Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Věčný problém s mystikou
Autor: romann (Občasný) - publikováno 6.6.2018 (09:15:53)
Božské rádo naznačuje, že stále o Něm nic nevíme a ani vědět nechceme. Různými způsoby. Třeba fenoménem kruhů v obilí.
Často jsou v okolí míst jako Stonehedge. Je až legrační, jak většina lidí je pokládá za podvrh, ačkoliv i zběžné prozkoumání ukazuje, že je to nemožné.
Tak se vymýšlejí jiné teorie, ty ovšem také selhávají. Výsledkem je, že je velká snaha tenhle problém zamést pod koberec aby byl klid.
Jenže ony se opět objevují, už mnoho set let, a ještě dokonalejší, což mnohé jistě štve.
Podobně i současná popularita drogy z ropuchy Bufo Alvarius. Vždyť je stejná móda jako byla před patnácti lety ayahuasca. I tehdy za ní jezdili tripeři do peruánské Amazonie a měli podobné zážitky.
A stejně jako dnes se toho chytili podnikavci a dováželi ayahuascu k nám. V 60.letech byl boom LSD, jež se u nás i vyrábělo a masově zkoušelo, i v laboratorních podmínkách. Každý boom je ale časově omezen.
Proč je mystiků tak málo a hodně těch, co o ní jen bájí, nebo si jen tak hrají? Mystika zkrátka vede jinam a je úplně jiná, než si začátečníci i laici myslí. Myslet si, že výsledkem je být jako Bůh, je nesmírně naivní. Něco mystik dostane, ale je to daleko méně, než čekal. Přesto má mnohem více, než může běžný člověk mít.
Uvědomuje si, že ho čeká ještě moc a moc práce v poznávání, na mnoho životů, celou Věčnost. Okamžité a úplné osvícení neexistuje, ač tomu lidé věří a nevadí jim, že ho nikdo nemá.
Výsledkem mystiky je moudrost, ale ta však často zjišťuje skutečnosti, jež nejsou populární. Logika ani nemůže být populární selankou.
Zejména to, že člověk a lidstvo na tom vůbec nejsou tak dobře jak si myslel. Vše je zkrátka jinak, a hodně jinak.
Vidí jasně, že lidem úplně stačí představy, řeči i přání, a ani nečekají, že se jim jejich naivity mohou uskutečnit. Vlastně osvícení ani nechtějí, ač říkají opak. V nitru vlastně vědí, že to tak nejde, ale to jim nebrání si myslet něco jiného. Dětinská nezralost s nádechem exotické zábavy je to.
Situace se postupně mění, bohužel zhoršuje. V 90. letech byl o mystiku a duchovost určitý zájem. Ten v dalších desetiletích slábl. Na druhé straně v souvislosti s dekriminalizací drog zesílilo používání silně psychedelických látek a v tripreportech se proto objevovají mystická témata.
Ta však nebyla a nejsou rozvíjena. Zájem uživatelů se omezuje jen na rekreační použití a na šamanismus či neošamanismus. Rovněž vzniklo mnoho směrů, jež si všimlo souvislostí mystických tripů a kvantové mechaniky s filozofickými souvislostmi, často však chybnými.
Důvod je v zesilujícím egoismu naší doby, tedy odmítání jakékoliv Autority, i když reálně existuje. V popředí je snaha vždy dělat to, co dotyčný považuje za správné, nebrat žádné vedení Autoritou jež nás přesahuje, ačkoliv život je nekonečně složitý, takže ho lidská omezenost ani teoreticky nemůže zvládnout. Proto vznikají chyby a omyly i s jejich následky.
Posun v Sebepoznání je tedy opět minimální, a nevypadá to na brzkou změnu k lepšímu, i když se třeba objeví další silné a populární psychedelikum,.
Tripeři, tedy psychonauti, doslova ignorují své vlastní zážitky a tabuizují je i před sebou samými. Vůbec je nenapadne řešit, co je to za hypergeniální entitu, která jim tripy režíruje a jakou má vlastně roli v nás i ve světě.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter