Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Multimédia
 > Multimédia
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
SBOHEM
Autor: j.f.julian (Stálý) - publikováno 27.1.2023 (02:13:00)


~ SBOHEM ~


Má smutná lásko, tažný ptáku,
už se mi ztrácíš ve větru,
jak babí léto na bodláku
uvízla slza na mém rtu..



Poznámky k tomuto příspěvku
j.f.julian (Stálý) - 27.1.2023 > tak beru zpět-Totem už zas nenačítá! To je tedy úroveň, to se nedá... tak sbohem...
<reagovat 
onestone (Občasný) - 27.1.2023 > Za básničku. Čítal som si ju aspoň 10-krát. Mám rád štvorveršia, ktoré povedia všetko, čo sme mali na srdci.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 27.1.2023 > Děkuju,já mám zase radost,že mi někdo rozumí. Já většinou píši delší příběhy,tady mi přišlo přesně to, co říkáš ty,že jsem řekl vše co jsem chtěl.
<reagovat 
PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 28.1.2023 >
Doporučil 
<reagovat 
Peslov (Občasný) - 29.1.2023 > Plnokrevná záležitost
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 29.1.2023 > Nadherna...
Body: 5
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 29.1.2023 > děkuji, přátelé, j.
<reagovat 
Mister NS. (Občasný) - 29.1.2023 >
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Vědmec - 30.1.2023 > Prý slza, ale já v tom vidím básnicky relicencovaný sopel. Slzy nemívají takovou viskozitu, aby mohly na rtu váznout jak pavučiny na bodláku.
<reagovat 
Čtenář - 30.1.2023 > A gde je jako ten bodlák? Dyť je to pampeliskška
<reagovat 
 Čtenář - 30.1.2023 > čtenář> To je bodlák omotaný pavučinou a jestli ne, tak si zase z july někdo vystřelil
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 30.1.2023 > člověk,který se neumí přihlásit na báseň prostě nemá kapacitu!O životě víš prd,ale slibuju ti,že brzy budeš hodně bulet,bulíku! Nevotravujj🥶💩
<reagovat 
 Čtenář - 30.1.2023 > j.f.julian> A budou mu taky váznout nosní slzy na rtu jak babí léto na bodláku?


<reagovat 
 čtenář Kačka - 30.1.2023 > j.f.julian> Krásná báseň Juliáne,čtu už třetí den.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 30.1.2023 > Tak jsme se našli.. děkuju a páčko Kačko😇💝
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 30.1.2023 > HEJTŘE, já na tebe nejsem zvědavý. Opět ukazuješ svou Malost, ignoranci, trapnost a nevzdělanost! Znovu si přečti mé citáty a článek O KRITICE!
ps-já tvé závistivé slinty nečtu, na Totem se nedostanu a funguju jen na svém webu. Báseň a poezie obecně není sdělení faktu, sms jednoduchého prosťáčka, ktermu jsou nepochopitelné metafory a svět umělce§

Snad příště najdeš míru citu
a rozumem svou lásku zvážíš,
víš, křehkost není pro ješitu,
jak pro vidláka není Paříž! (jfj)



<reagovat 
 Čtenář - 30.1.2023 > j.f.julian> přátelé, mistr zní snad poněkud nerudně, ale je to dáno tím, že své repliky formuluje na hajzlech ministerstva vnitra, což jest jediné místo v republice, odkud se dostane na totem
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 2.2.2023 >
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 16.3.2023 > Zdravím. Pokud jste autorem tohoto čtyřverší, budete i autorem čtyřverší z filmu Ohnice. Nebo je to jinak?
Má smutná lásko, tažný ptáku
Už se mi ztrácíš pod nebem
A babí léto na bodláku
Sbohem mi dává za tebe...
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 16.3.2023 > čtenář> Nepotěšila jsi mne! To každopádně!

Škoda že nevím, kdo mi píše!
Doslova a do písmene jsi mě rozsekala!

Nevím jestli znáš moji poesii, mé komenty k vykrádání mých (i vykrádání obecně) veršů, ale zkusím to zkrátit!

Nechtěl jsem tomu věřit a tak jsem si dal tu práci a právě jsem zhlédl televizní hru Ohnice (myslím) a jsem jednoduše zděšen!

NIKDY NEOPISUJI - to předně, neměl bych z básně radost.
Ta shoda je jednoduše neuvěřitelná a jistě bych prohrál soudní spor o originalitu, do kterého bych se ale nikdy nepustil!

Má báseň je naprosto originální a marně vymýšlím (což můžeme spolu-i s Bohuňou) jak k tomu mohlo dojít!
Že bych to napsal v 8 letech to asi těžko, i když se u nás doma střídali všichni umělci nejen z ND, a já poslouchal (tenkrát povinně) básně, zejména pak recitované ZŠ, tak vůbec netuším.

Kdosi to napsal asi v roce 67, víc jsem také nedohledal, ani pod písněmi Karla Hály, ale já jsem na int. pako, takže nic divného.

Už léta jsem opatrný při psaní svých veršů, protože ke mně chodí v noci a já je v podstatě jen přepíšu v polospánku a ráno je buď dopracuji, vylepším, nebo zahodím.

Tahle báseň, nebo spíše jen strofa vydávaná za báseň měla stejný vznik.
Fór je v tom, že se mi nerozvinula do delší básně, jak u mě bývá zvykem, ale vyjelo ze mě dalších asi 5 alternativních textů na stejné téma.
Navíc, já takové romantické věci moc nepíši, takže jsem sám zíral.

Už jsem zde zmiňoval, že mám po 4 klinických smrtích pramalou paměť, ale fonetická paměť mi zůstala. Takže mě napadá, jestli jsem to kdysi (před 55lety neslyšel a nezůstalo to kdesi ve mě), hra se mi nelíbila i když mám Lukavského rád, určitě bych se na ní tehdy nedíval, takže zbývá ta píseň...

Že mě dnes lidi vykrádaj v nápadech i verších, na to jsem zvyklý, ale já když se někomu přiblížím textově, tak to radši obětuji celou báseň, abych nebyl obviněn z plagiátu.

Nu, a teď jsme u jádra pudla!
Díky za to upozornění, doufám, že to bylo v dobrém, ale i kdyby ne, tak jsem tomu rád, protože si tu báseň i když pak vede jiným textem, nemohu přivlastnit.
Asi nebudu spát a obávám se, že až mé knihy vyjdou oficiálně, že mě možná čeká další překvápko (snad ne).

Pro potěšení sem vkládám další variantu téhle (své) básně. Ta první zvítězila kvůli BABÍMU LÉTU...


~ SBOHEM II. ~


Mé dávné štěstí;
lká Eliška,
už se mi ztrácíš pod mrakem...
jak rozfoukaná pampeliška je naše láska;
bodlákem.


ahoj, jfj

<reagovat 
čtenář Kačka Ben - 16.3.2023 > Marně sháním celý text básně (písně) a pátrám po autorovi... Vybavuji si jen strofu výše...
A ještě úryvek:
Kdyby ti hlava zapadala
Šedivou přízí z pavučin...
A z ojíněný zvadlý trávy
Zahořej bledý ocúny...
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 16.3.2023 > čtenář> báseň nebo píseň neznám...
více v dalším komentu...
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 17.3.2023 > čtenář> dle textu to bude písnička nějakého "moderního" folkaře, jen nechápu a marně hledám souvislost s mojí maličkostí? Je to patrně hezké, ale není to můj šálek vodky...
<reagovat 
čtenář Kačka Ben - 18.3.2023 > Tak znovu - ve filmu Ohnice z roku 1968 zazní obdoba "Vaší" úvodní básně. Ptám se na souvislost..
Má smutná lásko tažný ptáku
Už se mi ztrácíš pod nebem
A babí léto na bodláku
Sbohem mi dává za tebe...
<reagovat 
čtenář Kačka Ben - 18.3.2023 > Viz výše resp. níže.
<reagovat 
čtenář Kačka Ben - 18.3.2023 > Omlouvám se, už jsem našla původní odpověď (tam jsem ještě nenapsala svůj mail - prostředí bylo pro mě nové...
Je to zajímavé. Zvláště tím, že ten první a čtvrtý řádek se shodují stoprocentně..
Mým cílem byli dohledat zbytek. Zpívávala si to moje maminka. Zřejmě to zpíval Hála. Ale taky se mi nedaří dohledat víc. :-(
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 18.3.2023 > Mně už se to stalo v životě 2x. Jednou u písně Věry Vajsarové, asi po dvaceti letech jsem sám přišel na to, že jsem napsal podobný verš, který ale nebyl 100% stejný a podruhé u básně Kuřátka ve verši

Z ticha zní: „Naděje se zbav!“
- v neudušené vodě, jež rozlévá se do krajiny,
hledajíc krásy nové…
Dost už má starých her!

Už když jsem to psal se mi zdálo, že to znám a čtenář mi to potvrdil, ale také nevěděl odkud...

Takhle: ono už tu všechno bylo, je to stejné jako v hudbě. Akorát, kdo to sám nezažil, tak si myslí, že to ten druhý musel ukrást!
Já mám ale zkušenost, že tomu tak není.
Nic nenaděláme, kdybych věděl, kdo to napsal, tak bych dal jeho jméno do titulku jako spoluautora, ale protože to nevím, tak to zbaběle nesmažu a dokonce to vložím do knihy s vaším komentářem (i s mým vysvětlením), aby čtenář věděl, jak se věci mají! j.

<reagovat 
čtenář Kačka Ben - 18.3.2023 > První a třetí řádek samozřejmě. A jemná odchylka tam je... :-) (a versus jak)
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 18.3.2023 > čtenář> A to vám povím ještě větší záhadu.
Já jak jsem hledal správný verš, aby se rýmoval a zároveň vyjádřil můj pocit, tak jsem přišel a zkoušel patrně i ten 100% stejný, který zpívá Hála!
Ale nevyjadřoval můj pocit, tak jsem ho zavrhl a dal tam tento svůj...
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 18.3.2023 > to už jsem zodpověděl!
<reagovat 
čtenář Kačka Ben - 18.3.2023 > No, to už je megazáhada... A není třeba možné, že jste to jako dítě (stejně jako já) zaslechl, zapomněl a pak se to ve ve vás znovu narodilo s potřebou vyjádřit podobný pocit?
Máte shodné i to: "už se mi ztrácíš..."

<reagovat 
čtenář Kačka Ben - 18.3.2023 > Tak snad už píšu naposled... omlouvám se za všechny zmatené příspěvky... Jednak píšu z mobilu a jednak mi chvíli trvá, než se zorientuju v cizím prostředí.
Budu pátrat dál. Podařilo se mi v inscenaci odposkechnout ještě jednu strofu, která se mi v hlavě smazala s nějakou další. Ale zbytek už se mi vybavit nechce.
Stejně (přece) se každej podzim znova
Vrátíš jak vážka nad tůní
A z ojíněný zvadlý trávy
Zahořej bledý ocúny...
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 18.3.2023 > Ano,to jsem tedy už psal,ale ano. Protože písně ze 60tek poslouchám dodnes,tak jsem to mohl slyšet i později. Navíc Hálu jsem začal mít rád až hodně později. Přeji hezký víkend,j.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter