|
U příspěvku:Vlastní cesta |
jafa (Občasný) - 11.3.2011 > LeaLipszyc> to je prý popsáno i v odborný literatuře, ta synchronizovaná kolejní menstruace. divný záhady.
|
U příspěvku:Brutschachovo ucho |
jafa (Občasný) - 11.3.2011 > Mlž Svatý> odkud jsi? Mluvíš takhle i nahlas, nebo máš různá ta slova vyhrazená jen pro Totem? |
U příspěvku:Film Králova řeč – to je inspirace skutečným příběhem anglického krále |
jafa (Občasný) - 9.3.2011 > ((ale pořád lepší než ta kýčovitá Černá labuť - imho)) |
U příspěvku:Film Králova řeč – to je inspirace skutečným příběhem anglického krále |
jafa (Občasný) - 9.3.2011 > čtenář> stejně si furt drze myslím, že je to jen m. k.
a mnohem víc než to, cos o něm výše psala, by mě zajímalo, proč ho doporučuješ a díky čemu ti teda přijde dobrej. Je možný, že bych se třeba i nechala částečně přesvědčit. |
U příspěvku:Summer in the City |
jafa (Občasný) - 7.3.2011 > ty máš dobrý aktivity - ačkoli podle obrázku a textu jsem čekala něco míň uhlazenýho
"prosvíjej noc" zaujme, ale chtělo by to možná trošku pozměnit. (jinak "svíjet se" je dost pěkně expresivní sloveso, to je pravda) |
U příspěvku:Brutschachovo ucho |
jafa (Občasný) - 7.3.2011 > LeaLipszyc> lítaly pokojové květiny..! Moje skoro nejoblíbenější sny jsou o výstavách, jejichž obrazy jsou stvořené z energií a při přiblížení s tebou dělají věci (a Věci)... bohužel se to nedá nijak popsat.
sny na You Tube je dobrý. Možná by se hodila i nějaká databáze snů s klíčovými slovy a tak. |
U příspěvku:Brutschachovo ucho |
jafa (Občasný) - 4.3.2011 > Mlž Svatý> hmmm... jinak co se týče Míši a jeho tempa, tak jsi spíš podobný tomu mrzutému hlemýždi než svatému mlži... škoda.) |
U příspěvku:Brutschachovo ucho |
jafa (Občasný) - 4.3.2011 > Mlž Svatý> to je dobrej sen!
Mlži-staviteli nástrojů, nechceš uvést ve skutečnost holofoner? To bych si přála.
http://www.youtube.com/watch?v=4NMp-6LHTbg&NR=1
|
U příspěvku:L.L.K. I. |
jafa (Občasný) - 16.2.2011 > ten kocour (kočka?) má pozoruhodně symetrický obličej a z toho plynoucí zvláštní výraz... |
U příspěvku:Dny plné usínání |
jafa (Občasný) - 9.2.2011 > tak já bych si to zas naopak víc užila, kdyby to bylo víc drsný a míň literaturní. Ale ty "drsný" části, např. poslední dva verše, jsou mi teda živý a líbí se mi moc. V nich dokonce i ta "ústa", to je dobrej kontrast stylů. |
U příspěvku:Břehy |
jafa (Občasný) - 8.2.2011 > má to pro mě půvab klasické, vyrovnané, uměřeně citové poezie. a taky půvab toho vyrovnávání. jen k tomu obsahu se těžko dostávám, i když láká
třeba ti majitelé okamžiku (dřív byl jen jeden?) jsou mi stále stejně záhadní, odraženou vodu neznám asi ani v přímém významu. leda že by to byla ta, co z ní vyprchaly bublinky
druhý břeh mi připomněl "Break On Through To the Other Side" |
U příspěvku:-- |
jafa (Občasný) - 28.1.2011 > kormorán |
U příspěvku:Po porodu |
jafa (Občasný) - 28.1.2011 > |
U příspěvku:Cyber prostor |
jafa (Občasný) - 28.1.2011 > |
U příspěvku:Krása chodí s trapností |
jafa (Občasný) - 21.1.2011 > cit-i-zen> zajímavý! mě z Lásek přišlo nejsilnější, jak se ten klouček trápil, to jsem docela trpěla s ním
"Matka" je taková skousnutelná, vtipná, doporučitelná, inteligentní atd. Ale Lásky, ať už je to film jakýkoli, rozezněl nějaká má traumata - ačkoli naplno až na druhý vidění. Pro mě byly teda jednoznačně intenzivnější. Zpomalovačky mně napoprvé lezly na nervy, napodruhý už ne.
Ta básnička se mi líbila. A těch nápadů je tam opravdu víc. Třeba hra postavy s kamerou, film ve filmu...
dík za postřehy! |
U příspěvku:Záhada chybějící husy |
jafa (Občasný) - 13.1.2011 > já bych mu tu záhadu vyřešila, třeba by ho povýšili... nezdá se to zas tak těžký... ale pomsta je koneckonců atraktivnější téma |
U příspěvku:cizinec II |
jafa (Občasný) - 7.1.2011 > zuska janis> ta poznamka o volnosti by se hodila asi k C I - rozejdete se a pohoda... a ještě máš hezkou vzpomínku. Já bych to tak světle nezhodnotila (zdá se mi to spíš jako projít kolem hostiny a nemoct si z ní vzít).
Líbí se mi na tom psaní, že se zdá nedotčené virem ctižádosti - možná to i s tím souvisí. Sympatický! |
U příspěvku:cizinec II |
jafa (Občasný) - 6.1.2011 > všichni ti tři cizinci jsou pro mě hezky lehce a bez příkras napsaní... a jsi dobrá, že to bereš tak volně |
U příspěvku:Ve snu je všechno rychlejší |
jafa (Občasný) - 6.1.2011 > ty přírodní motivy už mi nepřijdou tak klišovité/ laciné, ale třeba "vaří zvíře" jo. Zato se mi moc líbí pohyb stočeného hadru a zabořené lokty - to je pozorovatelský talent! Pro mě je to, stejně jako ta první, mix dobrých a nedobrých nápadů. A samozřejmě jsem dost možná mimo. |
U příspěvku:Tři písně pro lesního skřeta |
jafa (Občasný) - 28.12.2010 > mi se líbí kromě nevytí ještě "nikde se to nezobrazuje" a první strofa třetí básně... a pak docela ta verva. připomíná mi tajemnou a podobně rozsekaně navztekanou Lucy Moran |
U příspěvku:sváteční taneční menu |
jafa (Občasný) - 28.12.2010 > tohle je podle mě nejlepší taneční skupina v Praze:
http://www.youtube.com/watch?v=5VM3Vheq-gI
|
U příspěvku:Advent |
jafa (Občasný) - 28.12.2010 > ariel> tak promiň! Já jen reagovala na poslední verš, který mi připomněl "ne vůle má, ale tvá ať se děje" - tolik k té poslušnosti. |
U příspěvku:Advent |
jafa (Občasný) - 28.12.2010 > "čiré světlo píchá do vlhkých pysků" - to je zvláštní
já byla vychovaná tak, že poslušnost je negativní hodnota... a zkušenosti mě to taky naučily. ovšem je to stále svůdné a svůdně pohodlné... "vzdát se"... jen jako sen |
U příspěvku:sváteční taneční menu |
jafa (Občasný) - 28.12.2010 > to je skvělý! díky. co jsem viděla, byla pastva pro oči... někteří lidé mají tolik půvabu. Doufám, že si na to celé menu najdu čas.
tady jsou dvě talentované taneční hrdinky pro Tebe: technobabička I a II
http://www.youtube.com/watch?v=D3F1bpb3_VI
http://www.youtube.com/watch?v=c_7xncq2Ssw&feature=related
|
U příspěvku:Krása chodí s trapností |
jafa (Občasný) - 30.11.2010 > ariel> no, to je zvláštní. Taky takový úsloví neznám. Ale dává mi smysl.
oceňuju, že máš tyhle věci zřejmě už vyřešený. Asi je to úleva.
zapomněla jsem Ti říct, že ty br. tance vede kluk, který v útlém mládí dostal Ortenovu cenu za poezii. Píšu to proto, že by Ti myslím nebyla vůbec cizí. Teď si udělal dost jméno překlady starých francouzských dramat. A věnuje se dobře ještě dalším věcem... Ta první sbírka se jmenuje Kolem lámání, kdyby Tě zajímalo si ho najít. Případně by bylo super, kdyby ses třeba chtěl k tanci připojit... ale to jen tak zkouším.
Všechno nejlepší... a dík za poznámku. |
U příspěvku:Krása chodí s trapností |
jafa (Občasný) - 23.11.2010 > Lei> Nemyslím, že na tom záleží, ale když už to teda ještě tak pojmenováváš, pak budu (aspoň v tomhle případě) mnohem spíš to druhé. Hlásím se k tomu (s nadsázkou) docela statečně (a vědomě).
Rozhodně nemůže být o nějakém intelektuálním odstupu ani řeč. Třeba Im. lásky jsem viděla dvakrát a ani jednu noc potom nespala, v hlavě mi to šrotovalo a vařilo... a očividně nejsem sama. Teprve se těším na ten krok od citů k rozumu, pokud nějaký přijde. Vypadá to v tomhle případě docela těžko, neboť emocí je moc a těžko se dají vyřídit. Proto se snažím sbírám postřehy chytrých hlav, aby mi to usnadnily.
Nebo tak nějak... Začínám se taky cítit trapně, už je to tady. Jak jinak. Ahoj! |
U příspěvku:Krása chodí s trapností |
jafa (Občasný) - 23.11.2010 > Lei> OK teda. Strategii jsem zvolila docela promyšleně, jen jsem se podivila, že se na ni někdo tak podívá tak nečekaně prvoplánovitě ("chytí"?). Mnohem víc by mě zajímalo, jak ty filmy na koho působí, mluvit o nedůležité formě (jakým tónem jsem co napsala atd.) mi taky přijde zbytečný a divný. Tak už dost :) Mír a zdar... a i dík.
|
U příspěvku:Krása chodí s trapností |
jafa (Občasný) - 23.11.2010 > Lei> Nic nepodsouvám. Kde jsem co napsala o naivitě? V obhajobě bych mnohem spíš použila slovo "nadsázka", kdyby už přišlo na věc. Nevím teda, jakej k ní máš vztah.
s tou povrchností a blbostí to, řekla bych, přeháníš
|
U příspěvku:Barbíny di Praga |
jafa (Občasný) - 16.11.2010 > můj bože... a svatá prasátka... |
U příspěvku:z Bělče |
jafa (Občasný) - 3.11.2010 > whispermoonlite> já nevím, spíš jsem myslela, že ten rozbor se mi zdá přes jeho efektnost vlastně vágní a chudý.
ale víc by mě zajímalo, jestli si dovedeš představit tohle: Příhlásíš se /ty/ měsíc dopředu na ukázkovou hodinu muzikálového tance, zaplatíš s velkým předstihem, těšíš se s velkým předstihem. Najdeš ve svém nebohatém šatníku vhodný a úžasně slušivý oděv. V den T přijdeš do taneční školy o hodinu dřív. Převlíkneš se a nadšeně běháš po chodbách jako zajíc, dokud tě nevpustí s bandou ostatních tanečnic do sálu se zrcadly. V sálu si stoupneš nesměle dozadu, protože přece jen s muzikály nemáš vlastně žádné zkušenosti. Úderem šesté přibíhá neuvěřitelně dynamická lektorka, pouští na plný pecky rychlou moderní taneční skladbu a v překotném tempu naučí ostatní dívky sestavu, z níž pochytíš jen málo. Po půl hodině marné snahy nenápadně odcházíš, cestou domů se se slzami v hlase svěřuješ po telefonu pár lidem, někteří namísto útěchy naznačí něco jako Cos tam teda lezl... pak přijdeš domů a tam smutně a rozpačitě pláčeš.
stala jsem se totiž obětí takové podivné historky a pořád mi přitom v hlavě strašilo, že je to asi něco z nějaké tvé bizarní básně, co se transformovalo s příslušnými obměnami do života (mého) |
U příspěvku:z Bělče |
jafa (Občasný) - 3.11.2010 > whispermoonlite> oba rozbory na první pohled působivé, jako Štolba o Štroblové, stejná pozice i argumenty
jen mě trochu děsí, že si ten "rozbor" (Štolbův i tvůj) tak moc poradí bez rozebíraných básní samotných. Až po vstřebání rozboru jsem je (básně výše) s nevelkou chutí přečetla, samozřejmě se mi nelíbily, a asi by se mi nelíbily ani před tím, ale přesto... je tu trochu propast, řekla bych, mezi tím Tvým efektním psaním a textem samým, který odsouváš pryč - neotevírá se mi díky Tvému psaní o něm, nebohatne mi. I když je kritika záporná, čekám od ní, že nějak přispěje k mému porozumění tomu samotnému textu, ale tady se to nijak kokrétně nepropojuje.
A kdybys to chtěl nejak napravit a propojit, a citoval bys proto z některé básně verš, co víc bys k němu mohl napsat než něco jako: "třeba zrovna tenhle verš se mi zdá tak hrozně neoriginální"... no a to mi přijde nějak málo... |