Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 16.6.
Zbyněk
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
jakpro
(muž)
Občasný
Na Totemu: 7099x
Napsat zprávu

jakpro příchází. Uvidíme, co bude dál

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 3.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 1.3.2005 > ariel> Bál jsem se, že to budeš chápat takhle, mno je to nedokonalost slov. Dobře, pokud je tohle problém, pak máme nějaký problém všichni:). Ale vlastně to souvisí s tím chápáním a vnímáním světa, o kterém jsem mluvil, cvhytáš mě za slovíčka, a možná, že ta slovíčka nejsou podstatná... Problém to není pokud je to vyváženo něčím
U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 1.3.2005 > ariel> To zase beru já a chápu, že to není jen tvůj problém, ale problém dnešní společnosti, nebo přinejmenším problém valné části komunity na Totemu. Jelikož se téma stalo obecnějším, přesunuji diskusi do fóra:)
U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 28.2.2005 > ariel> 

Myslím, že právě tady děláš chybu v tom, že se snažíš v tom něco hledat a rozpitvávat to na všelijaké asociace, které tam ani zamýšleny nejsou.) U tohohle druhu poezie to nefunguje. Když si to přečtu já, tak se mi to prostě zdá legrační, a to je všechno .o)

 

Taky nejsem expert na literaturu, ale v případě tohohle kousku mi určitá zvuková jinakost právě přijde zajímavá.

Jistěže tohle patří k tomu horšímu, co Field napsal, jak jsem řekl k těm drobtům spadlým od stolu, stejně jako já nepovažuji báseň Dětem za vrchol své tvorby.

Vulgární humor taky může být dvojí, občas je dobré trochu poš´touchnout, ale jak jsem tu už psal, víc než polovina mojí tvorby neobsahuje žádné sprosté slovo :) Další „vulgarity“ sem zatím dávat nebudu

U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 28.2.2005 > zkrveživ> 

Ale kdež, nemusí se ti to líbit a hodnotit můžeš jak chceš. Chtěl jsem jen ukázat, jak je hrozně jednoduché se strefovat do něčeho, co je na první pohled jednoduché a nevznešené a dávat tomu jeden bod. jinou skupinu lidí to může zase velice bavit. Takže je všechno realitvní.

Co se týče mé zmínky o dobré poezii, mluvil jsem obecně o tom, že krystalicky čistý rytmus není podmínkou dobré poezie. Koneckonců krásu tvoří nedokonalost, ne dokonalost :)

U příspěvku:Mezihry
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > zkrveživ> to jsi řekl ty.) Naše vnímání rytmu je zjenvě poněkud odlišné, a já myslím, že je to tak v pořádku.
U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 >

Ukončuji dnešní vědomostní soutěž, neboť nikdo nepoznal, že toto dílo není moje. Jeho autorem je Teodor Adalbert Rosenfeld, alias T. R. Field, dnes již zavedený, i když dosud všeobecně neznámý spisovatel a satirik (ačkoli mnozí tady na Totemu ho znají), který je dnes již uváděn v každém literárním slovníku. Tato báseň byla pod názvem Prosinec otištěna v roce 1930 ve sbírce Kosočtverce na ohradách, nebo ve stejnojmenném souborném díle autora vydaném nakladatelstvím Paseka v roce 1998. Omlouvám se, že jsem si na několik hodin připsal její autorství, ale mělo to svůj důvod. Vzhledem k tomu, že hodnocení zde uveřejněné básně Zima je podobné hodnocení mé básně Dětem, usuzuji na podobný žánr a podobnou kvalitu. Obě básně byly shledány neumělými, bez nápadu, bez vtipu a s nesprávným rytmem. Až na výjimky samozřejmě, kterým za přízeň děkuji.

Důvod, proč jsem si dovolil zde na Totemu provést tento kousek je prostý. Chtěl jsem jím poukázat na to, že i takovéto básně mají v poezii své místo, vydávají se knižně a mají své čtenáře, keří jim rozumí. Jak jsem již uvedl, tento styl je založen na tom, že žádnou „intenzivní myšlenku“ neobsahuje, je psán jen z čisté radosti a pro stejný požitek i čten. To popuzuje mnohé intelektuály, kteří v tom hledají kdoví co a ono v tom nic není. Proto je pravidlem, že se tento druh poezie setkává v každé době s odsudky a předsudky, zavržením a opovržením ze strany mnohým nafrněných vznešených poetů. Jak také vidíte, perfektní rytmus vůbec není podmínkou dobré básně, naopak experimenty s rytmem jsou tím, cí jí oživuje.

Netvrdím, že tyto kousky jsou skvělé, jsou to jen drobty spadlé od stolu. Těžko je však nazývat nepovedenými, neboť do poezie patří.

U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > celeste> Omlouvám se, že nejsem autorem tohoto díla, vše vysvětluji v další poznámce pod přísvěvkem. ale myslím, že perfektní rytmus není to, co  by zaručovalo kvalitu poezie :)
U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > ariel> Nemohu dílo hájit, protože nejsem jeho autorem:) vše vysvětluji v další poznámce pod příspěvkem. Jen doplňuji, že tento styl je založený právě na tom, že žádnou intenzivní myšlenku neobsahuje
U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > zkrveživ> Děkuji ti za tvé cha, zkrvežive, tím, že jsi hodnotil tuto báseń podobně jako mojí  báseň Dětem, jsi mi nahrál a potvrdil jsi správnost mých záměrů. Autorství této básně nepatří mě, ale již zavedenému satirikovi, vše vysvětluji v další poznámce pod příspěvkem.
U příspěvku:Zima
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > Rawen> půl mm dobré:) ale přiznávám, že nejsem autorem této básně, vysvětlení v damší poznámce pod tímto příspěvkem
U příspěvku:Mezihry
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > akorát ten rytmus mi přijde trochu nepřirozeně rozsekanej
U příspěvku:Azurit
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > Tenhle styl mi není zrovna blízkej, působí na mě trošku šedivě a nelidsky. ale ten rámeček tomu dává dynamiku a oceňuju tedy provedení
U příspěvku:Always & Everywhere
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > Mě se líbí takový kontrasty, dobrá fotka .)
U příspěvku:mlékomlékomléko
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 >

tohle má všech pět P :)

U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > zkrveživ> Nebyla řeč o mé geialitě, ale o tvém termínu „těžký nrdostatek“, pořád nevím, co to je
U příspěvku:Letní noc
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > Bez tý fialový by to nemělo šťávu!
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > Natasha_> Ty jsi řekla, že testuji publikum a ty jsi řekla, že publikum mám za idioty :) Tahle básnička se nemusí líbit každému, a tak si myslím, žej e vše v pořádku.
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 27.2.2005 > zkrveživ> Stále jsi mi nevysvětlil, v čem spatřuješ „těžký nedostatek“ :) Není těžké najít příklady mezi dnes již klasickými autory, kteří se těmito „těžkými nedostatky“ provinili mnohem více,než já. Řekni prostě, že se ti tahle básnička nelíbí a nesváděj to na rytmus:)
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Tod> Vítej Tode, skvělé 2 body!
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Natasha_> Je pravdou, že kritiku na Totemu beru s rezervou, koneckonců jsem podobnou melu očekával a právě proto tu ta báseň je :) Tenhle kousek nemá jiný cíl než pobavit a ptám se - není jeho odsudek jen pózou? Snahou vypadat In? Nikdo tady před ostatními intoši přeci ze sebe nechce udělat primitiva:) Tahle báseň je primitivní a jistě bych pro ní v literárním slovníku našel příslušné žánrové zařazení:) 
U příspěvku:Nenazvaná
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Mě se taktéž líbilo, jen ten Palach to tam ak nasměroval trochu nečekaným způsobem
U příspěvku:Absint
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Rád čtu méně navštevované autory, protože nejsou onic horší, než ti hojně navštěvovaní. tahle věc není špatná, dočetl jsem s chutí až do konce. I když pointa není nijak moc překvapivá. mno :)
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Natasha_> Ne, tohle jistě nemůže patřit mezi klenoty poezie. Ale je to specifický žánr, který je třeba hodnotit dle jiných kritérií, nežli Vrchlického nebo Préverta. Jistě má i svoje publikum, viz ta pěkná čtyřka od Étoile.
U příspěvku:ŠŤASTNÝ ÚNIK
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Zas tak zlý to není, docela se to dotýká něčeho důležitýho.
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Natasha_> 

Díky, tenhle typ odpovědi mě obzvlášť těší, napovídá, že jsem ťal do živého :)

Osobně si myslím, že je to lepší než 90% šitů, které se objevují na totemu. A co se bude číst  za 100 let? Moje báseň Dětem, protože té budou jistě rozumět i za 100 let :o))

 

U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > pořezaná_sluncem> A já otázku kladu takto: je všechno, co není otrocky se přesně opakující, špatné (podle mě nudné)?
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > zkrveživ> 

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvr-tá

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvr-tá.

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt?

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt.

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvr-tá

Prvnídru---há-tře-tí-čtvr-tá

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt

Prv-ní-dru-há-tře-tí-čtvrt.

 

To, co ty nazýváš „těžkým nedostatkem“, já nazývám zpestřením a oživením poezie.

U příspěvku:Dálka
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > No, celkem pěkný
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > zkrveživ> Mě se nezdá, ale zkus mi to vysvětlit? Ať teda vím, co je to těžký nedostatek :)
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > Étoile> No, máš pravdu, ale myslím, že víc by byly pohoršené paní učitelky, než děti:)
U příspěvku:Dětem
jakpro (Občasný) - 26.2.2005 > zkrveživ> Díky, ten rytmus musí být jednoduchý, když je to pro děti, ale za tu debilitu bych prosil aspoň doporučení :)
  <<< předchozí 
3.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter