Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 29.12.
Judita
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 7.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Bar
Dushan (Občasný) - 14.6.2013 > Více si hlídej okraje, vlevo chtělo trošku uříznout, vpravo trošičku přidat.
U příspěvku:> /// °>
Dushan (Občasný) - 14.6.2013 >
U příspěvku:Ještě jednou biskupský hrádek Košťálov.
Dushan (Občasný) - 14.6.2013 >
U příspěvku:Odlety...
Dushan (Občasný) - 12.6.2013 >
U příspěvku:..
Dushan (Občasný) - 10.6.2013 >
U příspěvku:***
Dushan (Občasný) - 4.6.2013 > čtenář> čtenář karhaj:
Bla bla bla bla. Kecy a kecičky. Přesně, co říkám. Promiň, ale podle mne máš minimální fotografické vidění - umíš automaticky praktikovat naučené pravidla na všechno bez rozdílu, ale bohužel asi nerozpoznáš případ, kdy porušení pravidla je ku prospěchu díla a až agresivně hájiš svůj názor. A je jedno, jak autor dílo vytvořil. Odmítám se tady s tebou hádat kvůli jedné ořízlé kolejnici. Jestli chceš, tak si jich nafoť kilometry, můžeš si je doma celé večery prohlížet a neútoč na lidi, kteří si dovolí mít jiný názor než ty.
U příspěvku:***
Dushan (Občasný) - 4.6.2013 > Nedej na konzervativce, kteří se naučili pár pravidel a jsou pro ně tabu. Kdyby tam kolejnice byla celá, fotka by byla určitě fádní, nezajímavá. Právě ořez kolejnice přispívá k zajímavosti fotky i k atmosféře. Proč asi?.......
Zajímavá atmosféra, zde promíjím i přepaly.
U příspěvku:kontext času
Dushan (Občasný) - 2.6.2013 > Thumb> Proboha, proč nejsi spokojený s kompozicí??? Já vidím, že všechno je na svém místě, jak má být! Je to krásná fotka s příběhem - jen umět všem zobrazeným atributům přiřadit ten správný smysl. I to opěradlo vlevo má svůj smysl, můžeme přiřadit další vlastnost té paní vlevo. Tato fotka je pro mne extra třída. Divím se akorát, že mnohým skoro nic neříká.
Rád bych tuto fotku popsal příběhem, který tady vidím, ale zařekl jsem se, že už tady ne.
Dávám 5 bodů + DDD.
U příspěvku:výtah
Dushan (Občasný) - 31.5.2013 >
U příspěvku:sestava
Dushan (Občasný) - 31.5.2013 >
U příspěvku:Pohled z mostu
Dushan (Občasný) - 31.5.2013 >
U příspěvku:""
Dushan (Občasný) - 31.5.2013 >
U příspěvku:"Invaze"
Dushan (Občasný) - 31.5.2013 >
U příspěvku:léto končí
Dushan (Občasný) - 31.5.2013 >
U příspěvku:...
Dushan (Občasný) - 31.5.2013 >
U příspěvku:Úterý
Dushan (Občasný) - 24.5.2013 > Všem moc děkuji a přeji pohodový víkend.
U příspěvku:Klášterní zahrada ve skanzenu Ostrá.
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Přemýšlím - jestli se ti před fotcením v bludišti zatočila hlava, anebo jsi moc pospíchal a neměl čas. Vidím strašně nezajímavou a nedobrou fotku - teď nehodnotím park, ale fotku. Ani, kdyby měla být v rubrice Tady jsem jednou byl, mi nic neříká. Pro někoho je tam krásně, já to z fotky nepoznal. Pro mne nemá žádnou výpovědní hodnotu, ani estetickou.
U příspěvku:V baru
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Já ti nějak nevím.....pokud vidím na monitoru dobře, jedná se o suchou jehlu a ještě s použitím rulety (mezzotinta). Anebo je tam i kousek akvatinty? Špatně to vidím. Dolní polovina se mi zamlouvá. V horní vidím zmatek - podle mne není dobře zpracováno pozadí. Není jednotné, tříští se. Jako by jsi hledala, zkoušela. Horní polovina plochy je dosti těžká. Samotný tisk se mi jeví dosti kvalitní.
U příspěvku:Přirozená krása
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Já bych řekl, že tohle néééé. Montáž na mne vůbec nepůsobí esteticky a přijatelně, spíše odpudivě. Ale je vidět, že na každého působí jinak. Je plně na tobě, jak se rozhodneš,zda v tomto pokračovat, ale já osobně souhlasím se seperfly - tudy cesta opravdu nevede.
U příspěvku:katedrála
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Periskop> Opět s tebou nesouhlasím. Ale to je věc názoru. Po mnoha letech se tady opět spolu setkáváme, tentokráte bohužel každý na opačné straně barikády. Mrzí mě to, ale už se stalo. Za ty roky jsem popošel o kousek, doufám, dopředu. Jak ve výtvarném umění, tak v oblastech, které, jak vidím, jsi z mého textu nepochopil. Škoda. Vidím, že nyní zastáváme každý odlišnou filozofii hodnocení příspěvků. Třeba plácám nesmysl za nesmyslem, třeba máš pravdu jenom ty, ale nechť si autoři příspěvků sami svobodně rozhodnou, která hodnocení přijmou a která ne. Zda mé vysvětlující komentáře, anebo tvé jednověté konstantování, že to je špatné. Já si za svými hodnoceními plně stojím, tak jako určitě i ty za svými. Co je na tom k nepochopení?
U příspěvku:katedrála
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Karhaj(Sinner)> Hele, Karhaji, já nikomu nevnucuji svoje názory, ani tobě, a na autorovi je plně, jestli je přijme anebo ne. A taky na nikoho neútočím, tak jako ty teď na mne. Už několikrát jsem chtěl na tvoje některé „neomylné“ arogantní poznámky tady upozornit, ale pokaždé jsem mlčel. Jsou to tvoje názory, které respektuji, i když s některými plně nesouhlasím a nelíbí se mi jejich prezentace. Neznamená to, že když má někdo odlišný názor než já, že je špatný a že na něj musím útočit. A nikomu zde nepoklonkuji, to možná dobře víš. Píšu své názory tak, jako zde píší ostatní i ty. Touto tvou odpovědí jsi mě utvrdil v tušení, že máš v sobě hodně zloby, hodně negativní energie, proto s touto debatou končím. Piš si co chceš, už ti nebudu odpovídat. A na své útoky si laskavě příště vyber někoho jiného.
U příspěvku:Mexické květy
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > TO je tak hrozné, až se mi to začíná čím dál více líbit. Kompozičně nic moc na střed. Podložka padá doleva, váza, či co to je, je zhroucená, květiny jako zapíchlé špejle, některé listy kreslené (v malbě).....ale má to určité kouzlo nevinnosti. A je to rozhodně zapamatovatelná malba.
U příspěvku:Odlesky
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Pro mne velmi zajímavá fotka. Zdá se mi, že celkovému vyznění dobře dopomohl svislý sloup vpravo (či co to je). Možná bych uvažoval ještě o jeho mírném posunutí (při fotogragování), ale to je už jenom taková spekulace, záleží na mnoha okolnostech. Pro mne dobrý.
U příspěvku:Pankáč kivi
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Mima> Moc děkuji.
U příspěvku:Kivi jde na návštěvu
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Všem moc děkuji.
U příspěvku:Kivi jde na návštěvu
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Thumb> Díky.
U příspěvku:Kivi jde na návštěvu
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > SatyamJ> Ano, máš pravdu. Může to být dětská kresba, anebo i kresba mentálně retardovaného dospělého člověka. Zkouším hranice, kde to vše bude spolu komunikovat.
Děkuji za tvoji poznámku, hodně mi pomohla.
U příspěvku:katedrála
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Periskop> Promiň Periskope, ale vůbec s tebou nesouhlasím. Určitě budeš velký Mistr, ale možná ti neřekli, že tady na Totemu zveřejňují své práce převážně samí amatéři, samouci, kteří mají svůj koníček, něco tvoří a chtějí své práce prezentovat a hlavně – dozvědět se, jak jejich výtvory působí na druhé lidi, popřípadě se dozvědět, co by měli ve své tvorbě zlepšit. Je to tady něco, jako konzultace ve škole, ovšem s tím, že chyb tady bude určitě více. Koníček dělají všichni ve svém volném čase, často po náročné práci, a je to jejich příjemné odreagování, do kterého dávají vše nejlepší ze sebe, co umějí a jak to cítí. Mnohým chybějí základy, které se učí studenti ve škole, musejí je obtížně samostudiem sami získávat, ale možná většina z nich tvoří více „srdíčkem“, než právě mladí studenti, vyzbrojení ze školy teoretickými základy, technologií, stavbou obrazu, kompozicí, studiem dějin umění, dějin fotografie, sociologií, psychologií atd.
A právě před těmito amatéry, kteří si pro svou tvorbu musejí často dosti náročně ukrajovat čas ze svého skromného volna, na rozdíl od tebe, smekám svůj pomyslný klobouk a snažím se jim radou trochu pomoci. Neútočím, jako ty. Já je nechci ranit a odradit od tvorby, ale postupně jim pomáhat.
K této fotografii: Musíš uznat, že já osobně nemohu za to, že tvoje tvorba a vnímání umění skončilo v realistické rovině. Možná, že ses někde dočetl, že kromě toho existuje něco jako třeba minimalismus, konceptuální umění, geometrická abstrakce a další (nechci tě přehlcovat pojmy). Ze své praxe vím, že právě lidé, kterým se líbí pouze realistické umění, kde vše umějí dešifrovat, kterému rozumějí, protože vidí to, co znají ze svého života, nechápou moderní umění (mám na mysli právě uváděný minimalismus a další popsané). Ale to neznamená, že je to špatné umění. Je to určitá nadstavba umění určená pro skupinku lidí, která je schopná to vnímat. Přesto tito neznalí lidé to, čemu nerozumí, odsuzují, že je to blbost.
Tato fotografie má tolik zajímavého na přečtení, až jsem byl mile překvapen. Že ty tuto fotografii neumíš přečíst, za to já nemohu. Budu rád, když autor a druzí, kteří se tady dostanou, se na fotografii podívají jinýma očima, než jak byli dosud zvyklí fotky vnímat. Většina jich fotku přesto přejde, nic jim neřekne, ale třeba pár z nich ve fotce najde něco zajímavého. To „zajímavé“ je právě dovednost či snaha naučit se číst ve fotografii.
Fandím sadafovi, že došel k této fotografii. Je to něco jiného, s čím se musí porvat. Je nutné všechno vyzkoušet a zjistit, v čem který autor je dobrý. Nikdo učený z nebe nespadl, snad kromě tebe. Víš, my, obyčejní, musíme zkoušet a zkoušet a neustále vyhodnocovat.
Převážná většina zdejších autorů nikdy nebude tvořit na profesionální úrovni. Ale o to tady snad nejde. Myslím si, že jde o to, aby se krůček po krůčku ve své tvorbě zlepšovali a aby z e svých úspěchů měli radost. Tvoje radikální odsuzování jim vůbec neprospěje, spíše je ve tvorbě odradí. Když jsem byl mladší, taky jsem byl často tak radikální jako ty, ale časem jsem dospěl k tomu, že to není dobrá cesta. Taky k tomu časem dojdeš, věř mi.

U příspěvku:Simpsnů žlutý svět.
Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > První fotografie ne. Hanlivě se takovým fotkám říká „nudle“. Ale každý si tím musí projít. A navíc je rozmazaná.
Druhá fotka ano. Ta je o něčem jiném. Podařilo se ti zajímavě dostat do fotky náladu přírody (to se ne pokaždé podaří) a navíc i růzračnost vzduchu.
Zajímavě vychází i spodní část fotky se zelenými lodyhami řepky. Když jsem si ji zakral papírem, dostala fotka jinou, pro mne zajímavější, dimenzi. Spodní zelená část ohraničuje lán řepky, uklidňuje celou fotku, ale je popisná. Pokud tuto část odřízneme, dostáváme se doprostřed žluté hmoty, která začne téct kolem nás dokola a pomalu se v ní ztrácíme. Jako by nás přemáhala, tak jako přemáhá okolní vesnice a lidi v nich. Vítězí nad člověkem, vítězí v krajině, ale nevítězí v přírodě, protože je přírodou samou. Krásná, monumentální obloha je protipólem jemné krajkové řepce. Obzor – zelené lesy jsou maximálně zúženy na úkor agresivní řepky a domy (vesnice) krajině vhodně oživují (červenou barvou střech).
Podařená fotka.
U příspěvku:u18u
Dushan (Občasný) - 21.5.2013 > Za takovéto rádoby umělecké úpravy by měl autor platit speciální pokuty. Takže, podle mne, ve tvém průměru.
U příspěvku:Bílina
Dushan (Občasný) - 21.5.2013 > Myslím si, že tato fotka není zrovna kompozičně dobrá.
Vpravo jsou domy a věžáky nacpány skoro až k pravému okraji, zatímco vlevo je od velké budovy hodně prázdného místa. Asi by bylo vhodné vlevo část odříznout a vpravo přidat (poku to ještě jde). Anebo přímo při focení trošku otočit fotoaparátem doprava. Velký důraz je kladen na nezajímavou oblohu. Nevím proč.
Horizont je naštěstí ještě pod polovinou výšky fotky. Jen tak tak. Kdyby byl v polovině, fotka by se stala ještě více nevýraznou.
  <<< předchozí 
7.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter