Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 31.5.
Kamila
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
P.K.Feyerabend - Proti metodě
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 13.3.2003 (08:28:05)


 Zefram (Občasný) - 8.9.2005 > Okino> Takze o pulroku pozdeji :( - Stale nejsem fandou tradicni cinske mediciny. Z mnoha duvodu. Nejak je proberu, uvaz sam, nakolik jsou dobre. Predne se mi nelibi ten nazev :) Vsadim se (trebaze nemam podlozeno), ze to, co dnes oznacujeme jako TCM, neni tak uplne tradicni, ze je to jen jakysi vyber z toho, co kdysi byvalo jednim z vicera zpusobu lecby. Vyuziti "tradicni" teorie je silne problematicke, rekl bych nemozne. Totiz aby bylo mozne, musela by medicina najit nejake spojeni mezi terminy TCM a temi svymi. Ovsem kde v reci chemie a biologie najdes neco, co ti v tomto muze pomoci? A kdyz nenajdes takovy most, nemuzes se z te teorie proste NIJAk inspirovat, je-li to vubec mozne. Celkem jasne je, ze veda se muze inspirovat ohledne faktickych veci, muze byt upozornena na jevy, ktere dosud nezkoumala. To se shodneme. Ale uz je HODNE pochybne, jestli nejake teorie davno zaprasene, muzou byt byt jen voditkem pro budoucnost, kdyz nasi predci nemeli ani poneti o slozitostech toho, o cem to hovori. Proste nehovim lidove moudrosti, zkusnosti tisicileti, moudrosti predku, ci jak to nazves. Tisicileti se verilo, ze zeme je placka, ci co vlastne. Kdyby bylo zrejme, ze TCM byla podrobena kritice, testum a casem se promenovala podle tehle logiky k dokonalejsimu obrazu skutecnosti, pak by snad mohla byt, jeji empiricky material, predlohou pro budouci zkoumani. Jinak proste tezko.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Zefram
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter