|
U příspěvku:Kýč |
FrantišekL (Občasný) - 9.2.2020 > Je to složitější. Paralela k verši druhé strofy je jen teoretická.Tak úplně nesedí. Na slabiky zdánlivě vychází, foneticky ale ne. Tady nemáme místo k rozboru. V češtině jsou možné různé metrické kombinace, to věděli už pozdně renesanční a barokní básníci.Lepší by byla vazba na úvodní verš. |
U příspěvku:Ještě |
FrantišekL (Občasný) - 9.2.2020 > Těším se na další. |
U příspěvku:Kýč |
FrantišekL (Občasný) - 6.2.2020 > Já to za kýčovitý popis nepovažovala. Ale když myslíš.
V předposledním verši jsi velmi neobratně vypadl z rytmu. lepší by bylo "stále koukám vzhůru" nebo , podobně jako v předchozí strofě " jen stále koukám vzhůru" |
U příspěvku:Kýč |
FrantišekL (Občasný) - 5.2.2020 > No jasně. Co stvořil Bůh, je kýč, co člověk ...
Ale vážně. Připomíná mi to Holanovu báseň Umírající na sadě. Předposlední dvojverší je rytmicky divné. Místo zdvihu před závěrem propad. |
U příspěvku:Jako když dvoranou proletí pták |
FrantišekL (Občasný) - 5.2.2020 > Ty poslední 2 verše by asi chtěly jinak. Pěkná básnička. |
U příspěvku:Břeh snů |
FrantišekL (Občasný) - 27.1.2020 > Je to hrozně archaické a šroubované. Takové básnění je podivná záliba. Chtělo by to současný obsah a současný vázaný verš. |
U příspěvku:Deprese |
FrantišekL (Občasný) - 27.1.2020 > Nemám čas na rozbor. Báseň se mi líbí. Je zajímavá i z hlediska zpracování. Míním tím zejména způsob recitace, který text předepisuje. |
U příspěvku:Tvary |
FrantišekL (Občasný) - 22.12.2019 > Důvody, které uvádíš z básně přímo trčí.Moc to nesedlo. Na to, jak dlouho tu publikuješ, to nevypadá.
Trochu na sebe přitlač. |
U příspěvku:Tvary |
FrantišekL (Občasný) - 19.12.2019 > Mimo jiné a hlavně: text kazí zbytečné archaismy. Např.
rozseknou seb náhle ve dví. To snižuje báseň na pouhé cvičení. |
U příspěvku:DIALOG ENERGIÍ |
FrantišekL (Občasný) - 17.12.2019 > Dost často si básník myslí, že ostatní cítí to, co on.
Na tom co cítí básník, až tak nezáleží. Záleží na tom, nakolik to, co cítí, umí vzbudit u ostatních. A to je technická věc. Dokonce i v případech "intuitivní poezie) |
U příspěvku:Moře - 1630 |
FrantišekL (Občasný) - 10.12.2019 > Miroslavku, to je prima, máme to vyřešené. |
U příspěvku:Moře - 1630 |
FrantišekL (Občasný) - 9.12.2019 > Miroslavku, to je jalová debata. Několik dní bychom si vymezovali, co vlastně znamená "na jedno brdo" a pak klopýtali od jednoho nesmyslu ke druhému. Škoda času. |
U příspěvku:Úvahy XV. |
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Výborně. Že by následovnice Angela Silesia. |
U příspěvku:Moře - 1630 |
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Miroslavku, já jsem neřekla, že je ta báseň na jedno brdo, ale že k nějakému závěru je třeba více kousků, nejméně 15 - 20 a že nesmí být na jedno brdo. |
U příspěvku:Slyším hlasy |
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Je to možné. Zkušenost v tom nemám. |
U příspěvku:Moře - 1630 |
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Miroslavku, vkládáš mi do pera něco, co jsem nenapsala. Jakou pak má cenu s tebou o něčem diskutovat? Otázka byla, je-li dobře nebo špatně, že je pod nickem Miroalavek někdo jiný. A já říkám, že bych byla raději, kdyby nick zůstal původnímu Miroslavkovi. Dokonce jsem ti napsala proč. Tím mám splněno a nepotřebuji žabomyší tahanice. Ty sis zřejmě převzetím nicku polechtal ego. No prosím, proti gustu ... navíc jsem ti pochválila báseň. Tobě se to nelíbí. Dobře, přecházím na tvou stranu a plním tvé přání. Stojí za hovno. Jsi teď spokojen? Ne-li napiš. Udělám podle tvého. |
U příspěvku:Slyším hlasy |
FrantišekL (Občasný) - 6.12.2019 > Občas se to stává. Člověk se rozjede, zdá se mu že pěkně, nechtělo by se mu mazat. Ale zároveň neví jak udržet výšku nebo ještě v zakončení přidat. většinou jde o značný zásah, jehož tvar se objeví až časem, někdy i hodně zadlouho. Je lepší se na to vybodnout a začít něco jiného. Jedno poučení je. Vyhýbat se konceptům, které by mě nutily promluvit z pozice, která je nad mé síly. Např. dojít k tomu, že musím promluvit jako bůh nebo najít závěr k velmi protikladné a nejisté situaci. |
U příspěvku:Moře - 1630 |
FrantišekL (Občasný) - 5.12.2019 > Báseň je to pěkná, snad i krásná. ale jako by zůstala viset kdesi v čase. Realie, ty plachty, dřevo atd, ale i psychický nátisk, ji vytrhují ze současnosti, oslabují její prožívání, odsouvají ji spíše na okraj individuálního zájmu. Co je potom platný veškerý um, který jsi tady prokázal. Nejde mi o to hodnotit, kdo byl lepší básník. Ani nemohu, k tomu bych potřebovala alespoň 15 - 20 (rozmanitých, ne na jedno brdo) básní. Původní Miroslavek byl ale i poučený kritik. Pravda, jeho znalosti se zdály spíše vyčtené než získané vlastní zkušeností. Někdy byl neurvalý až nesnesitelný, ale málokdy se mýlil. V základních věcech už vůbec ne. A jiné tu připadají v úvahu jen teoreticky.
Osobně bych byl raději, kdyby ten nick zůstal původnímu Miroslavkovi. Ale zřejmě už tu není, jinak by registrace neproběhla, možná se psal trochu jinak. |
U příspěvku:DIALOG ENERGIÍ |
FrantišekL (Občasný) - 5.12.2019 > Jsou to vlastně 3 gnómy nebo aforismy, které mohou jako sdělení, pravdy, tvrzení atd. fungovat a platit i individuálně. Mohou být zapsány v jakékoliv úpravě, nic se nezmění. Vezmeme-li poezii jako obor, jehož existence je závislá od jeho jedinečnosti, je zřejmé, že podobná sdělení poezii nepotřebují.
Budeme-li za poezii považovat ono zvláštní chvění, pocit čehosi zvláštního, co najednou prožíváme, zdá se mi, že se nedostaví ani v celku, ani jednotlivě. Cosi k němu chybí. Mohla by to být třeba báseň fungující jako skříňka, ze které by ty perly postupně vypadly.
Se skříňkou by dokonce nemusely mít nic přímo
společného, jen by v ní byly uloženy.
|
U příspěvku:Báseň a básnik, Pohreb básnika |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Srdečná naivita druhé básně mě zaujala. První mi přijde dost vodnatá. |
U příspěvku:O poézii, Čítanie poézie |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Druhá se mi líbí víc. Ovine člověka jako zpěv. |
U příspěvku:Moře - 1630 |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > To je jiný Miroslavek, než tu býval. |
U příspěvku:Advent, Lásky kráľ |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Docela pěkné básně. Advent je tu předveden dost církevně. Jak asi vypadal ten první - čekání na Spasitele? A kolik takových adventů jsme za 2000 let prožili? |
U příspěvku:Slyším hlasy |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Líbilo se mi to, takže jsem dočetla až do konce. Škoda, že konec vypadá, jako by básník nevěděl jak dál ani jak skončit. |
U příspěvku:DIALOG ENERGIÍ |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Zajímavé téma. Ale k poezii, která by pro něj hlasovala, daleko. |
U příspěvku:Láska k matce |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > je to takové naivně neumělé. Kolik ti bylo, když jsi to psal? |
U příspěvku:Láska k matce |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > je to takové naivně neumělé. Kolik ti bylo, když jsi to psal? |
U příspěvku:Adresář |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > tahle gregerie se moc nepovedla. |
U příspěvku:Zlá žena |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Těžko říci, co má tato báseň přinést čtenáři. |
U příspěvku:První sníh |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Spíše mluvné než výmluvné, větší stručnost by neškodila, ale přece jen to nějakou stopu ve čtenáři může zanechat. |
U příspěvku:Do sněhu |
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > Mirku, taková léta se pokoušíš, ale 4. verš prozrazuje, že ses nic nenaučil. Vedle věcného nesmyslu je tu i nesmysl formální - rýmuješ mužský verš se ženským. Dál to ani nebudu číst. |