|
U příspěvku:V dálce jsou slyšet Sirény |
Vio (Občasný) - 9.6.2004 > Odysseus sic Sirénám unikl, leč život není pohádka... stačí si o chvíli později zacpat uši a je všechno jinak... a i když člověk nakrásně propluje, zní mu ten zpěv v uších ještě léta...
Ale kdo je Odysseus a kdo Sirény?
O Charybdis a Scylle nejsem oprávněn informovat |
U příspěvku:Vany bez kravat |
Vio (Občasný) - 8.6.2004 > Tak se tady po chvíli vracím. Myslím, že je to dobrá báseň. Rozhodně je konzistentní, drží pohromadě, ač se to na první pohled nezdá. Trochu mi vadí, že nevidím spojitost s názvem a obsahem básně, ale možná je to moje chyba. Nevím, jestli je záměr končit verše zájmeny (ten, mě, ta) a vypíchnout pak význam dalších slov novým veršem, ale nezdá se mi to. Taky bych napomenul z mého pohledu příliš časté uvození veršů se spojkou "a..." - vynecháním téhle spojky se význam nezmění.
Přes těch pár výtek... 5D + časopis |
U příspěvku:Klobouk |
Vio (Občasný) - 8.6.2004 > Sýpka na siláž? Hmmmm...
Jako cvičení je to dobré... ale to je tak vše. Chybí tomu nadhled. |
U příspěvku:Nahým a mokrým dovnitř/ Bilance |
Vio (Občasný) - 8.6.2004 > ... tak nějak, an(n*)o |
U příspěvku:Neo-nově |
Vio (Občasný) - 7.6.2004 > Bebitka> Co se hihňáš? |
U příspěvku:o s t r a v s k é n á m ě s t í |
Vio (Občasný) - 2.6.2004 > Hmm... jednou mě taky "napadl" rým "cesty - protesty" a pak jsem si vzpomněl na Štěpánka z Básníků a okamžitě jsem ty verše škrtl... tak |
U příspěvku:Zavřít oči |
Vio (Občasný) - 2.6.2004 > Nic než výkřik... jako psychoterapie to možná uspěje, ale jako poezie, bohužel, podle mě ne. |
U příspěvku:jabloň |
Vio (Občasný) - 2.6.2004 > Zdá se mi to příliš popisné, především v první polovině. Neúměrně natahované.. třeba pro mě zbytečný verš "za vysokou kamennou zdí", obyvklá přívlastková vata: "přerostlé", "překrásné", "smutný". |
U příspěvku:o s t r a v s k é n á m ě s t í |
Vio (Občasný) - 2.6.2004 > Jaromír Nohavica: Zatímco se koupeš
"Už v tom vážně plavu, za stěnou z umakartu piju druhou kávu a kouřím třetí spartu"
Jestli to má být odkaz na Jarka, tak je to, bohužel, pouze velmi nešikovně vykradený rým. Lavičky z umakartu nejsou ani v Ostravě... ledaže by se za ty 3 roky, co tam nebydlím, něco změnilo. |
U příspěvku:Co se také neříká |
Vio (Občasný) - 2.6.2004 > Leckdo tady vyzdvihuje pointu... a ta je vskutku dobrá. Leč co především zaujalo mě, je řetězení obrazů... a jakých obrazů! Hned první sloka! A pak to jede dál a dál v rychlém sledu... Pak následuje zlom v podobě přímé řeči, který tomu dodá poněkud jiný rozměr.
Nelze váhat...
5D + časopis |
U příspěvku:Mým návodům |
Vio (Občasný) - 27.5.2004 > Naty> To mě zmátla taky... snad autorka sjedná nápravu |
U příspěvku:Mým návodům |
Vio (Občasný) - 27.5.2004 > Naty> odkazy budou... jen co ji to naučím
Jen pro úplnost: tohle je zdroj, ne odpověď |
U příspěvku:miss továrna |
Vio (Občasný) - 26.5.2004 > celá byla jedním oknem náušnicí ve zdi
tak to jo... tak to já Ti rozumím (asi?)! ;-)
* |
U příspěvku:Imprese paměti; znamení |
Vio (Občasný) - 24.5.2004 > K tomu se toho dá napsat... Vrátím se! Zatím si to třídím v hlavě... |
U příspěvku:Skica jeste trochu vlhka |
Vio (Občasný) - 24.5.2004 > Zajímavé čtení. |
U příspěvku:Tepny kamenů |
Vio (Občasný) - 21.5.2004 > Jo, tohle má šťávu, myšlenku, formu a takové ty různé propriety Je zvláštní, že samota řeže ostřím, a přitom je tak tupá!
5D + časopis |
U příspěvku:KHANATE DEAD |
Vio (Občasný) - 19.5.2004 > Dobře zachycená atmosféra... přímo vlhká jako nábřežní písek. Dobrá slovní zásoba a dostatek prostoru pro čtenáře bez výraznějších dopovědí.
5D + časopis |
U příspěvku:I. P. Pavlova |
Vio (Občasný) - 18.5.2004 > Kelly, já mám větvení zrušené |
U příspěvku:.:: Doteky nebe ::. |
Vio (Občasný) - 16.5.2004 > Klasika... dokonalá kompozice. |
U příspěvku:I. P. Pavlova |
Vio (Občasný) - 16.5.2004 > Luku, teď se nebudu vyjadřovat ke všemu, ale jedna věc: nerad používám kliknutí přímo na odkaz "reagovat"... mám totiž rád vždycky všechny předchozí reakce i samotné dílo před sebou... proto používám pouze zaškrtnutí check-boxu za tím odkazem a mám za to, že Tě pak na mou reakci upozorní. Pokud to neudělá, tak je něco špatně, ale snažím se to dělat naprosto důsledně. Vždycky mám totiž zájem na reakci, o poslední slovo mi nejde. Nevím, jak Tě o tom přesvědčit, ale je to prostě tak. |
U příspěvku:I. P. Pavlova |
Vio (Občasný) - 14.5.2004 > Luku, tady: "Jejda, to je úplně přesně stejný schéma mé debaty s Egilem a Vio, podobně jako Egil tenkrát nekliká ne reaguj. Padnou ty samý argumenty, vzplanou vášně a k ničemu se nedobereme."
Minimálně tady předjímáš nějaké vášně... a kde nic tu nic A že máme stejné argumenty? No a co? Dyk je to logické |
U příspěvku:I. P. Pavlova |
Vio (Občasný) - 14.5.2004 > Luku, já jsem přesvědčen o tom, že jsem zaškrtnul to políčko u "reagovat"... jestli ne, tak to bylo nedopatřením
Jinak tady žádné vášně neplanou... myslím, že jsem Ti celkem věcně vysvětlil svůj pohled.
Že se naše vidění nestřetává je jedině dobře. Ještě abychom byli všichni stejní Já na tom nehodlám nic měnit... nahlížím na svět skrze sebe a to je pro mě primární. Jiný už nebudu.
A té chvály jsem si všiml... kdo tady reaguje podrážděně, jsi Ty. Já po Tobě přece nijak nevyjel |
U příspěvku:I. P. Pavlova |
Vio (Občasný) - 14.5.2004 > Luku, jak šeredně se pleteš... čím jiným vyjadřuji svůj světonázor a postoj ke světu, než vyjádřením svých citů a pocitů? To přece nemusí být nikde explicitně řečeno... stačí číst mezi řádky |
U příspěvku:Jo Tahle? |
Vio (Občasný) - 13.5.2004 > Popis skromně žijícího člověka s ekologickým a sociálním cítěním? Ne, nevysmívám se, ale na opravdu dobrou báseň je to málo, zvláště když se v druhé půli tak rozmělní a navíc pointa nepřekvapí a nevoní novotou. Jediné opravdu velmi dobré a vybočující dvojverší o básních pro nevidomé vepsaných do melounu nastavuje laťku hodně vysoko, ale samo o sobě nestačí.
Kritika možná vyznívá dost záporně, ale myslím, že bodové ohodnocení tento úsudek poopraví Nicméně na časopis mi to přijde málo... |
U příspěvku:Vzpomínání |
Vio (Občasný) - 12.5.2004 > Naty, nelze všechno vydávat za styl bez opodstatnění Pokud mi to probably dokáže vysvětlit jako záměr, rád to uznám jako metodu. Ale ona sama dala za pravdu mně... |
U příspěvku:Život |
Vio (Občasný) - 11.5.2004 > Život je sen, krátká chvilka a co s ním uděláme, záleží na nás. Stačilo napsat tohle a stejně by to bylo opakování stokrát, tisíckrát napsaného. Postrádá to téměř jakoukoliv originalitu obsahu i zpracování. |
U příspěvku:Taxi na věčnost |
Vio (Občasný) - 11.5.2004 > Vcelku souhlasím s egilem. Básni sluší výrazová stručnost.
Měl bych jen připomínku, že "věčnost" je tam pro mě zbytečně dvakrát... z předchozího textu je celkem jasné, že ono taxi bude na věčnost, tudíž bych poslední verš vypustil. Dopovědi básním dost škodí. |
U příspěvku:Námel |
Vio (Občasný) - 10.5.2004 > Jdeš symboly skrz staletí a přesto aktuálně. Musím se obdivovat jazykové výbavě. Nenudíš. Škoda jen nehtů a stropu. Ale jo... zaokrouhlím nahoru... 5D |
U příspěvku:burlaci na "volhách" |
Vio (Občasný) - 10.5.2004 > Naty, aspoň mně to tak v první chvíli (a nejen v ní) připadlo, takže to vidím jako slabinu díla |
U příspěvku:burlaci na "volhách" |
Vio (Občasný) - 10.5.2004 > Naty, no jistě... já to tak taky dokážu pochopit, ale zdá se mi to jako přílišný konstrukt... drbání se pravou rukou za levým uchem
Ještě jednou si přečti za sebou "bič v zádech bodá do slabin" ... na první pohled je to příliš anatomicky opačně umístěno. A od toho se pak těžko odhlíží v rámci další roviny uchopení textu. |
U příspěvku:Vzpomínání |
Vio (Občasný) - 10.5.2004 > Ano, jsou to smutky zabalené do zažloutlých novin, ale báseň za 5 bodů? Sotva.
Když přimhouřím oko a odhlédnu od podivného slova "potajnu", které by se slušelo nahradit spisovným a správným "potají", jsou tady, podle mého názoru, především prohřešky proti struktuře textu. V zájmu zachování 5ti veršů na sloku je už první sloka dělena nesmyslně proti samotnému obsahu a smyslu textu. To si autor může dovolit, ale především v okamžiku, kdy tím tvoří jiný, další význam, což se tady zjevně neděje. Správně by první sloka mohla vypadat například asi takto:
Potají ujídám tvrdé kousky chleba
pro holuby - natruc sousedce
které pak kadí na dvorek
A podobné prohřešky se prolínají celým textem, např.:
chmýří na hlavě už
sotva učešu
tehdy porodní báby právě
vycházely z módy
po nocích do
monogramů na kapesníky
Je to dávno slzy
do básní nepatří
balím své smutky do
zažloutlých novin |