Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 23.5.
Vladimír
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mám na Vás, drazí přátelé jednu malou/velkou otázku.
Autor: zemlbaba () - publikováno 30.5.2001 (17:48:57)


zemlbaba () - 1.6.2001 > tragos>
Ten text... nezdá se mi nepřipravený, možná jen kratší, hutnější a zbytečně stručný. Možná se budeš divit, ale o křesťanství vím co vím, měl jsem ho jako předmět 2 semestry a dál se o něj zajímám. Nikdo z křesťanských filosofů, co jsem si všiml se ale s tímto problémem nedokázal potýkat jinak, než že to obešel, nebo nějak lišácky opsal. To ale ještě neznamená, že můj problém je vyřešen. Například - podle mého názoru a ten je tuším celkem oprávněnej - se dodnes křesťanství nedokázalo vypořádat (alespoň filosoficky) s existencí zla. Někdo jeho existenci popsal jako privaci dobra, jinej nějak jinak... ale to je jedno. Teologie, zejména křesťanská a židovská má za sebou mnoho, to je pravda, ale (promiň) skřípe. Byl totiž podle mě nesmysl spojit tezi Absolutního Boha a navíc dualistickou koncepci.
Tvou poznámku, že si nemyslíš, že existuje něco transcendentního, ale, že to víš, naprosto přijímám. Je to dost podstatné. Já sice o něčem takovém přesvědčen nejsem, ale myslím že to dokážu pochopit. Nic to ale nemění na faktu, jak jsou položeny mé otázky. Právě takovým lidem jsou položeny. To neznamená že se "do teistů pouštím" jen chci mít jasno. Ale nevím jestli to půjde.
K otázce po účelu a smyslu. Účel - to je něco co děláš pro někoho jiného (traktor je účelný pro zemědělce). Smysl je tu jen a jen pro tebe (např. onen smysl života). Jsi účelný pro Boha, ale smysl tvého života je jen pro tebe.
Otázka po účelu - s tím se snad už docela dlouho počítá ne? Pokud bychom tu byli bezúčelně, tak to tedy potěš pánbůh. Pokud jsou tam nějaké chyby, které jsi objevil, nebo pokud bys po mě chtěl, abych článek nějak rozšířil, to není problém, ale až po zkouškovém.

romann> 1) Jestli se směje, tak bych spíš chtěl aby mě zničilo, nebo přišlo nějaký náhlý osvícení. 2) Ale želva nemá rozum a možnost diskursivního uvažování. Konec konců, myslím že v těch meditacích si nic převratného neobjevil. Einstein řekl, někdy než umřel, že spočítal Boha. => Stačí té inteligence asi daleko míň. Ale myslím že tady je zas otázka v čem toho Boha viděl. Někdo ho může vidět v permutaci nekonečna, někdo ho zře v každé jednotlivině. Ale o to mi tu opravdu nejde. Mě jde o náhled na smysl života v teistickém pojetí.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli zemlbaba
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter