Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 24.12.
Adam a Eva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
skold

Občasný
Na Totemu: 83178x
Napsat zprávu

Má matka mi pověděla, že pro mne koupila loď a krásná vesla, abych byl s Vikingy, stál na přídi, řídil krásnou galéru, vedl ji do přístavu a rozsekal každého, koho potkám.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 4.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:list pro Moneta
skold (Občasný) - 9.4.2010 > Towasch> Proč myslíš, že je to list pro Moneta? Co je na tom kýč? (neříkám, že to kýč není,nebo že to kýč je, jen mě zajímá, co si myslíš Ty)
U příspěvku:Labutí portrét
skold (Občasný) - 4.4.2010 >
U příspěvku:Všichni jedno jsme
skold (Občasný) - 4.4.2010 >
U příspěvku:Barbora
skold (Občasný) - 4.4.2010 >
U příspěvku:Bude se hodit?
skold (Občasný) - 2.4.2010 >
U příspěvku:"Jdu spát."
skold (Občasný) - 2.4.2010 >
U příspěvku:Matura
skold (Občasný) - 1.4.2010 > hele, za chvíli budu mít státnice, tak bys moh nahodit nějakou další povídku :))...
U příspěvku:4.
skold (Občasný) - 31.3.2010 > Mně tady vadí, že se střetávají dva protimluvy - až chirurgicky sterilní odosobněnost, strohost, čistota, co nejkratší a nejpřesněji psaé verše; sněhově bílé pozadí to dovršuje - a zárveň ten děsnej patos, kterej z toho celýho textu vyznívá a taky pokus o dvojvýznam. Jako bych cítil potřebu to osekat na jednu, či druhou stranu. Ten dvojboj mě provokuje, což je na jednu stranu dobře, protože tyhle momenty mně něco dávaj do ruky, ale... To neurčité a časté ale, které visí i nad touto básní.
U příspěvku:Adamova žábra
skold (Občasný) - 28.3.2010 > Tak nesmírně vyspělej text a autorská práce! Tak trochu šiktancovský, všedně mýtický (spojení té všednodennosti a biblickýho tématu mi opravdu připomíná Šiktancova Adama a Evu, nemůžu si pomoct...), ale není to tak ukecaný, resp. - tou parcelací se to na první pohled nezdá ukecané, ale ono je to ukecané možná dvakrát víc, jako by to autor chrlil, ale ten temporytmus je úžasnej. I práce autora s jazykem je bez chyb, do posledního slova prozkoumaná, upravená. Práce s formátem textu, uměřené střídání promluv. Přiznám se, že mi to přijde až podezřele dobré - to je ale přirozenej, u mě apriorní strach z internetového prostředí a různejch plagiátů (v tom bodě se autorovi omlouvám). Něco tak výtečného jsem tady snad ještě nečetl a dokonce, a to se připravuju na státnice, jsem nenarazil na tak skvělou báseň ani v mnoha a mnoha sbírkách. --- pozn. (i když ten červenka a plathová jsou poněkud matoucí, zdali to není zas nějakej kompilát z díla obou autorů :) - až se k červenkovi dočtu, tak to možná poznám ,.)
U příspěvku:Závod
skold (Občasný) - 18.3.2010 >
U příspěvku:Drobnosti I
skold (Občasný) - 9.1.2010 >
U příspěvku:Poesia electronica
skold (Občasný) - 2.12.2009 > Výborné!
U příspěvku:Podzemní slunce žhne jen velmi líně
skold (Občasný) - 22.10.2009 >

:]

U příspěvku:What You Thinking About...
skold (Občasný) - 22.10.2009 >
U příspěvku:PTACI
skold (Občasný) - 22.10.2009 > Dobrý na bůklet k Red Sparrows.
U příspěvku:Převozník
skold (Občasný) - 6.10.2009 > Dyť ta třetí strofa celý kouzlo básně bourá. Klíďo píďo jsi mohl nechat první dvě strofy a byla by to báseň!
U příspěvku:Historicky první záznam skladby z koncertu Poetické hudební společnosti Janele z Liků
skold (Občasný) - 14.9.2009 > ariel> Jo, případně to tady vymažu všechno a přepošlu jí kód do schránky. Na Gorana jsem chtěl jít taky, ale jedu do Brna. Tak si to užij. Měj se...
U příspěvku:Historicky první záznam skladby z koncertu Poetické hudební společnosti Janele z Liků
skold (Občasný) - 14.9.2009 > http://funkyimg.com/u2/103/756/totem.jpg
U příspěvku:Historicky první záznam skladby z koncertu Poetické hudební společnosti Janele z Liků
skold (Občasný) - 14.9.2009 > ariel> Jo, zapomněl jsem říct, že musíš otevřít IE, protože totem s liškou nespolupracuje. edit (o minutu později) : zobrazuje se mi to i ve firefoxu, tak nevím, proč se Ti to nezobrazuje...co ostatní?
U příspěvku:Historicky první záznam skladby z koncertu Poetické hudební společnosti Janele z Liků
skold (Občasný) - 14.9.2009 > ariel> V tom případě si zajdi do Chapeau Rouge na Caspian 14.10, mohlo by Tě to nadchnout:
U příspěvku:Historicky první záznam skladby z koncertu Poetické hudební společnosti Janele z Liků
skold (Občasný) - 14.9.2009 > ariel> Zpěv beze slov je supr, mně naopak vadí to recitování. Docela mě to irituje, ale to je spíše subjektivní pohled. Si pusť takové Sigur Rós, tam maj dokonce smyšlenej jazyk, kterým zpívaj :o))
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 31.7.2009 > Apropos - až sním keksíky, tak jedu do Jizerek na týden, tak delší dobu neodpovím, ale jakmile dorazím, tak odpovím....
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 31.7.2009 > Pescatore> Tak předně bych chtěl podotknout, že jsem tady napsal názor jen proto, že mě tahle báseň mezi těmi ostatními zde zaujala a protože mě zklamala druhá část básně, abychom se o tom s autorem pobavili. Napsal jsem to možná moc křečovitě, málo lidsky a v krapet nesrozumitelné intenci, pravda. Impresionismus jsem jen použil vlastně proto, abych poukázal na to, jak na mě báseň působí a že ta intuitivnost a spontánnost obsažena v básni je, což jsem vlastně potvrdil Tvůj komentář. Na druhou stranu mě druhá polovina zklamala, tak jsem tu dojmovost vnímal (a vnímám) jako tu horší část. Samozřejmě souhlasím s tím, že ta báseň má své obsahové tajemství, které mě právě zaujalo, ale nemá své tajemství formální a to jsem popisoval. Popsal jsem formální strukturu, kdy jsou slovesa největším výrazovým prostředkem, ale nekritizoval jsem obsahovou, myšlenkovou část. Ono to pak vyznívá, fakt to myslím upřímně, že prostě nemůžu napsat "to a to se mi nelíbí", protože Ty pak napíšeš, že "to a to, co jsi napsal je naprostá blbost", zatímco já jsem napsal jen můj pocit- ne nějaký diktátorský názor, kterej říká "tohle už příště neopakuj". A tím se právě paradoxně scházíme v těch pitvalech - já raději napíšu, třebas i hloupý (neodmítám, že obča napíšu kravinu) názor k básni, než abych dal např. tři body a šel dál. Nepředpokládám, že mám pravdu, ale taky nepředpokládám, že moje četba je až tak špatná, že se s básní naprosto míjí. Ale i to není nemožné, že. A s tím se pojí taky prožitek básně. Já jsem jednak "brousil" formální stránku básně, ale taky jsem tu báseň (upřímně!) prožil. Nejsem ten typ, kterej si přečte báseň za pár sekund, napíše názor a jde dál. První tři strofy se mi velice líbí - prožil jsem to opakování (a vše se opakuje), což mi připadá jako vrchol básně, ale na konci mě naopak zklamal opakovanej motiv - jasně, že se to pojí s tím opakováním, které se mi tak na začátku líbilo, ale na konci to na mě už (CITOVĚ) působilo jako zklamání. Asi teda chápu Tvou averzi vůči komentářům takového typu. Taky vnímám, že kupříkladu v hudbě stále více poslouchám jednodušší kompozice, ale přece jen stále cítím potřebu vyjádřit se k básni, která mě něčím zaujala. A k poslednímu bodu - doopravdy se nesnažím Tvou báseň typizovat. Tím že jsem si pomohl impresionismem (kterej je ostatně dávno mrtvej), že je pro mě průměrná a že jsem se odvážil polemizovat o tom, zdali ji považuju za dobrou. Prostě jsem si něčím pomohl, abych pochopil různý stránky. Tím, že napíšu třeba i blbost se učím vyjádřit názor a tím se snad vzdaluju tomu šaškovi. Pro mě je tahle diskuze užitečná, i když po sobě štěkáme - já Tvůj pohled na rozbory, kritiky beru a učím se, jak přistupovat ke kritice tak, aby něco řekla. Ne aby diktovala, ale aby polemizovala. Pravda je v tom, co jsi napsal - každej čte jinak, každej vnímá kvalitu básně jinak a v tom je pro mě ten problém a základní otázka. Jak ke kritice přistoupit? Brousím, brousím :o)) - Tohle už víceméně neber jako komentář k textu, ale spíše jako příspěvek do diskuze ...
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 31.7.2009 > Pescatore> Když to napíšu opravdu s tou "naškoleností", tak Tvá báseň svou formou spadá do impresionismu. Tenhle text se snaží aktivovat u čtenáře jeho smysly a snaží se, aby vnímal to, jak se někdo vedle směje, jak někdo hází klíče a taky u čtenáře vyvolává dojem chladu zdí a říká mu, že by musel usnout. Není to až tolik báseň obrazová, jako spíše báseň útočící na smysly čtenáře. Jo, tenhel bod je naučenej a vyčtenej, ale je to zároveň taky osobní pohled, na kterej mě přivedlo čtení téhle básně. Báseň na mě působí stejně tak, jako jsem to výše popsal. Já tu báseň nechci nijak zaškatulkovat, zařadit a říct - to je typický příklad. Jen mi to pomáhá vnímat Tvou báseň tím způsobem, abych si ujasnil, jestli vše dohromady zapadá a jestli ta báseň opravdu tak dobrá je. Když píšeš, že jsem tu báseň neprožil, tak to píšeš jen na základě toho, že používám znalostí ze školy. Brání to ale prožití básně? Já jsem báseň četl několikrát, pozorně a ta slovesa a vůbec celkovej výraz básně jsem prožil. Jediný v čem máš pravdu je ta kýčovitost; tu mez každej vnímá jinak a mně strofa "Abys to nakreslil/musel bys/hluboce usnout/spatřit" přijde už tolik variovaná, že je to kýč, kterej se navíc odvolává na snový procítění básně, což je ještě větší kýč, který byl použitý už milionkrát. Opět tvrdíš, že píšu jen věci, který sjem se naučil ve škole a že jen papouškuju teorii. Myslím, že TVoje averze vůči vzdělání je doopravdy velká, protože se ani nezamyslíš nad tím, že to není jen nějaká nabubřelost, ale že jsem se do básně opravdu vžil. Ostatně, to jsem napsal už výše. A pro radost si piš. Já taky píšu pro radost a nekomentuju básně proto, abych poučoval - už jsem to také napsal. Komentuju, protože chci sdělit svůj názor na báseň. Chci sdělit, co na ní vidím a případně se o tom pobavit s autorem. Nechci Tě nikterak převychovat i to jsem napsal v předchozím příspěvku. Buď špatně čteš a špatně chápeš, nebo to asi ignoruješ a snažíš se demonstrovat, že řečičky ze studií jsou v literatuře směšné a tihle kritici jen tupý, chladný stroje, který si rozpitvat, rozřežou báseň na několik svých premis a pak jen odhodí kosti a jdou si chladně zas dál. Buď se Ti v té škole vůbec nedařilo, že máš vůči výkladům takovou averzi, nebo (a to je pravděpodobnější) mě už jen z principu považuješ za šaška (jak jsi napsal) a stále se držíš toho, že píšu "pojmo-obludné literární názory", které jsou tím největším arogantním a nabubřelým způsobem zde vkládány. Nevšímáš si ani trochu, jak tím působíš? Když už píšeš o citu četby, čti s citem mé komentáře a poznáš, že to není ani arogance, ani nabubřelost, ale že to píšu s citem k básni a k autorovi. Omlouvám se, že ta souvětí neřadím do odstavců a že se to určitě blbě čte, ale firefox to nepodporuje.
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 31.7.2009 > Pescatore> Jakto, že neuvedl? Vždyt jsem Ti naprosto přesně napsal, co v básni vytváří tu impresi a co je v ní nadbytečného. Poukázal jsem na přebytek sloves, kýčovitost druhé poloviny básně a ještě na opakování tématu. Já nevím, co je na tom dojmového. Je to výčet poznatků, které jsem tady zjistil a které jsem dal do celku s mým názorem na báseň. Navíc jsem to napsal co nejjednodušeji, abys to pochopil a nepsal nic o vzletmém způsobu vyjadřování. Tyjo, to je fakt děsný, jak seš pořád zalezlej v tý svý ulitě odolávající argumentům a nechceš se bavit - tak mi to vyvrať, kriste pane, nicméně předpokládám, že ta slovesa asi nijak nevyvrátíš, o té kýčovitosti si budeš myslet tvrdohlavě svou a zbytečný opakování nosného obrazu, který je spolu s druhou polovinou básně spíše antigradací taky odmítneš...tak si třeba mysli, že jsem šašek, vole :o)), ale já tady píšu bez jakékoli averze vůči Tobě, jen hodnotím prostou báseň a myslím, že na tom není nic špatného. Spíše Ty děláš to, že každá Tvá báseň je nedotknutelná...diskutuj a neodsuzuj hned někoho, kdo kticky smýšlí a myslí to dobře. Třeba se v nějakých drobnostech mýlím, nebo jsem něco nepochopil. Doufám, že odpověď nebude zas taková, že Tě snad k něčemu nutím, abychom vzletně a slovníkově rozebírali báseň...já literaturu zatím ještě stále jen studuju a můžu se mýlit. Nediktuju Ti, jak máš psát, jestli jsi to nepochopil, ale říkám, co na básni vidím.
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 30.7.2009 > Pescatore> Ajo, LIn, jsem si říkal, že ta urputná snaha držet se své básně v limitovanosti vlastního názoru je mi povědomá. Nicméně, tohle zjištění je jen na okraj. Musíš se smířit s tím, že to není žádná póza, jak by sis přál/a, ale je to literární kritika, která nemá se slovníkovostí nic společného. Je to simultánní věc, ve které vedle sebe působí exaktní poznání, subjektivnost a intuice (CIT). To, že ty se cítíš dotčen tím, že někdo Ty znalosti má a používá je k analýze Tvé básně, ke které cítíš jakousi nedotknutelnost a kritika ode mě je při Tvém smýšlení bezprizorní, to je druhá věc a spíše Tvůj problém, než nějaká má póza, kterou si vymýšlíš. Já jsem Ti napsal fakta, které si sám pro sebe, jakožto bezesporu sebevědomý autor, překrucuješ na jakési pózy a slovníkové debily...mně je to doopravdy jedno - fakt je ten, že tahle báseň je takovej republikově-literátskej průměr až ppodprůměr, s čímž nic neuděláš, i kdybys mě nazval slovníkovým typem ještě milionkrát - literární vědu nezměníš a své básně taky...
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 30.7.2009 > Ale bodovat nebudu, už jsem jinde říkal, že mi to příjde nemístné, takhle okolíkovat báseň...
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 30.7.2009 > Vzletné to možná pro obyčejného člověka, kterej se o literaturu nezajímá, je, nicméně imprese je méně vzletněji jakýsi dojem, v drtivé většině spontánní, což je zrovna u téhle básně fakt, protože, když se na to člověk koukne blíže, je zrovna zařazení téhle básně do impresionistické tvorby dosti přiléhající, protože například zde převažujou slovasa, která vytvářejí nosníky pro jednotlivé strofy - jednodušeji - téměř každý řádek (verš) obsahuje sloveso, na které v dalším řádku navazuje další sloveso - což je jasný znak impresionismu. Na to navazuje ona setrvačnost, kterou prozměnu dokazuje zmíněná strofa, která je přeplněná klišé, oproti relativně svébytnému, v mezích kvality této básně, textu předtím. To ale samozřejmě ještě nedokazuje tu setrvačnost - tu dokazují dvě slovesa následující hned po sobě a to opakování obrazu s klíči. To jde ruku v ruce s chudou slovní zásobou básně - je to naprosto jednoduchá imprese, která jen něco sdělí, ještě jednou to zopakuje a konec. Celkově bych to hodnotil jako průměrnou poezii, která se tvoří dnes a denně. A nevím, proč se tak čertíš - to, že je tady taky někdo kritický je docela jaro a trochu to škodí zdejšíma utorům, kterým pak konstruktivní kritika naráží na ego. Mě taky kdysi srovnal gmorr a byla to fajn legranda ,.))) ... a jestliže to chceš takhel dětinsky napsat vždycky, namísto abys nad komentářem chvíli přemýšlel, tak to klidně takhle budu psát :o)
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 30.7.2009 > Pescatore> Ona to jsou spíše fakta než názor. Takže de facto jsou ty uvozovky správný...
U příspěvku:Slaměný čas
skold (Občasný) - 30.7.2009 > Ta imprese tady zjevná je, stejně jako mikou zmíněná lehkost, ale celkově je to právě tou impresí prázdné. Počínaje "Abys to nakreslil..." to ztrácí právě tu lehkost a nenucenost a je to jen jakýsi dojezd ze setrvačnosti, což se naplno ukazuje v prvních dvou verších předposlední strofy. Není to ale špatné, jen tomu chybí větší péče o báseň.
U příspěvku:adaptace na tmu
skold (Občasný) - 28.7.2009 > paryb> Tak jednak je to jako slovo samo o sobě lexikologicky zastaralé a jednak to ruší v textu. Na chvíli jsem zaváhal, jeslti to není nějaká intertextualita na Života bído, přec tě mám rád, což by se v kontextu zrovna téhle básně hodilo, ale jen obsahově, formálně mě to ruší a dosadil bych tma spíše dnes běžně používaný tvar...
  <<< předchozí 
4.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter