Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 1.11.
Felix
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
ztratila

Občasný
Na Totemu: 192624x
Napsat zprávu

"Od člověka jako já nemůžete čekat, že bude vyprávět plynule. Mám co dělat, abych to na'tukal do počítače." ELW/SF

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 14.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Pane Čtenář. Autore.
ztratila (Občasný) - 4.7.2007 > Jako já nebo JaromirD?:) - A nemůže být Jaromír třeba potomek přistěhovalců? V tom případě by to sedělo - přejal by to slovo ze slovníku (pra?)rodičů a nemusel by je nutně používat správně.
U příspěvku:Krematorium
ztratila (Občasný) - 27.6.2007 > Ono to zní tak jako nakysle, že jo?:) - Jen myslím, že to je na tenhle kontext velice dobrý, ne-li nečekaně, ale cítím tam jistý limity. A je dobře takový texty číst i kvůli sebereflexi, docházej mi tam určitý pocity čtenářů mých věcí, kterým nejsem původně nakloněná.Momentálně se zaměřuju spíš na ty věci, o ktrých píšu, než jak to robím. Co říct a jak.  
U příspěvku:Krematorium
ztratila (Občasný) - 27.6.2007 >

Déčko si to jistě zaslouží.

Máš takovej metaforickej, bohatej, obraznej jazyk -a  občas dojde i na to, že jsou ty obrazy, metafory povrchní a mělký.

A pak pravidelně hrubky ve skloňování zájmen (4.pády) - není mi úplně jasný, jestli to robíš schválně a cíleně, nebo ne.

U příspěvku:SLANÉ NIC
ztratila (Občasný) - 27.6.2007 > Popravdě je fakt, že mi trochu chybí číst od tebe něco tvýho.
U příspěvku:SLANÉ NIC
ztratila (Občasný) - 27.6.2007 > ty seš takovej ten hořkej skřítek...
U příspěvku:hádání friska s prahou
ztratila (Občasný) - 26.6.2007 > Vy jste se s Leiem domluvili na komický číslo? :)
U příspěvku:Ve vaně
ztratila (Občasný) - 26.6.2007 > Děsně by mě zajímalo, jak bys napsala něco dramatickýho. To by mohlo být od teeb dost fajn.
U příspěvku:Pane Čtenář. Autore.
ztratila (Občasný) - 26.6.2007 >

Já myslim, že to je hned. Nedávno jsem třeba načítala spoustu věcí o Kunderovi (Milanovi, he), u každýho textu o něm se muselo poznamenat, že jeho věci původně francouzský v  češtině téměř nejsou, že si to chce přeložit všechno sám, protože je tomu nejblíž. A hned nastala polemika, jestli on si to vůbec může sám přeložit do češtiny, což je řeč, kterou on už 30 let nežije, s níž nemá živej kontakt... Jeden by myslel, že to půjde, když i k francouzštině musí mít logicky odstup - ale překladatel (Viktor Janiš???) dokládal na některých příkladech z těch přeložených esejů, že už mu to prostě stoprocentně nejde.

 

Vždycky se mi taky vybaví Klíč je pod rohožkou, kde hlavního hrdinu po návratu z emigrace vytáčí, že se najednou říká, že je něco (někdo,a le nakonec všechno) V POHODĚ. Že to je nějakej novej výstřelek, kterýmu nerozumí a  nezní mu česky. Nevím, nedávno se mi to vybavilo u nějakýho filmu z těch let, poměrně konzervativního, kde tu pohodu měli taky.  

 

Ale roští je krásný slovo! Mně to přímo evokuje ten cikánskej způsob grilování slepic, ukrást, zabít, obalit hlínou a dát péct do ohně... Joj. Slepice se teda negrilujou, ale polívka slepičí běžná je, třeba u lidí, co nenakupujou v supermarketu a ty slepice chovaj, bo znaj někoho, kdo je chová...

U příspěvku:TRILOBITÉ
ztratila (Občasný) - 26.6.2007 >

já jsem zas - zdá se - nebezpečná v přihrávce...

U příspěvku:TRILOBITÉ
ztratila (Občasný) - 26.6.2007 > Zaujalo mě, jak populární jsou v poslední době střeva... To by jeden neřekl...
U příspěvku:Ó Praho stověžatá
ztratila (Občasný) - 25.6.2007 >

Nebo by bylo hezký, kdyby to bylo zhudebněno Skrytým půvabem byrokracie...  Trochu mi nad tím zůstává rozum dtát_

 

U příspěvku:Mutterunsere.mp3
ztratila (Občasný) - 25.6.2007 > MI TO PŘIPOMÍNÁ ZPÍVAJCÍ VELRYBY...
U příspěvku:Hnědá se fialové přibližuje, Déden Anne aj.
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 > Jsem z toho taková nějaká rozpačitá.
U příspěvku:Noční šichta
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 >

Já jsem při čtení zažívala intenzivní pocity trapnosti.

U příspěvku:Ó Praho stověžatá
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 > Mi to přijde komický. Dost by mě ale asi bavilo slyšet tě to recitovat. Doufám, že máš výraznej přednes ;))
U příspěvku:Nedopalky
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 > Dobře. I tak myslím, že máš recht, všechno důležitý bylo řečeno.)
U příspěvku:Nedopalky
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 >

Ze školy jsem zvyklá říkat řádku v básni verš. Verš nemusí být nutně nějaký uzavřený myšlenkový či jiný celek, protože pak by se třeba jedna básnička mohla skládat i z jednoho dvou veršů, což je blbost.

Z výše uvedeného taky vlastně vyplývá, že ti šlo jen o tu jazykovou stránku a bylo ti v podstatě jedno, co říkáš, jestli to má nějaký smysl. V tom případě proč ne:)

U příspěvku:Nedopalky
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 > No, já tuším, že to vypadá blbě, jako že jsem se upnula na jedno slovíčko, nebo tak... Ale o to mi nešlo, děkuju za tu ironii.)
U příspěvku:Nedopalky
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 >

Miroslawku:)))

 

jako poslední vnímám ten verš, co je na konci. Jestli se nepletu, je to v tomhle případě "prší pryž". Samozřejmě si uvědomuju, že ten názor trousím do jisté míry povrchně a pro tebe to může být důležité a nezaměnitelné, já mám jne pocit, že ten text se tak precizně vzpíná k pointě - která mi ale přijde zaměnitelná a jaksi chtěná, aby tam bylo něco, co má příhodný počet slabik a utvoří příhodný rým. Je jedno co. Slyš plyš, když míč... Ale je to jen můj soukromej dojem.

U příspěvku:Nezajímavý mladý muž, zajíc skládací/rozkládací, poučný a zajímavý
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 > Nemohla si pomoct
U příspěvku:Nedopalky
ztratila (Občasný) - 21.6.2007 >

Celý je to sympaticky vysoustružený a přirozeně plynoucí, až na poslední verš, ten trochu kazí

U příspěvku:BALADA O PLSTI
ztratila (Občasný) - 19.6.2007 > ty seš úplnej neo rau(s)ch, ale popravdě, tohle mě ničím moc nezaujalo, než tímhle
U příspěvku:ČTENÍ PETRA MĚRKY
ztratila (Občasný) - 13.6.2007 > My jdem od sedmi do divadla... Ale pokud to vyjde, dorazíme aspoň o chvíli později. Bude tam skutečný, živý, opravdický Měrka??? 
U příspěvku:pro cheruba
ztratila (Občasný) - 10.6.2007 > Vidíš, a já si vždycky myslela, že vnímáš poezii výhradně pocitově. Zdá se mi, že to dokládá i tahle tvoje poslední poznámka. Poezii můžeš uvažovat jako určitý druh literatury, můžeš ji rozebírat na figury a tropy - a nebo o ní mluvit o citech a pocitech, vágně a neuchopeně a pak úplně nechápu, v čem se úhel pohledu Janele a tvůj tak zásadně liší:)
U příspěvku:pro cheruba
ztratila (Občasný) - 10.6.2007 > Vidíš, já si myslela, že bereš poezii taky především pocitově...
U příspěvku:Citroen XM
ztratila (Občasný) - 5.6.2007 > to nech na mě.
U příspěvku:Citroen XM
ztratila (Občasný) - 4.6.2007 >

vidíš a mně se zdá, že měkce, s hrubicí.))

U příspěvku:Citroen XM
ztratila (Občasný) - 4.6.2007 > Tys asi chtěl bejt vtipnej, ne?.)
U příspěvku:Citroen XM
ztratila (Občasný) - 4.6.2007 > To může být něco velmi interního mezi vámi dvěma, nějaký humor jako, nebo zlá invektiva. Tak či tak, její názor to nesnižuje, trubko.
U příspěvku:Citroen XM
ztratila (Občasný) - 4.6.2007 >

V tomhle případě nedočkavá nejsem.

JaR měla pravděpodobně na mysli, že tenhle příběh vypráví dítě - což snad nepopřeš. Dětský vypravěč = specifické jazykové prostředky, nazírání situací a tak.  

U příspěvku:Citroen XM
ztratila (Občasný) - 3.6.2007 > kdy?:)
  <<< předchozí 
14.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter