Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 3.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Hrobce
Kostka (Občasný) - 26.2.2006 > Poslechni, ta implantovaná expozice mi tam najednou nějak nesedne, je příliš narafičená. Nepotřebujeme vědět, jak ta osoba vypadá či co by o ní řekl náhodný pozorovatel. A rozhodně nepotřebujeme vědět, čem je v kostce tento příběh, čtenáři, než jej začneš číst. Takováhle "hlava", obsahem i formou, sem podle mého nesedne.

Já nevím - jestli jsi potřebovala nastavit povlovné ("minimalistické", jak se tu někdo hádal?) tempo hned zkraje, aby byl ´žánr nepochybně dán´? To vůbec není třeba, naopak. Líbil by se mi ten kontrast, když by celá věc začala přejetou kočkou a slovem "Smyk." To je dobré slovo pro začátek. (I když se mi subjektivně vůbec nelíbí v kontextu divná hříčka "smyk - šmik".)

Jinak je to moc dobrá povídka (a na "zakázkovou práci" ještě lepší!), to jsem tu vlastně ještě nenapsal.
U příspěvku:Kateřina Rudčenková, Tereza Riedlbauchová a autorské čtení Totemu 20. 2. 2006
Kostka (Občasný) - 23.2.2006 > Drfaust: samozřejmě souhlasím, řeči o svíjení či zmítání jsem nevedl na základě pozorování! :-)
Chápu, že to nemá být klání a chápu i možnosti, které jste měli. Na druhou stranu žánr je buď v zásadě soutěžní nebo v zásadě nesoutěžní. Pokud nejsou odměněni všichni, nemůže být o nesoutěžnosti řeč (sám mluvíš o motivačním prvku, i když já bych určitě motivaci účastníků nepřipisoval cenám) a nic mezi oběma žánry není. Ale nemusíme to rozmazávat, akce to byla dobrá a všichni pořadatelé mají mou úctu.

hlemejžď: jak vyplývá z výše uvedeného, rád jsem dal přednost této akci.
U příspěvku:Kateřina Rudčenková, Tereza Riedlbauchová a autorské čtení Totemu 20. 2. 2006
Kostka (Občasný) - 21.2.2006 > Mně to přišlo hezký, nechat si veřejně servírovat přímo autorskými hlasy je pro mě nezvyklý zážitek. Akorát mi z principu nesedne formát básnického klání, a obzvlášť pokud jsou čtyři ceny na pět účastníků, takže jsou "vítězové" v přesilovce a jediný "poražený" aby se zmítal v úzkostech.
U příspěvku:Hráčka GO
Kostka (Občasný) - 15.2.2006 > Tak jo, je to (přibližně) tenhle?
http://noviny2000.mysteria.cz/Prokop.jpg
(Tmavou bradku myslím měl, ale na ilustraci jsem asi nepokládal za nutné to zvýraznit.)
U příspěvku:Hráčka GO
Kostka (Občasný) - 15.2.2006 > Pardon, že se už nevyjadřuju k básni, ale příspěvků si všímám až teď: Václave, nebyl ten známý propagátor právě profesor estetiky Dušan Prokop?
U příspěvku:Ksicht
Kostka (Občasný) - 22.1.2006 > ti ježci?
U příspěvku:bez názvu aneb kouzlo světla
Kostka (Občasný) - 22.1.2006 > Jo jo, světlo dělá ve vlasech pěkný vlnky, oko je motiv jasnej (a nejpatrnější v originále), prostě hezký, klišé roletového efektu si odmyslíme a zůstává vymakaná reklama na ženu - pro nás zvrhlý fajnšmekry.
:-)
U příspěvku:Ksicht
Kostka (Občasný) - 21.1.2006 > Nebo by možná pomohlo odlít ten Paroubkův ksicht z toho hovna do sádry.
U příspěvku:Ksicht
Kostka (Občasný) - 21.1.2006 > Kluk: tomu říkám trumf. Škoda, žes nevyfotil.
U příspěvku:Ve vlaku
Kostka (Občasný) - 21.1.2006 > Díky, to bude ale asi i zkreslením reprodukce...
U příspěvku:letokruh a jiné básně z a o nerozumu
Kostka (Občasný) - 20.1.2006 > Líbí se mi hlavně ty delší, a úplně nejvíc Incommunicado a Významy, ale celek je krásně souznělý, i detaily hrají, jako třeba
"na větvích kaštanů
netopýři listů",
to je haiku, navíc s nádherným, povykloubeným rytmem jako nedopatřením nedovřené šufle... (respektive půvabným dopatřením)

Znáš Zábranu?
U příspěvku:Co umí ráček
Kostka (Občasný) - 17.1.2006 > Jé, to se mně moc líbí, i když to asi zapadá do nějakého kontextu, který neznám...
U příspěvku:Hráčka GO
Kostka (Občasný) - 30.12.2005 > Safina: však říkám - deska života. (tomu se podrobněji věnuje diskuse pod odkazovaným haiku příspěvkem) Pravidla Go myslím najdeš bez problému na internetu stejně jako nějaký ten software hry samotné. Je to nevyčerpatelný zdroj povyražení, pak napiš nějakou báseň, už jako skutečná hráčka...
U příspěvku:Hráčka GO
Kostka (Občasný) - 30.12.2005 > Naopak, Citizen to tu velmi správně pojímá jako tvůrčí dílnu.

Já, jako náruživý, leč neukojený hráč Go, jsem si to moc rád přečetl. O té knize jsem snad kdysi něco zaslech, názvosloví kitani a goban je pro mě novinkou. Goban tedy znamená desku života? :-)

Když jsem přečetl "Safina", tak mě první napadlo "Vestec - Safina", což je autobusová zastávka, přes kterou občas jezdím.
U příspěvku:Dědičná
Kostka (Občasný) - 23.12.2005 > To je hezky křížem krážem popsanej pocit. Rezonuje.
U příspěvku:15. 12. 2005 - Křest básnické knihy Vnitrozemí Petra Borkovce
Kostka (Občasný) - 18.12.2005 > Já jsem šel náhodou okolo, když to tam zhruba začínalo, a potom podruhé nazpátek, když to tam zhruba bylo v plném proudu. Přes sklo to vypadalo pěkně, prostě intelektuální párty... :-)
U příspěvku:I.
Kostka (Občasný) - 10.11.2005 > Kdyby to bylo jedna ku deseti, tak bychom se ještě radovali, a přesto se na internetových diskusích občas poučím či pobavím. Ovšem mluví ze mě určitý, zdravě kritický optimismus - a především přesvědčení, že jaké si to člověk udělá, takové to má, a trpělivost růže přináší.
Jsem na Totemu relativně novej, takže se pořád spíš rozkoukávám v experimentování, k čemu by všemu třeba mohl být. Resp. už s tím rozkoukáváním končím a začínám trochu chápat.
Ahoj, Kostka/Bohdan
U příspěvku:I.
Kostka (Občasný) - 9.11.2005 > ...ano, jak už zpíval Karel Gott. Ale abychom si opět lépe rozuměli: já probůh nechtěl vyvolat svou polemikou nějaké autorské přehodnocování, neřkuli hýbání prstem.
Já se nezlobím a příště se půjdu shlukovat jinam než pod Tvé příspěvky. Měl jsem pocit, že ´diskuse pod příspěvkem´ (jak si to správně nazval) je právě k tomu, aby se vedle jednoslovných "komentářů" či známkování zkoušelo uvažovat trošku pracněji. Něco jako ´tvůrčí dílnu´, třeba polemickou či kontraverzní, oceňuju pod příspěvky mnohem víc než štěbetání.
Zdravím, přeju básnický zdar, rozhodně to neber jako útok.
U příspěvku:I.
Kostka (Občasný) - 7.11.2005 > Jedná se bezpochyby o rozložitý problém. Nyní, po částečném vyjasnění stanovisek, jsme si už aspoň blíž. Já bych ve vyjasňování pokračoval: jak naznačuješ, v žádném uměleckém sdělení by jistě nemělo jít o informaci typu "koukejte, tak v takovéhle situaci jsem teď já", ale o cosi jako ztotožnění, přisvojení, mnohokrát odehrávané s každým dalším čtenářem, a pokaždé tedy jaksi "po jeho". To však pro mě (jistě tedy i pro Tebe) pořád neznamená, že je báseň prázdnou schránkou, do níž si čtenář kompletně vkládá to své. Je tu přinejmenším určitý podklad, jehož ´působivost´ se hodnotí, hodnotí-li se báseň. (Palivec mluví o půli básně, vyznačené autorem, a o další půli, již si vyznačí čtenář sám, je-li ovšem stejně tak dobrým básníkem jako autor. Mluvíme tedy o podkladu básně jako o oné prvé, autorově půli.)
Čtenářské nároky na tento podklad se samozřejmě různí a odvisí i od jisté "citové poučenosti". Chci jen říct, že relativně krátká sentence, v níž je najednou obsaženo světlo, uzel a čas a tyto úderné pojmy přitom nejsou provázány jednoznačně vyložitelným větným vztahem, tedy taková sentence je mi svou abstrakcí, a tudíž i (nadměrnou) obecností podezřelá.
Přitom rozhodně nebažím po ostrých výkladech, jejichž model se tu vyhrotil v onom suicidálním příkladu. (Pro mě byl spíš odrazovým můstkem k průzkumné diskusi.) Myslím, že dobře chápu Tvé stanovisko, které se zákonitě obrňuje proti zkarikovanému chápání poezie jako něčeho, čím "chtěl básník cosi říci" ("tak proč to ksakru neřekl? proč neřek rovnou, ty voe, že by si nejradši hodil mašli??"). Moje poznámka vlastně neryla do významotvorby, ale spíš do formy sdělování.
Ale správně jsi odhadl, že přeci jen v zásadě patřím do oné většinové, osmdesátiprocentní skupiny, což ostatně dokazuju už tím, že vůbec hovořím. Předpokládám totiž, že zbývajících 20 % je pro nějakou debatu (díkybohu?) nepoužitelných.
U příspěvku:I.
Kostka (Občasný) - 7.11.2005 > drfaust> Mám to chápat tak, že zcela anuluješ něco jako autorský záměr? (Termín ´autorský záměr´ ale není nutné brát doslova, míním zkrátka pocit, který autora nutí se v danou chvíli vyjadřovat právě takhle a nikoli jinak, síla čehosi, co měl autor v psaní textu nutkavě na mysli.) Pokud tedy tohle popíráš, vyprazdňuješ pak úplně význam textu jako sdělení někoho směrem k někomu. Má tuhle vlastnost u Tebe pouze poezie, nebo i jiné druhy umění?
U příspěvku:I.
Kostka (Občasný) - 6.11.2005 > Druhé sloce nerozumím. Spojení světla, provazu a času je sice napohled efektní, ale ten uzel vnímám právě spíš na oné strofě. Co se k čemu vztahuje? A význam, který tu nadhodil soti, je možný, nebo úplně vedle? Prosím o odpověď; zkoumám experimentálně.
U příspěvku:Verše z hospody
Kostka (Občasný) - 7.10.2005 > Ano, a napsal jinou báseň, doplňkovou k té na rubu. Je to post-socrealistická oslava číšnického řemesla, podobně jako se dříve psávalo třeba o hornících.
U příspěvku:po sezoně
Kostka (Občasný) - 6.10.2005 > Zároveň s těma fotkama a se zvolenou kombinací barev (ta umělohmotná šedě azurová na pozadí!) je to příjemně věrný, sugestibilní obrázek nálady. Trošku neladí forma, báseň se začíná rýmovat až postupně v průběhu, poněkud neforemný verš "slunce se neusmálo dneska" jsi asi psala právě kvůli rýmu, když už jsi měla to "tleská", ne? Poslední tři lapidární verše i se závěrečným rýmem pointy se mi líbí nejvíc.
U příspěvku:NEKONEČNÝ DÝCHÁNEK
Kostka (Občasný) - 1.10.2005 > U této básně mě napadlo, že bolest by mohla být opravdu modrá. (Což nijak nesouvisí s druhým významem: že z téhle modré opravdu bolí oči. Ale bolest očí je ostatně speciální bolest. Speciální tím, že není skutečná.) Předpokládám, že tahle báseň není o bolesti očí, i když poslední sloka s tou černou pokličkou a pálením i s takovou bolestí zvláštně ladí.
Ne, celé je mi to opravdu velmi konkrétní a tím silné a živé. Mohu jedině doporučit.
U příspěvku:V biografu
Kostka (Občasný) - 9.9.2005 > "TO SE MI LÍBÍ - STISKNĚTE MI RUKU!"
Jinými slovy, děkuji za chápavý komentář.
U příspěvku:Paul Celan - Teď spi, překlad z němčiny
Kostka (Občasný) - 5.9.2005 > Teď se koukám na ty další překlady - a poslední verš viz v tom Jonášově. Navíc přistrojeno "pili jsme z deště" - pěkné...
U příspěvku:Paul Celan - Teď spi, překlad z němčiny
Kostka (Občasný) - 4.9.2005 > Já jsem teda v němčině taky jeliman, ale ten poslední verš bych pochopil prostě jen jako zopakování v jiném slovosledu, snad kvůli rýmu s "verlier". Tedy doslova: "Pili jsme déšť. Déšť jsme pili." Kdyby tam mělo být "déšť pil nás", "déšť nám připíjel" či něco podobného, představil bych si asi adekvátní pád a číslo, tedy "Regen trankt uns", nehledě na ten minulý čas.
U příspěvku:10/5/2005
Kostka (Občasný) - 3.9.2005 > Já jelikož nemám příliš buňky na stopování ´příběhu básně´, tak téhle vlastně obsahově nerozumím, ale zdá se mi rozeznělá, taková pěkně, rovně uhnětená. Pak jsem si všiml, že jsem jakýsi emocionální vjem vlastně hodně založil na zvolené barvě pozadí... a docela by mě zajímalo, kdyby byla barva jiná, nakolik by se zážitek měnil... (Proč mě to trklo zrovna u téhle básně?) A strašně se mi líbí poslední sloka s dikcí jalové říkačky a podtónem nesmyslu.
U příspěvku:Ve vlaku
Kostka (Občasný) - 2.9.2005 > To je Nyman, že jo. Operní libreto podle takové knihy by mě teda zajímalo! Díky za doporučení té další knihy, určitě ho využiju.
Ono to ze Sacksovy strany nebude ani tak o výběru případů, jako asi spíš rovnou o výběru povolání... :-)
Nemůžu si pomoct, považuju to za povinnou četbu.
U příspěvku:Ve vlaku
Kostka (Občasný) - 2.9.2005 > Che che, tak přesně tuto knížku právě čtu. Ale k autistovi jsem ještě nedošel, zatím jsem fascinovaně pročetl černobílého malíře, posledního hippie, tourettického lékaře... Ale znám jinou jeho knihu: Muž, který si pletl manželku s kloboukem.
Tvá vysvětlující poznámka mě velmi zaujala, totiž ty Sacksovy knihy pro mě nejsou ani tak o nemoci, jako především o hranici mezi zdravím a nemocí, která nikdy není vidět jasně, o tom, co je zdravého v nemocných, a ještě víc o tom, co je nemocného ve zdravých, jenom si toho za normálních okolností nevšímáme...
U příspěvku:V biografu
Kostka (Občasný) - 2.9.2005 > To ano; i potom by to však byl už jiný obrazek, rozuměj: s poněkud jiným vyzněním. Vizuálně pojatá transparentnost je něco jiného, než transparentnost komentáře, který si bere obrázek spíše za instruktážní rekvizitu. Je mi hloupé to okecávat. Ale chtěl jsem aspoň definovat zamýšlený žánr. Ten je pak možné přijmout, nebo nepřijmout, v rámci přijetí pak případně kritizovat provedení.
  <<< předchozí 
3.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter