Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 26.12.
2.svátek vánoční
Štěpán
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Petr Vaněk

Občasný
Na Totemu: 43540x
Napsat zprávu
Autorův WEB

Jiný je cizinec, který klepe na mé dveře. A tedy klíčem k Tváři, která vchází do mého obydlí, nemůže být vlastnění, nýbrž pohostinnost.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 4.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Čtvrté lesy (Girard)
Petr Vaněk (Občasný) - 26.7.2006 > dodatek:

trochu grafu

 


   prostředník
subjekt -> objekt


autentická touha: subjekt -> objekt
trojúhelníková touha: subjekt -> prostředník -> objekt


subjekt je žákem, otrokem;

prostředník je Druhým (touha podle Druhého), učitelem, pánem, bohem;

objekt je cíl touhy

U příspěvku:Třetí lesy (Amis, Čapek, Doležel, Lodge...)
Petr Vaněk (Občasný) - 26.7.2006 > kink> jo, má to švih a koule:o)
U příspěvku:Ohniště
Petr Vaněk (Občasný) - 26.7.2006 >
U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 17.7.2006 > avi
U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 17.7.2006 >

jsem podotkl, že to, že ty informace jsou od druhých, reflektuju... navíc tu máš ale analogický příklad: řeknou-li dva lidi nezávisle na sobě, že je zeď je bílá, pak ta zeď asi doopravdy bílá bude... samozřejmě se ale můžou lišit v nuancích, jak moc je bílá - s tím se počítá. kupodivu u Viewegha je vzhledem k autorově podráždění snaha být co možná nejobjektivnější a nejspravedlivější... takže tak. nevidím na tom nic nepřijatelného nebo kontroverzního, jak ty říkáš...

 

o běžnosti tu nepadla zmínka, to že to pak někdo napíše je druhá věc (než ten samotný akt), ale stal-li se, proč ne... 

U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 16.7.2006 >

mně se taky nechce s tebou v ničem soupeřit:) jen podotýkám, že jsem to opravdu nikde nenašel... spíš myslím, že to bude podobný, jako když se jednu dobu začal prosazovat mezi lidmi názor, že když spojíš dohromady elektroniku a kytary, že je to automaticky alternativní hudba, což není pravda. občas se ten pojem vykloubí z kontextu a lidi začnou v zájmu nějakýho sebepotvrzování něco nějak pojmenovávat. pro literární vědce to ovšem mnoho cenu nemá, je to pro něj spíš jenom určitá fáma (pokud je minoritní)... všechny ty dokumenty prostě hovoří o něčem jiném...

 

Hůlová, jen jsem chtěl naznačit, že mi to, co říkáš, přijde nadnesený a že přeci oba víme, že tenhle postup nevymyslela Hůlová, no ni?:) kritika ať si říká, co chce...

 

pravda je, že jsem žádnuo z těch knížek nepřečetl, ale pravda je, že jsem z nich řpečetl části, nadto jsem přečetl všechny recenze (s přihlédnutím k osobám recenzentů), takže jsem získal nějaký dojem (taky jsem to dojmové se snažil v textu zvýraznit). naposledy jsem četl Lekci, tam to bylo tak napůl, v jistém smyslu pozoruhodný výkon, v jiném zjištění, že je to zase Viewegh:)

 

soulož, záleží na situaci a na těch lidech... bizadní se to může zdát, ale dokážu si takovou situaci představit...

 

duchovní, ok, já si všiml, že tohle slovo ostatní pobuřuje:)) přišlo mi to zajímavý, říkal jsem si, to by mohla být cesta, jak uchopit Viewegha v nesnázích (mých i jeho:)  

U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 16.7.2006 >
U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 16.7.2006 > ostatně jsem dost zvědavej, jak se lidi budou stavět k jeho knihám za dvacet třicet let... jestli se budou válet někde v antikvariátech jako Kožík nebo se budou furt číst. převálcuje ho nějaká nová móda nebo se udrží? jo, a s tím sekundárním pramenem a jeho konzervativností souhlasím:o) ...takovej Houellebcq je ovšem jako člověk podle taky podle mě dost konzervativní, navíc očividný tradicionalista, ale jak se dokáže v knihách vybouřit:))
U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 16.7.2006 > jinak sem by se perfektně hodil ten Girard, není pochyb o tom, že se pan spisovatel potýká s důsledky vnitřního prostřednictví... nakonec se ty deníky obrátej jen proti jemu samotnýmu. 
U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 16.7.2006 >

pojem třetí kultura je dost divnej, myslím, že to Jirous utrousil v zápalu někde ve svým ideologickým projevu, nepleteš si to náhodou s třetí ug. generací (potažmo druhou)? opravdu, můžeš mi věřit, že druhá bohatě stačí a je mnohem sdělnější než vypočítávání odrůd kultur... jak už je jednou druhá, nemá smysl to eskalovat (leda v nějakým politcko-ideologickým projevu), má-li se vytvořit prostor pro kontinuitu pospolitosti. a hlavně, v sekundární literatuře jsem se s pojmem třetí kultura nikdy nesetkal, ani u Machovce... vlastně to do tebe slyším poprvý, a že jsem se o tom něco načetl...

 

krom toho - Vokno vzniklo někdy v roce 82? 5? - a co v něm stojí? časopis pro druhou kulturu... tím vším bych se řídil.

 

no, možná, že nemusí být duchovní člověk, ale Vieweghovi ta duchovní složka zrovna pekelně chybí, je uzavřenej ve svým světě multikin, vináren jánevímčehovšeho, ale nikam se nevydává na cestu... souhlasím s názorem Čulíkovým, kterej napsal cosi v tomto smyslu v recenzi na Lekci tvůrčího psaní. ta šílená banalita mě nepřestává iritovat - a musím přiznat, že kvůli ní jsem se nebyl schopen dostet přes první stránky Vybíjený (snaha byla)...

 

to označení duchovní člověk mi připomíná rozlišení Patočkovo, když popisuje jakej je rozdíl mezi intelektuálem (modelově sofisté) a duchovním člověkem (modelově Sokrates), neházel bych do toho ten patos.

 

to o Petře Hůlový si myslíš možná ty a někdo, ale mě do toho netahej...;o)

 

to že je upřímnej je jedna věc, ale druhá věc, jakej to má všechno efekt. on tam podle všeho prostě opět nedokázal vtisknout něco, po čem by si člověk řekl "jo". a já už mu to opravdu, pln lítosti;), začínám ze srdce přát, aby se mu to povedlo... zároveň mám dost pochyby. je mi zřejmé, že jeho argumentace, kterou používá třeba v Lekci vůči kritice, by se dala rozmetat naprosto s přehledem, taktéž mě uzemnila věta Jolany z filmu Účastníci: maminko, já si nemůžu vybírat (pěst mezi voči). rovněž psychologický rozbory by opravdu stály za to: je neuvěřitelný, že začátek filmu je postavenej na tom, jak se všichni za všechny naráz stydí nebo se bojí, aby se neztrapnili... 

 

nevím, proč když to ví, že chce bejt na jednu stranu dobrej spisovatel na druhou stranu bavič, když vidí ten rozpor, proč si konečně nevybere. člověk má pocit, že se prostě z naladění (Heideg.) jeho osoby už nic kloudnýho nevyklube... 

 

kojení... na tom je něco divnýho? no, záleží, co popisoval a co dělali... ale to dítě to ještě nevnímá, nepřikládá tomu žádnej význam...

U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 15.7.2006 >

www.mchband.cz

 

tady je můj komentář:

http://www.totem.cz/reads.php?fc=11&w1=188&c1=1

U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 15.7.2006 > MiKa> 

viewegh spíš prostě není duchovní člověk, tak bych to viděl... proto ten obrovský talent, kterým disponuje (a který by mohl dál a dál rozvíjet) jde vniveč, prostě se spokojí s tím, co dokáže a neumí se posunout dál...

a zabředává do banalit...
U příspěvku:Děti socialistických kopretin (zpozdilá recenze na Pelcovu prvotinu)
Petr Vaněk (Občasný) - 15.7.2006 > ztratila> 

třetí kultura, nestačila by ta druhá?... na základě uvěznění ppu se hlavně zmobilizoval disent, který s undergroundem (tj. okruhem kolem ppu) neměl nic společnýho. v 82 pak přišla akce asanace a mnozí právě emigrovali, pospolitost se někdy kolem roku 80 roztříštila do dost malech skupin... 

 

v tom příspvěku a v diskusi je strašně moc věcí, který by stálo za to komentovat (pokud jsem zahlédl), ale nějak je to nad mý síly...

 

je taky dobrý si všimnout, že všechny tři díly jsou k sobě přilepený dost násilně, vůbec na sebe nenavazujou, jak to Pelc psal postupně (první vznikla myslím ta prostřední část...)

 

mimoéchodem, četli jste Chadimovu Alternativu? doporučuju, je to dobrý srovnávat s Jirousovými texty... 

(a i s Plecem)
U příspěvku:Pohnuté meditace
Petr Vaněk (Občasný) - 13.7.2006 > zirael> no jo, on to byl;o))
U příspěvku:L´histoire d´une fleur 7*75/75
Petr Vaněk (Občasný) - 24.6.2006 >
U příspěvku:The Ecstasy of Saint Therese
Petr Vaněk (Občasný) - 5.6.2006 >

nemluvím, koukám

U příspěvku:Falas Nagur
Petr Vaněk (Občasný) - 5.6.2006 > zaujalo
U příspěvku:Všichni i já jsme Mudr.Rath
Petr Vaněk (Občasný) - 5.6.2006 > jéje, to jsou zremixovaní Manželé, že jo...
U příspěvku:Tyče
Petr Vaněk (Občasný) - 5.6.2006 > chachá, hlavně se mi to líbí ve srovnání s názvem kolekce:))))
U příspěvku:Čtení autorů literárního obtýdeníku TVAR
Petr Vaněk (Občasný) - 19.5.2006 > jo, byl jsem tam... dorazili jsem tam... akorát asi moc pozdě, protože už nikdo nečetl a všichni se rozcházeli... tak snad příště:)))
U příspěvku:Čtení autorů literárního obtýdeníku TVAR
Petr Vaněk (Občasný) - 16.5.2006 > uvidíme...
U příspěvku:VŠECHNO, CO JSME O SEXU VĚDĚT NECHTĚLI, ALE MUSELI SI TO PROŽÍT
Petr Vaněk (Občasný) - 9.4.2006 >

 

U příspěvku:Třetí lesy (Amis, Čapek, Doležel, Lodge...)
Petr Vaněk (Občasný) - 5.4.2006 > Kelly> je... ten román je vcelku dlouhej a někdy vleklej, ale tuhle pasáž jsem si musel zapsat:o)
U příspěvku:Literárně - psychologický seminář na FF UK: Holub, Švanda, Šípek, Zedník, Rudčenková, Riedlabauchová, Fibiger, Reisiger, Kováčová, Tošková
Petr Vaněk (Občasný) - 4.4.2006 >

óó:))

U příspěvku:Nebeské vojsko
Petr Vaněk (Občasný) - 31.3.2006 > taková fajn
U příspěvku:Neděle potřetí
Petr Vaněk (Občasný) - 15.3.2006 > tý jo, hermite, já nevěděl, že umíš i mačkat spoušť:o)
U příspěvku:Malý deník/Fragmenty
Petr Vaněk (Občasný) - 24.2.2006 > Cit-i-zen> yes, myslím a doufám, že příště na čtení se zas slezeme...;o)
U příspěvku:Malý deník/Fragmenty
Petr Vaněk (Občasný) - 24.2.2006 > Cit-i-zen> díky, Jakube, to potěší, kor od tebe:o) tenhle cyklus mám taky rád, šel mi ze srdce...
U příspěvku:Pohnuté meditace
Petr Vaněk (Občasný) - 2.9.2005 > Naty> dik (i za tu předešlou podporu;)
U příspěvku:Tricky - She makes me wanna die - překlad s poslechem
Petr Vaněk (Občasný) - 1.9.2005 > dobrý¨, ta slova do tý hudby jdou*
U příspěvku:DINNER
Petr Vaněk (Občasný) - 1.9.2005 > s chutí doporučuju:)
  <<< předchozí 
4.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter