozboru. V češtině jsou možné různé metrické kombinace, to věděli už pozdně renesanční a barokní básníci.Lepší by byla vazba na úvodní verš.
U příspěvku:Ještě
FrantišekL (Občasný) - 9.2.2020 > Těším se na další.
U příspěvku:Kýč
FrantišekL (Občasný) - 6.2.2020 > Já to za kýčovitý popis nepovažovala. Ale když myslíš.
V předposledním verši jsi velmi neobratně vypadl z rytmu. lepší by bylo "stále koukám vzhůru" nebo , podobně jako v předchozí strofě " jen stále koukám vzhůru"
U příspěvku:Kýč
FrantišekL (Občasný) - 5.2.2020 > No jasně. Co stvořil Bůh, je kýč, co člověk ...
Ale vážně. Připomíná mi to Holanovu báseň Umírající na sadě. Předposlední dvojverší je rytmicky divné. Místo zdvihu před závěrem propad.
U příspěvku:Jako když dvoranou proletí pták
FrantišekL (Občasný) - 5.2.2020 > Ty poslední 2 verše by asi chtěly jinak. Pěkná básnička.
U příspěvku:Břeh snů
FrantišekL (Občasný) - 27.1.2020 > Je to hrozně archaické a šroubované. Takové básnění je podivná záliba. Chtělo by to současný obsah a současný vázaný verš.
U příspěvku:Deprese
FrantišekL (Občasný) - 27.1.2020 > Nemám čas na rozbor. Báseň se mi líbí. Je zajímavá i z hlediska zpracování. Míním tím zejména způsob recitace, který text předepisuje.
U příspěvku:Tvary
FrantišekL (Občasný) - 22.12.2019 > Důvody, které uvádíš z básně přímo trčí.Moc to nesedlo. Na to, jak dlouho tu publikuješ, to nevypadá.
Trochu na sebe přitlač.
U příspěvku:Tvary
FrantišekL (Občasný) - 19.12.2019 > Mimo jiné a hlavně: text kazí zbytečné archaismy. Např.
rozseknou seb náhle ve dví. To snižuje báseň na pouhé cvičení.
U příspěvku:DIALOG ENERGIÍ
FrantišekL (Občasný) - 17.12.2019 > Dost často si básník myslí, že ostatní cítí to, co on.
Na tom co cítí básník, až tak nezáleží. Záleží na tom, nakolik to, co cítí, umí vzbudit u ostatních. A to je technická věc. Dokonce i v případech "intuitivní poezie)
U příspěvku:Moře - 1630
FrantišekL (Občasný) - 10.12.2019 > Miroslavku, to je prima, máme to vyřešené.
U příspěvku:Moře - 1630
FrantišekL (Občasný) - 9.12.2019 > Miroslavku, to je jalová debata. Několik dní bychom si vymezovali, co vlastně znamená "na jedno brdo" a pak klopýtali od jednoho nesmyslu ke druhému. Škoda času.
U příspěvku:Úvahy XV.
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Výborně. Že by následovnice Angela Silesia.
U příspěvku:Moře - 1630
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Miroslavku, já jsem neřekla, že je ta báseň na jedno brdo, ale že k nějakému závěru je třeba více kousků, nejméně 15 - 20 a že nesmí být na jedno brdo.
U příspěvku:Slyším hlasy
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Je to možné. Zkušenost v tom nemám.
U příspěvku:Moře - 1630
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Miroslavku, vkládáš mi do pera něco, co jsem nenapsala. Jakou pak má cenu s tebou o něčem diskutovat? Otázka byla, je-li dobře nebo špatně, že je pod nickem Miroalavek někdo jiný. A já říkám, že bych byla raději, kdyby nick zůstal původnímu Miroslavkovi. Dokonce jsem ti napsala proč. Tím mám splněno a nepotřebuji žabomyší tahanice. Ty sis zřejmě převzetím nicku polechtal ego. No prosím, proti gustu ... navíc jsem ti pochválila báseň. Tobě se to nelíbí. Dobře, přecházím na tvou stranu a plním tvé přání. Stojí za hovno. Jsi teď spokojen? Ne-li napiš. Udělám podle tvého.
U příspěvku:Slyším hlasy
FrantišekL (Občasný) - 6.12.2019 > Občas se to stává. Člověk se rozjede, zdá se mu že pěkně, nechtělo by se mu mazat. Ale zároveň neví jak udržet výšku nebo ještě v zakončení přidat. většinou jde o značný zásah, jehož tvar se objeví až časem, někdy i hodně zadlouho. Je lepší se na to vybodnout a začít něco jiného. Jedno poučení je. Vyhýbat se konceptům, které by mě nutily promluvit z pozice, která je nad mé síly. Např. dojít k tomu, že musím promluvit jako bůh nebo najít závěr k velmi protikladné a nejisté situaci.
U příspěvku:Moře - 1630
FrantišekL (Občasný) - 5.12.2019 > Báseň je to pěkná, snad i krásná. ale jako by zůstala viset kdesi v čase. Realie, ty plachty, dřevo atd, ale i psychický nátisk, ji vytrhují ze současnosti, oslabují její prožívání, odsouvají ji spíše na okraj individuálního zájmu. Co je potom platný veškerý um, který jsi tady prokázal. Nejde mi o to hodnotit, kdo byl lepší básník. Ani nemohu, k tomu bych potřebovala alespoň 15 - 20 (rozmanitých, ne na jedno brdo) básní. Původní Miroslavek byl ale i poučený kritik. Pravda, jeho znalosti se zdály spíše vyčtené než získané vlastní zkušeností. Někdy byl neurvalý až nesnesitelný, ale málokdy se mýlil. V základních věcech už vůbec ne. A jiné tu připadají v úvahu jen teoreticky.
Osobně bych byl raději, kdyby ten nick zůstal původnímu Miroslavkovi. Ale zřejmě už tu není, jinak by registrace neproběhla, možná se psal trochu jinak.
U příspěvku:DIALOG ENERGIÍ
FrantišekL (Občasný) - 5.12.2019 > Jsou to vlastně 3 gnómy nebo aforismy, které mohou jako sdělení, pravdy, tvrzení atd. fungovat a platit i individuálně. Mohou být zapsány v jakékoliv úpravě, nic se nezmění. Vezmeme-li poezii jako obor, jehož existence je závislá od jeho jedinečnosti, je zřejmé, že podobná sdělení poezii nepotřebují.
Budeme-li za poezii považovat ono zvláštní chvění, pocit čehosi zvláštního, co najednou prožíváme, zdá se mi, že se nedostaví ani v celku, ani jednotlivě. Cosi k němu chybí. Mohla by to být třeba báseň fungující jako skříňka, ze které by ty perly postupně vypadly.
Se skříňkou by dokonce nemusely mít nic přímo
společného, jen by v ní byly uloženy.
U příspěvku:Báseň a básnik, Pohreb básnika
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Srdečná naivita druhé básně mě zaujala. První mi přijde dost vodnatá.
U příspěvku:O poézii, Čítanie poézie
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Druhá se mi líbí víc. Ovine člověka jako zpěv.
U příspěvku:Moře - 1630
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > To je jiný Miroslavek, než tu býval.
U příspěvku:Advent, Lásky kráľ
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Docela pěkné básně. Advent je tu předveden dost církevně. Jak asi vypadal ten první - čekání na Spasitele? A kolik takových adventů jsme za 2000 let prožili?
U příspěvku:Slyším hlasy
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Líbilo se mi to, takže jsem dočetla až do konce. Škoda, že konec vypadá, jako by básník nevěděl jak dál ani jak skončit.
U příspěvku:DIALOG ENERGIÍ
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Zajímavé téma. Ale k poezii, která by pro něj hlasovala, daleko.
U příspěvku:Láska k matce
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > je to takové naivně neumělé. Kolik ti bylo, když jsi to psal?
U příspěvku:Láska k matce
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > je to takové naivně neumělé. Kolik ti bylo, když jsi to psal?
U příspěvku:Adresář
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > tahle gregerie se moc nepovedla.
U příspěvku:Zlá žena
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Těžko říci, co má tato báseň přinést čtenáři.
U příspěvku:První sníh
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Spíše mluvné než výmluvné, větší stručnost by neškodila, ale přece jen to nějakou stopu ve čtenáři může zanechat.
U příspěvku:Do sněhu
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Mirku, taková léta se pokoušíš, ale 4. verš prozrazuje, že ses nic nenaučil. Vedle věcného nesmyslu je tu i nesmysl formální - rýmuješ mužský verš se ženským. Dál to ani nebudu číst.
  <<< předchozí 
3.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter